Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam problem z moją Merivą 2015 1,4 benzyna. Od jakiegoś czasu przy zatrzymaniu auta (np. żeby otworzyć garaż) przy otwieraniu drzwi kierowcy nie odblokowuję się zamek centralny, a po ich ich zamknięciu blokują się drzwi co prowadzi do zablokowania samochodu z zapalonym silnikiem i kluczykami w środku. Dodatkowo przy otwarciu drzwi kierowcy nie działa kontrolka drzwi otwartych. Przy pozostałych 3 drzwiach i bagażniku jest ok. Dodam że drzwi pasażera działają dobrze i odblokowują zamek centralny. Próbowałem odłączać akumulator pomogło na chwilę, po pierwszym otwarciu było ok a potem znowu to samo. Jednak odłączanie klemy nie zawsze resetuje ten problem. Proszę o informację czy może ktoś miał taką usterkę ewentualnie czy coś można sprawdzić we własnym zakresie czy zostaje ASO. 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85666-centralny-zamek-nie-odblokowuj%C4%99-si%C4%99-po-otwarciu-drzwi-kierowcy/
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na konieczność wymiany zamka w drzwiach kierowcy.

 

  • 2 lata później...

U mnie występuje ta sama usterka (Meriva B 2010). Poza tym, co opisałeś nie włącza się jeszcze lampka doświetlająca przy aucie (w słupku). U mnie na szczęście nie blokuje się auto po trzaśnięciu drzwiami ;-) Choć, nie ukrywam, cała sytuacja jest irytująca, szczególnie jak się zapomnę i pędzę do bagażnika a tu zamknięte i muszę się wracać i kliknąć przyciskiem, żeby odblokować centralny.

Ja też typuję awarię zamka a dokładniej mikrostyku w zamku, informującego o zamknięciu/otwarciu drzwi.

Może dałoby się wymienić sam mikrostyk? Ja sam własnoręcznie wymieniałem mikrostyk w Mondeo '2001 w zamku kierowcy. Po naprawie działał aż do sprzedaży auta. Mikrostyk kosztował 16 zł, a zamek 400 zł. Może warto spróbować?

 

Mam też inny sposób w głowie. Potrzebuję tylko rozpiski kabelków (który do czego) które dochodzą do zamka w drzwiach kierowcy. Może ktoś w Forumowiczów na taką rozpiskę/schemat?

Gdybym wiedział, który kabelek prowadzi do zepsutego mikrostyku, można by go sprytnie oszukać... ;-)

 

W filmie na YT dotyczącym demontażu tylnego zamka, autor filmu zamieścił krótki opis pinów we wtyczce do zamka o tutaj: Link do filmu

 

Czy może ktoś ma coś podobnego, ale dotyczącego przedniego lewego zamka?

Jeśli tak, to będę wdzięczny za udostępnienie.

Napiszę też jak można oszukać komputer w aucie, wydając max. 20 złociszy ;-)

Edytowane przez piniu7

 

  • 10 miesięcy temu...

odgrzewam kotleta

Meriva A polift
otwieram centralnym auto, podchodzę, łapię za kalmkę i w tym momencie bolec opada w dół i zamyka się auto;)
kilka razy żonie zdarzyło się tak - nie wierzyłem.

Odśnieża auto, zapalony silnik, próbuje wejść do auta, łapie za klamkę, a auto cyk;) zamknięte...

Bolec chodzi baaardzo lekko w drzwiach kierowcy.

ktoś przerabiał podobny temat?
 

 

5 minut temu, meryA1.4 napisał:

otwieram centralnym auto, podchodzę, łapię za kalmkę i w tym momencie bolec opada w dół i zamyka się auto;)

I tak się dzieje nawet gdy trzymając klamkę otwierasz pilotem?

Na początek sprawdziłbym przewody w przelotce w drzwiach kierowcy

 

pogrzebałem na necie, tym forum też i piszą chłopaki  o jakieś sprężynce...
tego co piszesz nie sprawdziłem

idę do auta, otwieram cyk z pilota, podchodzę, łapię za klamkę i w momencie jak tylko delikatnie ją unoszę, widać jak bolec się rusza i cyk w dół;) auto zamknięte;) i nie da się otworzyć z pilota, podniesie bolec, ale nie ma możliwości klamką otworzyć, trzeba włożyć kluczyk do zamka i dopiero podnieść klamkę

Próbowałem jeszcze otworzyć tylną szybę, i po ekprerymentować, jak opada w dół to ręcznie podniosłem bolec przez tylne drzwi, ewidentnie coś za lekko chodzi bolec, może i owa sprężynka, ryje właśnie allegro, ale łapy mi się trzęsą i chybe nie będę sam w tym grzebał...

 

Jeżeli zamek działa po włożeniu kluczyka to tym bardziej podejrzewałbym zwarcie w przelotce

Jest też opcja że siłownik nie do końca dźwiga bolec i on opada po ruszeniu klamką.

Trzeba zdjąć tapicerkę i sprawdzić.

 

Mechaniczne uszkodzenie zamka - zużycie. To tak moim zdaniem. Trzeba wymienić.

 

też tak podejrzewam.
Akurat zbliża mi się przegląd po 15 kkm, olej, filtry, klocki przód

do tej pory...zawsze w ASO

ale przy obecnych cenach w aso odpuszczę...

musze obczaić jakiegoś mechanika w SG koło siebie...

 

 

  • 2 lata później...

To i ja się podepnę pod temat. Pacjentem jest Corsa D 2006 (MY'07). Objaw jest taki: centralny zamek z pilota działa elegancko, można otwierać, zamykać drzwi itd. Po zatrzymaniu auta i otwarciu drzwi kierowcy - centralny zamek się otwiera. Zapala się też lampka wnętrza i piszczy brzęczyk jak są np. kluczyki w stacyjce. To, co nie działa to centralny zamek przy zamykaniu i otwieraniu drzwi kierowcy kluczykiem. Same drzwi kierowcy się zamykają i otwierają, ale centralny nie reaguje. Nie gaśnie też kontrolka zamkniętych drzwi na przycisku na desce. Tak, jakby sam zamek nie do końca wiedział czy jest zamknięty czy otwarty i nie daje znaku do BCM'a. Czy tam są jakieś krańcówki od położenia samego zamka (w chwili gmyrania kluczykiem w zamku)? Dodam, że szyb też nie da się otworzyć ani zamknąć kluczykiem.

 

P.s. czy w OpComie jest jakiś blok pomiarowy, w którym można to sprawdzić?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności