Skocz do zawartości

Corsa D - pompa ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Ostatnio zauważyłem u siebie problem ze ściąganiem samochodu w lewo przy mocniejszym hamowaniu na suchym nie wspominając już co się dzieje na mokrej nawierzchni. Stacja diagnostyczna wykazała minimalną siłę hamowania na prawym przednim kole. 

Tarcze, klocki, zaciski, przewody elastyczne oraz sztywne są w porządku. Odkręcenie przewodu hamulcowego od zacisku i duszenie dźwigni hamulca nie skutkuje wyciekiem płynu hamulcowego. Po odkręceniu z pompy ABS przewodu hamulcowego odpowiadającego za prawe przednie koło mamy suszę. Mechanik obstawia zapchane kanaliki w pompie ABS.

 

Nie doszedłem jeszcze do numerów pompy ABS bo dostęp jest dosyć kiepski ale przeglądając pompy instalowane w Corsie D 1.3CDTI uzyskałem wstępnie odpowiedź: 0265235163 / 13236013 AR. Niemniej jednak przed zakupem nowej wypadałoby się upewnić czy będzie wszystko pasować.

Koszt nowej pompy oscyluje w granicach 3tyś zł także mocne przegięcie. Używki też nie są tanie bo chodzą w przedziale 800-1000zł i jest ich bardzo mało.

 

Teraz moje pytanie. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czym się różnią pompy z Corsy C od tych z D? Budową są dosyć mocno zbliżone co tej z Corsy D ale numery się niestety nie pokrywają. Pytam bo ceny używek są sporo niższe tylko nie wiem czy taka pompa da się zaadoptować do mojego modelu czy nie ma takiej opcji...?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem to większość firm podejmuje się naprawy pomp ABS tylko w przypadku elektronicznych usterek, a w przypadku usterek mechanicznych w większości takiej możliwości nie ma ze względu na nierozbieralność układu..

Edytowane przez rozi22

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość zgredzik105

Dla potomnych. 

Pacjent: Corsa D 2008r 1.3CDTI 90KM

Objawa: brak hamulca prawy przód 

Diagnoza: brak ciśnienia z pompy ABS

Naprawa: regeneracja pompy w ZM serwis Ozarków. Uszkodzenie części hydraulicznej

Koszt regeneracji 630zł

Znalazłem jedną używkę o takich samych numerach która kosztowała 600zł stąd decyzja o naprawie i mamy 2 lata gwarancji

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość tomaszi84

Odgrzeje trochę temat. Mam brak ciśnienia na prawe tylne koło (corsa d 1.2 z 2008 R.). 

Pytanie brzmi:

1. czy przy wymianie pompy na używaną wszystkie numery muszą się zgadzać (na bloku pompy i na sterowniku) żeby nie było po wymianie błędu? 

2. czy można przełożyć sterownik z pompy do pompy bez kosmicznych ingerencji (znalazłem pompy o takim samym numerze bloku ale kilkoma cyferkami różnią się w numerze sterownika)? 

Edytowane przez tomaszi84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja regenerowałem moją pompę bo prawy przód nie hamował. Najczęściej pada część hydrauliczna. Zaworki w pompie. Wymiana elektroniki raczej nic nie pomoże. Mechanik twierdził że po wymianie pompy na inna konieczne będzie także jej kodowanie. Nie zgłębiałem tematu bo pompę naprawiałem w wyspecjalizowanej firmie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość marektej
W dniu 5.03.2019 o 21:16, zgredzik105 napisał:

brak ciśnienia z pompy ABS

Miałem również ten sam problem z Corsą żony- blok naprawili panowie z .................. Naprawa w jeden dzień 400 zł. Auto śmiga już miesiąc i na razie wszystko ok.

Próbowałem sam przeczyścić blok, ale to jednak nie taka łatwa sprawa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jakby ktoś szukał aktualnych informacji

U mnie Corsa podczas hamowania ściągała w lewo, okazało się przy diagnozie, że to właśnie padła pompa ABS

Regeneracja z 2 lenią gwarancją - 1000zł ( Gdynia)

( Corsa D, 2007r, 1.4 benzyna)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się dołączę do tematu.... jeżeli chodzi o pompę ABS faktycznie może być usterka mechaniczna usterka z hydrauliką pompy nisko budżetową robotą jest zakup we własnym zakresie naturalnie  samej pompy np po regeneracji przełożenie sterownika odpowietrzenie oczywiście nowy płyn i po problemie :)  to jest opcja pierwsza optymalna opcja mega ekonomiczna kupić pompę używaną ale oryginalną nawet ze sterownikiem oczywiście zakładam że w uszkodzonej starej pompie mamy sterownik dobry czyli wystarczy przełożyć bez kodowania :)  i z pewnością pośmiga kilka lat 

i możemy taką usterkę czasem rozwiązać w kwocie od 200 do max 400 zł ale liczy się zaufany warsztat 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość Corsa d jeden cztery

Zablokowaną pompę naprawiłem sam. Bez rozkręcania pompy ani żadnego przewodu.

Zablokowany był prawy przód. 

1. Pompujemy hamulec aż będzie wysoki następnie uruchamiamy silnik z wciśniętym hamulcem.

U mnie hamulec obniżał wysokość i delikatnie wpadał dalej w kierunku podłogi. Tym sposobem podobno odpowietrza się pompę.

2. Dopóki trefne koło jeszcze hamuje, należy (w okresie letnim) znaleźć łączkę pokrytą rosą lub deszczem. 

Chodzi o to żeby słabo hamujące koło miało szansę się zablokować. Wówczas pompa zacznie uruchamiać zastały zaworek w pompie.. 

U mnie dwa dni z rzędu po kilka hamowań na trawie. Potem około 10 hamowań na szutrowej drodze z 40km/h do zatrzymania.

Pedał wciśnięty bardzo mocno. Najlepiej jeśli druga osoba obserwuje czy słabe koło się blokuje.

W zimę wystarczy zamarznięta kałuża.

Proszę aby ktoś potwierdził że się udało. 

Mam nadzieję że to nie przypadek i pomogę innym oplom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności