ArKos Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 Mogę polecić warsztat, który zrobi to BARDZO solidnie, ale auto stoi cały dzień. Turbina do demontażu, wszystkie uszczelki nowe (zestaw montażowy turbiny czyli uszczelki, szpilki, nakrętki itp). Wszystko idealnie oczyszczone - silnik wygląda jak nowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85804-wyciek-ch%C5%82odniczka-oleju-a14net/page/3/#findComment-718552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max77max Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 Arkos to polecaj ten warsztat....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85804-wyciek-ch%C5%82odniczka-oleju-a14net/page/3/#findComment-718593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 https://www.facebook.com/serwisopelford/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85804-wyciek-ch%C5%82odniczka-oleju-a14net/page/3/#findComment-718594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz19845 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 Mam pytanie. Wymienial moze ktos uszczelki chlodniczki oleju takie firmy Elring? Pojezdzi to czy raczej orginal? Cena orginalu powala. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85804-wyciek-ch%C5%82odniczka-oleju-a14net/page/3/#findComment-723153 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micom Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Jestem jakiś czas po uszczelnieniu chłodniczki oleju , jak oddawałem auto i pytałem mechaników o konieczność wymontowania turbiny to wzruszali ramionami, tyle mnie to kosztowało - części w ASO. Paragon trochę wyblakł ale trzymam go , bo dają gwarancję na swoją robotę. Nie reklamuję warsztatu, ale po wcześniejszym przeczytaniu tych postów miałem czarne myśli...Dziele się tą informacją w dobrej wierze. Panie Administratorze, jeżeli moja powyższa publikacja jest niezgodna z prawem to proszę to usunąć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85804-wyciek-ch%C5%82odniczka-oleju-a14net/page/3/#findComment-724690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Pozycja "uszczelka kolektora wydechowego" mówi, że zdejmowali turbinę. Martwi fakt, że na paragonie nie ma uszczelnień przewodów wodnych turbiny, nakrętek kolektora i oleju z filtrem...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85804-wyciek-ch%C5%82odniczka-oleju-a14net/page/3/#findComment-724693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
holcu Opublikowano 29 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2020 22 godziny temu, micom napisał: Panie Administratorze, jeżeli moja powyższa publikacja jest niezgodna z prawem to proszę to usunąć. Rozmyłem dane firmy w paragonie, a poza tym ok   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85804-wyciek-ch%C5%82odniczka-oleju-a14net/page/3/#findComment-724708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal1980 Opublikowano 10 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2023 Do Łukasza8. Cześć czy możesz podrzucić numery części użytych do naprawy szczególnie tych trzech oringów bo niby uszczelki chłodnicy namierzyłem. ? No i oczywiście momenty dokręcania śrub jeżeli dysponujesz. Będę wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie. m.siurda@poczta.onet.pl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85804-wyciek-ch%C5%82odniczka-oleju-a14net/page/3/#findComment-777311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianD Opublikowano Sobota o 12:51 Udostępnij Opublikowano Sobota o 12:51 W dniu 17.02.2020 o 14:10, Łukasz8 napisał: Nie trzeba demontować turbiny. Wymieniałem kilka razy i turbo nie było ruszane. Posiadam zdjęcia. Jak ktoś zainteresowany przysłać mail. Zrobiłem też dokładny opis. A tu Opis z tego co pamiętam. : najpierw odkręcamy katalizator dwie śruby od wspornika i trzy od wydechu (te trzy musiałem podgrzać żeby nie urwać) . Odpinamy sodę lambda i osłonę górną katalizatora oraz tą dużą opaskę mocującą katalizator do turbo. Odkładamy katalizator i odkręcamy górny przewód od turbo (otwór trzeba czymś zabezpieczyć żeby nic nie wpadło (u mnie na zdjęciu gumowa rękawiczka :)). odkręcamy wspornik katalizatora (dwie śruby) od bloku (ta metalowa blacha ). Spuszczamy płyn chłodniczy , odkręcamy termostat i przewód który idzie do termostatu z chłodnicy oleju (ten za turbiną, trochę ciasno ale da się zdjąć tę opaskę ). odkręcamy przewód chłodniczy który jest wsunięty w chłodnice oleju to jest taka mała śrubka torx , bardzo ciasno tam jest. I teraz najtrudniejsze, trzeba wyciągnąć ten przewód przed demontażem całej chłodnicy bo inaczej nie da się tego wymontować. przewód na niczym się nie trzyma tylko jest mocno wsunięty w chłodnice na oringu. Odkręcamy przewód smarowania turbosprężarki (trzeba niestety kupić nowy, starego nie montujemy ze względu na uszczelnienia które luzem są niewiele tańsze niż całość. Poza tym lepiej wymienić przewód niż turbo popuszczamy filtr oleju (trzecie zdjęcie) po to aby olej spłynął do misy. Nie trzeba całkowicie wykręcać filtra ale można. Demontujemy opaskę z przewodu wodnego chłodzenia turbiny a następnie odkręcamy śrubę która go mocuje (zdjęcie czwarte) ważne żeby zrobić to w tej kolejności ponieważ przewód jest mocowany na sztywno w turbinie i łatwo go uszkodzić .Teraz bardzo ostrożnie odsuwamy go do góry i czymś podwiązujemy (sznurkiem). następnie odkręcamy trzeci i ostatni przewód od chłodzenia piąte zdjęcie. Przed demontażem chłodnicy polecam podłożyć naczynie bo wszystko się z niej wyleje chłodnica wraz z modułem olejowym trzyma się na trzech śrubach (taki większy torx) . Myjemy wszystko i rozkręcamy chłodnice. . zakładamy nowy ORYGINALNE uszczelki (inne nie wytrzymują zbyt długo) USZCZELKI POLECAM KUPIĆ WSZYSTKIE . Trzy do chłodnicy i chyba trzy do przewodów (oringi) oraz uszczelki do wydechu i nakrętki do katalizatora (przedostatnie zdjęcie) Po złożeniu w odwrotnej kolejności trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia co w tym samochodzie nie jest takie oczywiste. Odpowietrznik znajduje się na górze chłodnicy od strony filtra powietrza. Przy okazji na zawsze wymieniam filtr oleju na nowy. Posiadam również momenty dokręcenia wszystkich opisanych śrub. Zawsze jak coś robię to zgodnie ze specyfikacją producenta. Już kilka takich zestawów uszczelek wymieniłem i wszystkie są ok Według instrukcji serwisowej opla nie wymontowujemy turbo Łukasz 8 czy moge na maila prosić Cie o momenty i instrukcje do wymiany uszczelek chlodniczki. Moj mail m.dubert@wp.pl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85804-wyciek-ch%C5%82odniczka-oleju-a14net/page/3/#findComment-819405 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.