Skocz do zawartości
tomob

dławienie przy przyspieszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam. z uwagi na to że jestem nowy prośże o wyrozumiałość. od miesiąca jestem szczęśliwym(chyba) posiadaczem astry j st 2014r 1,4 140KM silnik a14net z fabrycznym gazem. po kupnie wymieniona pompa wody, uszczelniacze wariatorów, zrobiony przegląd gazu wraz z wymiana filtrów i czyszczeniem elektrozaworu. mam pytanie do dłużej posiadających taka astrę jak moja a mianowicie: pojawiają się coraz częściej dwa problemy

1- przy przyspieszaniu miedzy 1500-2200 obr silnik zachowuje się jakby go zalało tzn dławi się i nie wkręca na obr przez chwilkę potem jest już ok. problem ten występuje na każdym biegu. zaznaczam ze cewka sprawna sprawdzona świece maja 2000 przebiegu.

2- po postoju gdy silnik ostygnie do ok 40 stopni przy ruszeniu jest szarpniecie i wyłancza się gaz. Nie można go załączyć dopiero gdy silnik osiągnie 90 stopni trzeba stanąć zgasić go wyjąc kluczyki a po chwili ponownie odpailc. Wtedy jest już ok. czasami zdarza się to kilka razy na dzień bez względu na temp. zewnętrzna.

Proszę o sugestie co możne być nie tak. komputer nie wyświetla żadnych błędów. Pozdrawiam i dziękuje

 

 

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat znam prawie na pamięć i wiem , że ten problem występuję w astrach powyżej roku produkcji 2016 i w niskich temp.. U mnie problem nie pojawiał się jak był mróz lecz teraz gdy się ociepliło. ale z tematem będę oczywiście na bieżąco


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja rada.

Przerób ten fabryczny na taki który ci twój gazownik ogarnie.

 

Natomiast co do obydwóch punktów to myślę że potrzebna diagnostyka komputerowa.

Podgląd parametrów podczas pracy i szukanie anomalii.

Inaczej to wróżenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu jeśli tak będzie dalej założę staga. Miałem w golfie 4 przez 12 lat, zrobiłem na gazie 223000 i nie było najmniejszych problemów.

co do diagnostyki będzie trzeba zrobić po raz drugi gdyż za pierwszym nic nie wykazało. najbardziej wkurza to że samochód 3 letni z hakiem a tyle problemów.

nie tak miało być :wacko::cry::ANGRY:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by to powiedziała pewna pani,,sorry taki mamy klimat,,

Cóż zrób diagnostykę ale nie taką że szukać błędów ale patrzyć w parametry czujników.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie na dzis. Z uwagi że w oplach jestem świeży diagnostykę można gdzieś zrobić prywatnie czy tylko serwis fabryczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miarodajne według mnie :Tech (oryginał nie z allegro za 100) i Opcom

Każdy kto takie coś ma i umie się tym posługiwać powinien ci pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc. Będę szukał wsród znajomych. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę w profilu śląsk

Jak nie zbyt daleko to może Arkos ci pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.