Gość schalker Opublikowano 21 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 Witam. Mam wyciek z chłodniczka oleju. Olej kapie na wydech. Czy wystarczy wymiana 3 uszczelek ? Czy trzeba demontować turbinę czy wystarczy wydech i katslizator. Z góry dziękuję za odpowiedź .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 Trzeba wywalić WSZYSTKO. Robota na cały dzień. Tu: oraz tu:   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schalker Opublikowano 21 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 (edytowane) O masz ... to wymyślili ... możesz zdradzić mniej więcej koszt robocizny takiej operacji (uszczelnienie chłodniczki oleju) ? jak już wszystko trzeba wywalić to warto wymienić coś jeszcze przy okazji z uszczelnień co i tak z czasem lubi puścić ... Edytowane 21 Lutego 2019 przez schalker   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 Standardowo wymieniamy komplet uszczelek podstawki filtra, chłodniczki oleju i oringi na przewodach oraz magistrali wodnej, a także podkładki przewodu dopływu oleju i spływu do misy. Często pęka plastikowy spływ i trzeba ten przewód też wymienić. Stosujemy zawsze zestaw montażowy turbiny czyli nowe nakrętki, nowe szpilki, nowa uszczelka pod kolektor, nowa uszczelka turbina-katalizator i nowa uszczelka katalizator-wydech. Całość z częściami oscyluje w okolicy 1200-1400zł. Same uszczelki do chłodniczki kosztują kilka stówek, bo nie ma zamienników i trzeba kupić oryginały w ASO. Zestaw montażowy turbiny też pod 400 podchodzi. Robocizna wychodzi jakieś 500-600 zł.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schalker Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Hej, postanowiłem napisać bo jestem już po wymianie uszczelnień chłodniczki oleju. Jak się okazało w Zafirze C 1.4 140 km A14NET dało się wymienić uszczelki bez demontażu turbiny. Było ciężko bo dostęp nie jest łatwy ale dało się to zrobić - także kilkaset złotych na części i robociznę zaoszczędzone. Być może w Merivie lub Astrze jest mniej miejsca i dlatego też nie dało sie tego wykonać. Dla innych - bo pewnie prędzej czy później i was też to będze czekać - jeśli ktoś jest ze Śląska potwierdzam, że w ASO Kanclerz na hasło forum opel24 możecie otrzymać 15% rabatu na te uszczelki - wtedy koszt tych 3 uszczelek wychodzi około 290 zł. Odnośnie samych części nasunęła mi się pewna refleksja jak my europejczycy jesteśmy ładnie kantowani przez GM. Te same uszczelki (oryginał GM) w Stanach Zjednoczonych kosztują ponad połowe mniej (tam używane m.in. w Buick Encore, Chevroletach Trax). Przykład: GM 55568539 - USA 12 dolarów - Polska 98 zł GM 55565385 - USA 18 dolarów - Polska 154 zł GM 55568536 - USA 8 dolarów - Polska 50 zł Już nie wspomnę o chińczykach u których na aliexpress komplet uszczelnień razem z wysyłką kosztuje razem z dostawą 6 dolarów - jednak tam prawo patentowe nie istnieje więc mogą sobie produkować co chcą , natomiast ciężko powiedzieć czy jakość tych uszczelek jest zbliżona do oryginału.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Gratuluję... Oby tylko nie trzeba było niedługo robić tego samego.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz8 Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Nie trzeba demontować kolektora wydechowego z turbosprężarką. Da się to wyciągnąć a turbo zostaje na miejscu. Mam zdjęcia z naprawy bez wyciągania turbo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damian35a Opublikowano 25 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Cześć. Czy możesz podesłać zdjecia jak zrobiłeś naprawę bez demontażu turbiny. U mnie też pojawił się wyciek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zafi Opublikowano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2020 No własnie 1.4 T i wspomiana Chłodniczka oleju.... osad na korku wlewu oleju i wolny wyciek na wydech tzn trzeba wymienić same uszczelki czy cały komplet z filterem też? Vx Zafira Tourer   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzegorzCosmo Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 20.05.2019 o 16:44, Łukasz8 napisał: Nie trzeba demontować kolektora wydechowego z turbosprężarką. Da się to wyciągnąć a turbo zostaje na miejscu. Mam zdjęcia z naprawy bez wyciągania turbo. Czy mozna prosic o zdjecia bez demontażu mam ten sam problem W dniu 25.09.2019 o 13:09, damian35a napisał: Cześć. Czy możesz podesłać zdjecia jak zrobiłeś naprawę bez demontażu turbiny. U mnie też pojawił się wyciek. Witam udalo sie naprawic wyciek bez demontażu turbiny czy ma pan jakies zdjecia Edytowane 29 Stycznia 2020 przez GrzegorzCosmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.