rostex Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Szukam opinii o 1.3 CDTI II-generacji czyli A13DTC/A13DTE. Czy mają ulepszony łańcuch rozrządu? Wiem, że niektóre wersje miały świece żarowe z czujnikami ciśnienia, model który mam na oku ma świece zwykłe. Cieszy mnie, że nadal mają proste elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, ciekawe czy koło dwumasowe pasuje od starszych wersji aby można było zamontować jednomasowy zestaw Nationala.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83555-nowe-silniki-13-cdti-czyli-a13dtce-jakie-opinie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Przekonstruowany w niewielkim stopniu stary, kiłowaty silnik... Daj sobie z tym spokój, jak nie chcesz tracić nerwów. Obsługiwałem flotowe, porażka jak dla mnie. Kultura pracy kiepska, osiągi kiepskie, awaryjność dość wysoka, ogólnie uważam go za jeden z najgorszych diesli w Oplach. Ale to moje osobiste zdanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83555-nowe-silniki-13-cdti-czyli-a13dtce-jakie-opinie/#findComment-690261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Podaj więcej szczegółów jak możesz, co tam się konkretnie działo w A13DTC/E.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83555-nowe-silniki-13-cdti-czyli-a13dtce-jakie-opinie/#findComment-690311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 EGRy, zaworki regulacyjne turbiny, same turbiny (zatarte kierownice w A13DTE), nieszczelne pompy wysokiego ciśnienia, w jednym wtryski, ogólnie dno jak dla mnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83555-nowe-silniki-13-cdti-czyli-a13dtce-jakie-opinie/#findComment-690317 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 EGRy, zaworki regulacyjne turbiny, same turbiny (zatarte kierownice w A13DTE), nieszczelne pompy wysokiego ciśnienia, w jednym wtryski, ogólnie dno jak dla mnie. Sorry ze się czepiam ale to co wymieniles nie jest jakimś odosobnionym przypadkiem dla tylko tej jednostki. Ważne ze tanim kosztem można pozbyć się wymienionych przez Ciebie problemów i są rozpracowane na wszystkie sposoby. Bałem sie ze coś sknocili w samym silniku. Auto już kupione.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83555-nowe-silniki-13-cdti-czyli-a13dtce-jakie-opinie/#findComment-690332 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Hmmmmm. Patrząc na 1,9cdti to ćwierci problemów nie ma w porównaniu do 1,3cdti. EGR, klapki kolektora i to byłoby na tyle...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83555-nowe-silniki-13-cdti-czyli-a13dtce-jakie-opinie/#findComment-690333 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Cieknące pompy wysokiego ciśnienia i przygody z łańcuchami są nagminne + te popieprzone cienkie świece.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83555-nowe-silniki-13-cdti-czyli-a13dtce-jakie-opinie/#findComment-690335 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Cieknące pompy wysokiego ciśnienia i przygody z łańcuchami są nagminne + te popieprzone cienkie świece. 200 tys km na szafie i rozrząd nie hałasuje, ani przy odpalaniu ani na ciepłym. Wydaje mi się, że może być lepszej jakości niż w Z13DT. Hmmmmm. Patrząc na 1,9cdti to ćwierci problemów nie ma w porównaniu do 1,3cdti. EGR, klapki kolektora i to byłoby na tyle... Nigdy nie słyszałem o problemach z klapkami w 1.3, co w 1.9 150KM było nagminne, nawet w poprawionych kolektorach z plastikowymi klapkami. EGR w 1.3 tak samo padał jak w 1.9.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83555-nowe-silniki-13-cdti-czyli-a13dtce-jakie-opinie/#findComment-690347 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 No Arkos odnosił ostatnie zdanie właśnie do klapek i EGR w 1.9CDTI. Chociaż w 120KM klapek nie było i to naprawdę solidna jednostka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83555-nowe-silniki-13-cdti-czyli-a13dtce-jakie-opinie/#findComment-690348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.