Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Meriva to autko żony a jeździ nim córcia i coś wspominała że przydały by się czujniki bo z tyłu hak i to nie wypinany a on potrafi narozrabiać....

 

Mam wypinany ale wpiełam aby jak ktoś mnie uderzy z tyłu ode mnie też mu coś zostanie. 

 

W tym temacie była montowana. Tam jeszcze nie ma haka. 

 

 

 

Ja podłączyłem kamerkę, korzystając z tego opisu do fabrycznego wyświetlacza.                                                                              Zrzutekranu2024-11-02082155.png.4b51e6bcd34d6fa00dd210a46cf1eb7b.png          Niniejsza instrukcja to krótki opis podłączenia kamery cofania do fabrycznego
wyświetlacza CID. Opis jest skrócony i wymagana jest czasami własna inwencja lub
pomysłowość, ponieważ szczegółowy sposób podłączenia może się różnić w
zależności od modelu auta lub wybranej kamery cofania i sposobu jej mocowania.                                                Co potszeba                                                                                                                                                                    • kolorowy, fabryczny wyświetlacz (CID – Color Info Display)
• moduł konwertera Video używany w VW dla radia RNS510/RCD510
można wykorzystać dowolny inny konwerter, który na wyjściu ma zgodny
sygnał RGB co wspomniany konwerter
• kabel RGB do podłączenia do ekranu (nie jest potrzebny w przypadku
przedliftowego wyświetlacza w Vectra-C/Signum)
• moduł komfortu LWPM Comfort Module z dodatkiem Video-IN (lub
dowolny inny moduł, który potrafi przełączyć ekran CID w tryb obrazu Video)
• kamera cofania, dowolna z wyjściem CVBS w systemie NTSC. Lub inną
pasującą do konwertera (jeśli mamy inny konwerter)                                                                                                     Zalety tego rozwiązania:
• prostota
• kamera cofania na fabrycznym wyświetlaczu – wyżej niż w przypadku kamery
cofania na niefabrycznym radiu
• niskie koszty (o ile mamy moduł do przełączenia w tryb wideo)
• wszystko można zrobić samemu – satysfakcja gwarantowana
• automatyczne pokazywanie ekranu z kamery po włączeniu biegu wstecznego
• zamiast kamery możemy podłączyć np. dekoder DVD lub tuner TV                                                                        Wady tego rozwiązania:
• tracimy dostęp do video z nawigacji. Jeśli użyjemy dodatkowego przełącznika
RGB, możemy to wykorzystać, natomiast samym przełącznikiem może
sterować moduł komfortu. Ta instrukcja nie opisuje sposobu montażu takiego
przełącznika
• w zależności od auta/wyświetlacza/kamery obraz może być nieco
przycięty/rozciągnięty (np. z góry/dołu lub z boku). Nie przeszkadza to w
żaden sposób w korzystaniu z kamery cofania
• na wyświetlaczu w poliftowym Vectrze-C/Signum są zmienione delikatnie
kolory menu, jeśli jest widoczne razem z obrazem z kamery. Nie przeszkadza
to w żaden sposób w korzystaniu z kamery cofania. Wyświetlacze w innych
autach nie mają tego problemu.                                                                                                                                     W opisanych wadach nie mam nic z wyżej wymienionych przypadłości. Z navi nie korzystam, opel dawno nie ma,
 aktualnych map skończył bodajże na 2016 roku. Obraz czytelny włącza się zaraz po wrzuceniu wstecznego.                                                                                                                                                                            

 

Słuchajcie Ludkowie. Dzisiaj dokładałem do Merivki A moduł UVA, gościowi z mojej mieściny. Autko z 2009. Sprowadzane z Niemiec. Ful wypas jak na merivkę. Radyjko CD 40 USB, wyświetlacz Cid trzy linie z j, polskim, Dwa szyberdachy, Klima tronik, wszystkie szybki w elektryku. Po zdobyciu pinu zajrzałem do CID-a i jest to simens NR, BQ / czyli to, co znalazł kolega DziadekM z forum na aukcji/. Nie jestem pewien, ale można podłączyć video pod wyświetlacz, jest to Simens, Z polskim językiem, tylko jest małe, ale. Po dołożeniu UVA j. polski znika, zostaje inny, jaki zaprogramujesz, ale nie polski. Robiłem to opcomem, zresztą w merivce do użytku domowego wystarczy, radzi sobie z takimi rzeczami. Po długiej walce doszedłem do wniosku, że robi złą robotę UVA. Zaznaczam, że UVA był przeprogramowany z nowym softem w j. polskim. Po odłączeniu modułu i sparowaniu tylko radia i Wyświetlacza j. polski powraca na stałe. Wniosek. Trzeba uaktualnić soft w wyświetlaczu. Moduł UVA działa tak samo na wyświetlacz, jak cd 70 navi, narzuca j. Angielski z automatu. Nie wiem jaki koszt wgrania softu do wyświetlacza kosztuje teraz. Ale moduł dołożyłem, działa gostek zadowolony. Zastanowi się, kiedy wgrać nowy soft /Na razie muszę się rozejrzeć, za kimś, kto robi coś takiego / To dla tych, co by wiedzieli, z czym się to je/. Pozdrawiam. Sory, za wpis do tego postu.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności