Skocz do zawartości

Opel Vectra C problemy z ciut wyższą temperaturą


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Od jakiegoś czasu jestem użytkownikiem Opla Vectry C 1.8B 122KM z 2003 roku. Zauważyłem problem z temperaturą silnika. Podczas jazdy po mieście auto nie trzyma temperatury 90 stopni, tylko potrafi zagrzać się do ok 95-97, co prawda załącza się wentylator i temperatura lekko spada, ale nadal momentami pokazuje ciut powyżej 90. Niedawno wymieniłem cały termostat, płyn chłodniczy (nie ubywa). Chłodnica jest w dobrym stanie, bez wycieków. Trochę mnie to niepokoi, zważywszy na to, że będzie coraz to cieplej, a ja nie chce mieć niespodzianki w postaci zagotowanego płynu gdzieś w korku przy temp, 30 stopni na dworze. Może ktoś miał podobny problem? Bądź jak to mówią ''ten typ tak ma''. Wpisywałem w google podobne hasła, ale tam raczej ludzie mieli problemy zbyt niską temp. Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/83298-opel-vectra-c-problemy-z-ciut-wy%C5%BCsz%C4%85-temperatur%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że tak się działo na starym i teraz na nowym termostacie też?

 

Przegrzewanie to raczej bym się zainteresował wirnikiem pompy.

 

Nie zaszkodziło by też sprawdzić czy układ chłodzenia nie jest zamulony (osad z płynów chłodniczych) i czy radiatory chłodnicy są czyste.

 

Ogólnie to miałem delikatny wyciek z chłodnicy. Kupiłem proszek uszczelniający, który dosypałem do zbiorniczka wyrównawczego. Pomogło, chłodnica jest już ok. Może ten specyfik ma na to wpływ? Zastanawiam się, czy po prostu nie wymienić całego płynu.

 

To już wiesz dlaczego masz problemy z temperaturą.

Następne to będzie brak ogrzewania, te proszki są dobre ale bardziej do autek starego typu gdzie chłodnice były inaczej zbudowane.

W nowoczesnych autkach cieknącą chłodnice się wymienia.

 

Czyli reasumując, najlepiej będzie wymienić płyn. Jeśli znowu chłodnica zacznie lekko cieknąć na spawie, to po prostu ją wymienić. No i wtedy powinny sie skończyć problemy :)

 

Wymiana płynu i płukanie układu chłodzenia.

Adam też podał dobry trop.

A wiesz jaka jest temperatura do ECU.

 

Nie mam pojęcia. Zresztą czasem potrafi mi się zaświecić SERWIS i teraz się też zastanawiam, czy to nie jest jakoś powiązane, z tym układem chłodzenia, bo wcześniej tego nie było. A autko mam przepyrane i mechanicznie jest wszystko ok.

 

To ja proponuje podpiąć komputer diagnostyczny i przejechać się kawałek dla sprawdzenia autka.

Przy okazji sprawdzisz rzeczywistą temperaturę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności