Skocz do zawartości

Nowe silniki 1.3 CDTI czyli A13DTC/E - jakie opinie?


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam opinii o 1.3 CDTI II-generacji czyli A13DTC/A13DTE. Czy mają ulepszony łańcuch rozrządu?

Wiem, że niektóre wersje miały świece żarowe z czujnikami ciśnienia, model który mam na oku ma świece zwykłe.

 

Cieszy mnie, że nadal mają proste elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, ciekawe czy koło dwumasowe pasuje od starszych wersji aby można było zamontować jednomasowy zestaw Nationala.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonstruowany w niewielkim stopniu stary, kiłowaty silnik... Daj sobie z tym spokój, jak nie chcesz tracić nerwów. Obsługiwałem flotowe, porażka jak dla mnie. Kultura pracy kiepska, osiągi kiepskie, awaryjność dość wysoka, ogólnie uważam go za jeden z najgorszych diesli w Oplach. Ale to moje osobiste zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGRy, zaworki regulacyjne turbiny, same turbiny (zatarte kierownice w A13DTE), nieszczelne pompy wysokiego ciśnienia, w jednym wtryski, ogólnie dno jak dla mnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonstruowany w niewielkim stopniu stary, kiłowaty silnik... Daj sobie z tym spokój, jak nie chcesz tracić nerwów. Obsługiwałem flotowe, porażka jak dla mnie. Kultura pracy kiepska, osiągi kiepskie, awaryjność dość wysoka, ogólnie uważam go za jeden z najgorszych diesli w Oplach. Ale to moje osobiste zdanie.

o 1.3 cdti a w szczegolnosci z13dt zlego słowa nie powiem , wg mnie silnik ok konstrukcyjnie , wymiana oleju co 10 tys a egr jest na to sposob ,lekki remap i wymiata

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGRy, zaworki regulacyjne turbiny, same turbiny (zatarte kierownice w A13DTE), nieszczelne pompy wysokiego ciśnienia, w jednym wtryski, ogólnie dno jak dla mnie.

Sorry ze się czepiam ale to co wymieniles nie jest jakimś odosobnionym przypadkiem dla tylko tej jednostki. Ważne ze tanim kosztem można pozbyć się wymienionych przez Ciebie problemów i są rozpracowane na wszystkie sposoby. Bałem sie ze coś sknocili w samym silniku. Auto już kupione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmm. Patrząc na 1,9cdti to ćwierci problemów nie ma w porównaniu do 1,3cdti. EGR, klapki kolektora i to byłoby na tyle...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieknące pompy wysokiego ciśnienia i przygody z łańcuchami są nagminne + te popieprzone cienkie świece.

200 tys km na szafie i rozrząd nie hałasuje, ani przy odpalaniu ani na ciepłym. Wydaje mi się, że może być lepszej jakości niż w Z13DT.

Hmmmmm. Patrząc na 1,9cdti to ćwierci problemów nie ma w porównaniu do 1,3cdti. EGR, klapki kolektora i to byłoby na tyle...

Nigdy nie słyszałem o problemach z klapkami w 1.3, co w 1.9 150KM było nagminne, nawet w poprawionych kolektorach z plastikowymi klapkami.

EGR w 1.3 tak samo padał jak w 1.9.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności