Skocz do zawartości

Błędy p0300 i p0302


Gość Michał1988

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michał1988

A jesteś mi w stanie powiedzieć co ta za element przy obudowie filtra powietrza a przepływomierzem ? 

https://2.allegroimg.com/s512/036eab/466ae99a49cfbcaf541247ea0892/SILNIK-1-2-OPEL-CORSA-C

Edytowane przez Michał1988

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

posiadam Corsę C 1.2 benzyna (75km) bez LPG. W tamtym tygodniu podczas jazdy auto zaczęło szarpać, przypadkowo gasło i miało ogromne problemy z ponownym odpaleniem. Po wstawieniu do garażu, na drugi dzień nie odpaliło już w ogóle. Rozrusznik kręci, akumulator sprawny, silnik nie reaguje. Po zczytaniu błędów wymieniłem świece - bez skutku, auto dalej nie odpalało. Następnie wymieniłem cewkę zapłonową - również bez skutku. Dzisiaj przeszedłem do sprawdzania wtrysków i tu wydarzyła się dosyć ciekawa sytuacja. Po wyjęciu listwy z wtryskami (odkręcona przepustnica w celu lepszego dostępu, wtryski ustawione na zewnątrz), w celu sprawdzenia ich poprawnego działania zakręciłem jeszcze raz. Auto odpaliło. Było to prawdopodobnie spowodowane benzyną, która po przez dosyć częste kręcenie bez odpalenia osiadła na cylindrach. Cała sytuacja trwała bardzo krótko bo paliwa brakło momentalnie i auto zgasło. Po ponownym założeniu wtrysków (nie byłem w stanie ich sprawdzić w 100%, ale wszystkie podają jednakowy strumień paliwa, więc zakładam, że działają poprawnie), auto znowu nie było wstanie odpalić. Taka sama sytuacja jak wcześniej, kręci ale nic więcej. Dodatkowo odpiąłem akumulator w celu jego lekkiego podładowania, co spowodowało usunięcie błędów, a żadne nowe się nie pojawiły. Zwracam się z prośbą o jakąś wskazówkę, gdzie szukać przyczyny nie odpalania, ponieważ dalsza wymiana wszystkich podzespołów mogących odpowiadać za problem jest nie opłacalna. Dodam jeszcze, że nie jestem w stanie sprawdzić kompresji, ponieważ nie mam do tego odpowiedniego sprzętu, a w dalszym ciągu się zastanawiam, czy przypadkiem fakt, że auto odpaliło po wyciągnięciu wtrysków nie wyklucza tego problemu.

Z góry dziękuję za pomoc :D.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało mamy o tym tematów?

Po co tworzyć następne.

Zapraszam do czytania forum

Połączyłem tematy

26 minut temu, Sweip napisał:

Dodam jeszcze, że nie jestem w stanie sprawdzić kompresji, ponieważ nie mam do tego odpowiedniego sprzętu, a w dalszym ciągu się zastanawiam, czy przypadkiem fakt, że auto odpaliło po wyciągnięciu wtrysków nie wyklucza tego problemu.

No cóż to zawieź do mechanika lub kup manometr.

26 minut temu, Sweip napisał:

Po zczytaniu błędów wymieniłem świece - bez skutku, auto dalej nie odpalało.

Sprawdziłeś czy iskra jest?

Przecież jeżeli zalewa silnik paliwem to świadczy że nie ma iskry.

Sama wymiana świec to pierwszy krok.

Dalej jest iskra czyli sprawdzenie modułu zapłonowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, adam1954 napisał:

Sprawdziłeś czy iskra jest?

Iskra jest, na starych jak i nowych świecach. Świec nie zalewa, są lekko mokre. 

14 minut temu, adam1954 napisał:

Dalej jest iskra czyli sprawdzenie modułu zapłonowego

Przez moduł zapłonowy mam rozumieć listwę nachodzącą na świece? (czyli wg. mnie cewkę) - jeżeli tak to ona również została wymieniona.

16 minut temu, adam1954 napisał:

No cóż to zawieź do mechanika lub kup manometr.

Jeżeli to jedyne rozwiązanie to najpewniej tak zrobię, jednak czy w przypadku nieszczelności auto po wyciągnięciu wtrysków byłoby w stanie odpalić? 

 

18 minut temu, adam1954 napisał:

Mało mamy o tym tematów?

Tematów dużo, to prawda, jednak w żadnym nie znalazłem informacji o udanym zapłonie bo wyciągnięciu wtrysków. Dodatkowo niewielka część ujmuję samo nie odpalanie, a jeżeli już wiąże się to z dużo większą ilością błędów, dlatego rozpocząłem nowy wątek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Sweip napisał:

Świec nie zalewa, są lekko mokre. 

Czyli przylane.

Iskra jest lecz jaka?

Może za słaba?

10 minut temu, Sweip napisał:

Jeżeli to jedyne rozwiązanie to najpewniej tak zrobię, jednak czy w przypadku nieszczelności auto po wyciągnięciu wtrysków byłoby w stanie odpalić? 

Dostał więcej powietrza i odpalił.

Moze masz zatkany dolot?

Zmniejsz odstęp na świecy i sprawdź.

Jest jeszcze opcja rozrządu.

Czy aby czasem nie przeskoczył?

 

10 minut temu, Sweip napisał:

Tematów dużo, to prawda, jednak w żadnym nie znalazłem informacji o udanym zapłonie bo wyciągnięciu wtrysków. Dodatkowo niewielka część ujmuję samo nie odpalanie, a jeżeli już wiąże się to z dużo większą ilością błędów, dlatego rozpocząłem nowy wątek. 

Regulamin mówi że najpierw trzeba poszukać tematu pokrewnego i do niego się dołączyć a jeżeli takiego nie ma to pisać nowy

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności