Gość GTR Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Witajcie , Temat ten był wiele razy poruszany, ale mało jest informacji na temat Classica. W opisach sprężyn często jest adnotacja, że pasują one do Astry F 1991-1998. A co z nowszymi egzemplarzami? Według katalogu było wiele różnych sprężyn, a Astra GSi była dodatkowo obniżona. To pierwsze pytanie, a teraz do sedna. Moja Astra F w sedanie ma strasznie wysokie i jednocześnie miękkie zawieszenie. Duży prześwit czasem jest korzystny, ale przy mocniejszym wietrze odczuwa się podmuch na samochodzie i ta miękkość w zakrętach jest na duży minus. Dziś zauważyłem, że pękła mi sprężyna z tyłu. Zamierzam wymienić komplet z tyłu, ale pomyślałem że od razu może coś wskóram z samą wysokością. Zawieszenie jest oryginalne, z przodu amortyzatory Monroe. Zmierzę rano prześwit auta i podam więcej szczegółów. Felgi 13, opony 175/70R13. Myślałem o sprężynach -40mm. Sprawdzą się przy seryjnych amortyzatorach? Silnik C16SE, przód jest trochę bardziej teraz dociążony względem starego X14NZ. Na tył trafi butla z gazem, więc ten rozkład też się zmieni. Tak więc w skrócie: 1) Czy sprężyny z roczników 91-98 pasują do Classica? (2001 r.) 2) Czy sprężyny -40 mm spowodują znaczne obniżenie względem oryginalnego zawieszenia? 3) Czy niższe sprężyny będą dobrze współgrać z nominalnymi amortyzatorami? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Ty nie myśl o sprężynach. To jest zajebiste zawieszenie. Chyba, że masz 204KM, to wtedy myśl. Ja myślałem i padło na gwint Ale ja myślałem przy 240KM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/#findComment-689005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 1998r oryginalne amortyzatory? To pewnie już ich nie masz tylko atrapy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/#findComment-689006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 O amorach nie pomyślałem - dla mnie to normalna część exploatacyjna, którą się wymienia, ale jak widać sa tacy, co myślą, że amory są wieczne. Jak będziesz szukał gwintu na przód, to pisz, dam ci kontakta do gościa, co takie coś robi. Jak będziesz szukał na google, to ta strona do astry F pokaże ci środkowy palec   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/#findComment-689007 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GTR Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Zawieszenie jest faktycznie w porządku, ale jest za wysokie... Tak jak pisałem, przy wietrze auto kołysze, w niższych autach nie ma tego efektu. W większości jeżdżę po dobrych asfaltach więc chyba mogę sobie pozwolić na lekkie obniżenie. @Marcin2000 Nie doczytałeś. Auto jest z 2001 roku, nie z 1998. Pisząc "zawieszenie oryginalne" miałem na myśli, że nie było obniżane, wymiana elementów na wzór oryginalnych. Nie to, że kompletnie nic przy nim nie było robione przez 17 lat. Nie przesadzajcie, nie myślę że amory są wieczne, auto poprawnie tłumi nierówności, byłem w różnych SKP i nigdy nikt nie miał zastrzeżeń do stanu zawieszenia. Zawsze prosiłem by dokładnie je sprawdzili. Nie widzę sensu by na zapas wymieniać dobre amortyzatory tylko temu, żeby odchudzić sobie kieszeń. Gwintu nie potrzebuję, to dla mnie za droga zabawa. Chodziło mi tylko o obniżenie auta - tyle. Bez żadnego sportowego zawieszenia. Aktualnie auto od ziemi do progu dzieli 25 cm. Moim zdaniem trochę za dużo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/#findComment-689014 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 To szukaj sprężyn z GSI. To będzie najtańsze rozwiązanie. Dam ci kontakt do Pietrka, ma kilkanaście c20xe na stanie, może ma i spręzyny.510 098 179 Mów, że od Grześka z Łodzi od corsy turbo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/#findComment-689016 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Jeżeli o mnie chodzi to chcąc obniżyć to tylko gwint. Zakładając krótsze sprężyny do standartowych amorków tylko je niszczysz przesuwając środek ich pracy o kilka cm w dół. Czyli przy dobrym dobicu w dziurze amor może zostać przebity. Druga rzecz. Jeżeli składasz oryginalny amor z oryginalną sprężyną to po skręceniu w całość masz Macpersona jako sztywny słup. Gdy zamiast tego dasz krótszą sprężynę to po skręceniu masz ją luźną. Podczas podskoku auta na jakimś pagórku Macperson trzyma sztywność tylko na cienkim pręcie jaki ma amor. Wiec jeżeli robota z obniżeniem to tylko gwint   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/#findComment-689017 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 No Koledzy szanowni NIE MOŻNA zakładać sprężyn od GSI do zwykłych amortyzatorów i odwrotnie czyli sportowych amorów do zwykłych sprężyn. Powinno zostać wymienione i jedno i drugie (sprężyny i amory). W przeciwnym razie amortyzatory będą albo zbyt ściśnięte albo zbyt rozciągnięte. Tak i tak źle.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/#findComment-689021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 No Koledzy szanowni NIE MOŻNA zakładać sprężyn od GSI do zwykłych amortyzatorów A ja to gdzieś napisałem że można? A kolega wie że nie wolno krzyczeć na forum?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/#findComment-689024 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GTR Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 (edytowane) Widzę Panowie, że chcąc działać to trzeba już całościowo zmieniać sprężyny i amortyzatory. Chyba nie będę w takim razie modyfikował fabryki, najrozsądniej będzie wymienić tylko komplet sprężyn z tyłu. Może jak dojdzie butla LPG to trochę dociąży auto. A co z doborem samych sprężyn? Te z dopiskiem 91-98 podejdą do Classica? Edytowane 18 Marca 2018 przez GTR Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83364-obni%C5%BCenie-auta-zmiana-spr%C4%99%C5%BCyn-astra-f-classic/#findComment-689031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.