Skocz do zawartości

Opel Vectra C 1.8 122km (z18xe) "mułowata" praca silnika


Gość adison420

Rekomendowane odpowiedzi

Eee to kilkadziesiąt czy tam kilkaset km to bez problemu. Tylko kurcze ojciec przy Vectrze przy tym samym silniku jak mój też nie ma kata, ani żadnych emulatorów i czasem wywali błąd sondy ale nigdy nie złapał nawet na chwile muła.

Adam, tak tematów od groma, ale nie znalazłem nigdzie konkretnego rozwiązania bo go po prostu nie ma i trzeba właśnie walczyć w rejonie ecu, sond czy przepływki. Jak przeglądam te wszystkie tematy i to co mi napisałeś Ty to w sumie mam takie odczucia, że muł jest przez przepływke bo nie domaga, a błąd wywala zwyczajnie przez brak kata.

 

W każdym razie będę miał jutro chwilę to wrzucę ojca przepływke do mnie i będę testował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik sprawdza przepływkę , sondy , EGR i przepustnicę i na podstawie ich pracy dobiera dawkę paliwa.

Jeżeli jedno z nich będzie działało źle to sterownik będzie reagował.

Dla tego pisałem abyś doprowadził do fabrycznego stanu benzynę.

U ciebie mogą być dwie usterki.

Tak przepływka jak brak katalizatora.

Przepływka może źle pokazywać ale sonda w dalszym ciągu pokazuje że coś się dzieje z katem i na jej podstawie sterownik będzie wprowadzał zmiany.

Zastosujesz emulator aby doprowadzić do liniowości pracy sondy za katalizatorem to i sonda przed katalizatorem zacznie inaczej(prawidłowo) pracować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adison420

Serdeczne dzięki panowie za pomoc i dotychczasowe porady, mam odczucie, że udało rozwiązać się problem.
Otóż podmieniłem przepływkę z ojca auta, a do ojca wrzuciłem moją. W zasadzie zarówno u mnie i u niego bez różnicy która przepływka była. Skoro podmiana przepływki nic nie zmieniła to wróciłem do swojej. W końcu w międzyczasie dotarł zamówiony emulator drugiej sondy. Po zamontowaniu (nie sprawdzałem pod kompem), jedzie okej na benzynie (więc i parametry też będą okej skoro się polepszyło). Gaz wyregulowałem, błędy od bogatej dawki już nie wyskakują. Mimo wszystko na LPG łapie muła i podejrzewam, że będzie łapał. Nie jest to taki muł, że nie idzie ujechać (czyli  jest sporo mniej uciążliwy niż dotychczas), dopiero po odpuszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu na LPG zaczyna się normalnie zbierać. Wyczytałem, że to kwestia zbyt długich wężyków od wtrysków gazu do kolektora ssącego i rzeczywiście tak jest bo jak mierzyłem to mają około 35-45cm, gdzie u brata (również w Vectrze z tym samym silnikiem i tym samym sterownikiem LPG) wężyki mają około 10-15cm.
Brat ma wtryski (bodajże jakieś Staga) zamontowane nad plastikową osłoną silnika, u mnie z kolei są między grodzią a przepustnicą (mam OMVL czy jakoś tak). Nie wspominam o ojca Vectrze bo on ma  sterownik BRC, który podobno jest bardziej odporne na długości wężyków, chociaż i u niego te wężyki są krótsze niż u mnie. W sumie już gazownik stwierdził, że wężyki za długie, ale nic z tym nie zrobił, twierdząc później, że ten muł to wina sterownika silnika (mówie o wizycie u gazownika, która była przed napisaniem tutaj wątku). No i jednak nie sterownik a emulator sondy, a raczej jego brak.
Jak będę miał chwilę to chce przenieść wtryski od LPG nad pokrywę, tym samym sporo zmniejszając długość wężyków od wtrysków. Podejrzewam, że skoro ktoś nie zamontował standardowo czyli nad pokrywą, to znaczy że mogły one się tam po prostu nie mieścić. Ktoś ma może wtryski OMVL w 1.8 z18xe w Vectrze C? Jeżeli tak to jak macie je zamontowane? Mieszczą się od góry bez przeróbek? Chciałbym zamontować bez ingerowania w plastikową osłone (w sensie nie chciałbym jej wycinać itd.).  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, adison420 napisał:

Po zamontowaniu (nie sprawdzałem pod kompem), jedzie okej na benzynie (więc i parametry też będą okej skoro się polepszyło)

 

Nic bardziej mylnego.

Błędu może nie być ale parametry mogą być złe.

 

 

6 godzin temu, adison420 napisał:

dopiero po odpuszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu na LPG zaczyna się normalnie zbierać.

 

 

Nie koniecznie wężyki.

Mogą być długie ale to kwestia regulacji.

Zrobiłeś ,, porządek ,, z benzyną to teraz czas na podpięcie interfejsu LPG i układanie map LPG.

Taki mułek to świadczy o ubogiej mieszance.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adison420

Będę miał czas to podepnę się pod kompa i sprawdzę co i jak zarówno z parametrami na benie (czy rzeczywiście okej), jak prócz odczucia parametry też będą okej to zabiorę się za ten gaz, mimo że wstępnie go regulowałem i mapy nie miały zbyt dużych odchyleń. Jednak mimo wszystko będę starał się przenieść też wtryski, żeby zmniejszyć długość tych wężyków, tak czysto profilaktycznie. W każdym razie bez sprawdzenia się nie przekonam :)..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności