DziadekM Opublikowano 1 Listopada Udostępnij Opublikowano 1 Listopada Meriva to autko żony a jeździ nim córcia i coś wspominała że przydały by się czujniki bo z tyłu hak i to nie wypinany a on potrafi narozrabiać....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85607-schemat-do-gid-w-mery-tyczy-silnik%C3%B3w-z16xe-oraz-z14xep-oraz-z17dth/page/30/#findComment-813264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 1 Listopada Udostępnij Opublikowano 1 Listopada Mam wypinany ale wpiełam aby jak ktoś mnie uderzy z tyłu ode mnie też mu coś zostanie. W tym temacie była montowana. Tam jeszcze nie ma haka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85607-schemat-do-gid-w-mery-tyczy-silnik%C3%B3w-z16xe-oraz-z14xep-oraz-z17dth/page/30/#findComment-813265 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mery 11 Opublikowano 2 Listopada Udostępnij Opublikowano 2 Listopada Ja podłączyłem kamerkę, korzystając z tego opisu do fabrycznego wyświetlacza. Niniejsza instrukcja to krótki opis podłączenia kamery cofania do fabrycznego wyświetlacza CID. Opis jest skrócony i wymagana jest czasami własna inwencja lub pomysłowość, ponieważ szczegółowy sposób podłączenia może się różnić w zależności od modelu auta lub wybranej kamery cofania i sposobu jej mocowania. Co potszeba • kolorowy, fabryczny wyświetlacz (CID – Color Info Display) • moduł konwertera Video używany w VW dla radia RNS510/RCD510 można wykorzystać dowolny inny konwerter, który na wyjściu ma zgodny sygnał RGB co wspomniany konwerter • kabel RGB do podłączenia do ekranu (nie jest potrzebny w przypadku przedliftowego wyświetlacza w Vectra-C/Signum) • moduł komfortu LWPM Comfort Module z dodatkiem Video-IN (lub dowolny inny moduł, który potrafi przełączyć ekran CID w tryb obrazu Video) • kamera cofania, dowolna z wyjściem CVBS w systemie NTSC. Lub inną pasującą do konwertera (jeśli mamy inny konwerter) Zalety tego rozwiązania: • prostota • kamera cofania na fabrycznym wyświetlaczu – wyżej niż w przypadku kamery cofania na niefabrycznym radiu • niskie koszty (o ile mamy moduł do przełączenia w tryb wideo) • wszystko można zrobić samemu – satysfakcja gwarantowana • automatyczne pokazywanie ekranu z kamery po włączeniu biegu wstecznego • zamiast kamery możemy podłączyć np. dekoder DVD lub tuner TV Wady tego rozwiązania: • tracimy dostęp do video z nawigacji. Jeśli użyjemy dodatkowego przełącznika RGB, możemy to wykorzystać, natomiast samym przełącznikiem może sterować moduł komfortu. Ta instrukcja nie opisuje sposobu montażu takiego przełącznika • w zależności od auta/wyświetlacza/kamery obraz może być nieco przycięty/rozciągnięty (np. z góry/dołu lub z boku). Nie przeszkadza to w żaden sposób w korzystaniu z kamery cofania • na wyświetlaczu w poliftowym Vectrze-C/Signum są zmienione delikatnie kolory menu, jeśli jest widoczne razem z obrazem z kamery. Nie przeszkadza to w żaden sposób w korzystaniu z kamery cofania. Wyświetlacze w innych autach nie mają tego problemu. W opisanych wadach nie mam nic z wyżej wymienionych przypadłości. Z navi nie korzystam, opel dawno nie ma, aktualnych map skończył bodajże na 2016 roku. Obraz czytelny włącza się zaraz po wrzuceniu wstecznego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85607-schemat-do-gid-w-mery-tyczy-silnik%C3%B3w-z16xe-oraz-z14xep-oraz-z17dth/page/30/#findComment-813278 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mery 11 Opublikowano 5 Listopada Udostępnij Opublikowano 5 Listopada Słuchajcie Ludkowie. Dzisiaj dokładałem do Merivki A moduł UVA, gościowi z mojej mieściny. Autko z 2009. Sprowadzane z Niemiec. Ful wypas jak na merivkę. Radyjko CD 40 USB, wyświetlacz Cid trzy linie z j, polskim, Dwa szyberdachy, Klima tronik, wszystkie szybki w elektryku. Po zdobyciu pinu zajrzałem do CID-a i jest to simens NR, BQ / czyli to, co znalazł kolega DziadekM z forum na aukcji/. Nie jestem pewien, ale można podłączyć video pod wyświetlacz, jest to Simens, Z polskim językiem, tylko jest małe, ale. Po dołożeniu UVA j. polski znika, zostaje inny, jaki zaprogramujesz, ale nie polski. Robiłem to opcomem, zresztą w merivce do użytku domowego wystarczy, radzi sobie z takimi rzeczami. Po długiej walce doszedłem do wniosku, że robi złą robotę UVA. Zaznaczam, że UVA był przeprogramowany z nowym softem w j. polskim. Po odłączeniu modułu i sparowaniu tylko radia i Wyświetlacza j. polski powraca na stałe. Wniosek. Trzeba uaktualnić soft w wyświetlaczu. Moduł UVA działa tak samo na wyświetlacz, jak cd 70 navi, narzuca j. Angielski z automatu. Nie wiem jaki koszt wgrania softu do wyświetlacza kosztuje teraz. Ale moduł dołożyłem, działa gostek zadowolony. Zastanowi się, kiedy wgrać nowy soft /Na razie muszę się rozejrzeć, za kimś, kto robi coś takiego / To dla tych, co by wiedzieli, z czym się to je/. Pozdrawiam. Sory, za wpis do tego postu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85607-schemat-do-gid-w-mery-tyczy-silnik%C3%B3w-z16xe-oraz-z14xep-oraz-z17dth/page/30/#findComment-813450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.