Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam kilka pytań odnośnie Corsy, którą zakupiłem 1,5 roku temu (właściwie dla żony). Jeżeli takie pytania padły lub ja niepotrzebnie powoduję od razu zamieszanie podpowiedzcie mi gdzie ewentualnie szukać.

Jak już wspomniałem od 1,5 roku użytkuję Corsę z 2005 r 1.2 80KM. Po zakupie długo wydawało mi się, żę TTTM (ten typ tak ma) ale w trakcie użytkowania nasuwają mi się pewne pytania:

- czy Wasze Corsy są też tak twarde? W mojej jakby prawie nie było w ogóle amortyzacji. Na równej drodze jest OK, ale na dołach trzęsie, że aż głowy latają...Wiem, że od nowości nie były wymieniane w ogóle sprężyny (tylko amorki). Jazda w dłuższe trasy jest po prostu bardzo męcząca;

- zamykanie drzwi wymaga większego nimi trzaśnięcia inaczej zamek nie zaskakuje. Jest w nim pełno smaru i to starego, a to dlatego, że samochód był ostatnie 3-4lata bardzo mało użytkowany i ciągle tylko stał na dworze pod drzewami. Czy pomoże rozebranie zamka i jego wyczyszczenie i ponowne nasmarowanie (tak jest ze wszystkimi zamkami w drzwiach)...Jak taki zamek wyjąć aby nic nie uszkodzić?;

- mam dołożony (jak się okazało) alarm.. Oddzielnie jest kluczyk do samochodu i oddzielnie pilot do alarmu. Czy można jakoś połączyć te dwie rzeczy? Po prostu jest mało wygodne nosić tyle gadżetów naraz;

- czy ktoś z Was montował podłokietnik do tego modelu? Ewentualnie jaki bo trochę mi go brakuje;

- od dłuższego czasu pali mi się stale "check". Wymieniony został przepływomierz. Przez jakiś czas było OK, a potem znów to samo. Na wolnych obrotach trochę falują obroty, a jak się załączy klimę to bardziej. Check znika jak jest rezerwa paliwa i po nalaniu do pełna dopiero pojawia się po dłuższym czasie....Na razie nie ma pomysłu co z tym fantem zrobić aby nie wymieniać w ciemno rzeczy...Odpala normalnie czy to zima czy lato, nie dymi...;

- czy ktoś ma patent na montaż cupholdera? nIe chodzi mi o taki do kratki wentylacyjnej. W niektórych samochodach są tzw. dedykowane...?

Jeżeli na moje pytania padły już odpowiedzi to dajcie znać gdzie uderzyć....

Pozdrawiam, Marcin.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/86581-corsa-c-05-12-benzyna-kilka-pyta%C5%84-i-w%C4%85tpliwo%C5%9Bci/
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, piaskun napisał:

od dłuższego czasu pali mi się stale "check". Wymieniony został przepływomierz. Przez jakiś czas było OK, a potem znów to samo. Na wolnych obrotach trochę falują obroty, a jak się załączy klimę to bardziej. Check znika jak jest rezerwa paliwa i po nalaniu do pełna dopiero pojawia się po dłuższym czasie....Na razie nie ma pomysłu co z tym fantem zrobić aby nie wymieniać w ciemno rzeczy.

 

 

A przecież wystarczy odczytac błędy.

 

  • 2 miesiące temu...
W dniu 31.05.2019 o 23:03, adam1954 napisał:

 

 

A przecież wystarczy odczytać błędy.

Przepraszam za zamieszanie ale Corsą jeździ moja żona, a ja rzadko zaglądam do samochodu ze względu na częste wyjazdy. Kod błędu to P0571, ale odczytany przed wakacjami. Z tego co czytam to światło stop i tempomat, którego nie mam.  Check pojawia się i znika, auto pracuje normalnie. Wczoraj podjechałem do mechanika, który po podpięciu komputera stwierdził, że na postawie błędu wynika, że to I sonda lambda. Już wcześniej takie podejrzenia też padały. Podpowiedzcie mi jaka ewentualnie sondę kupić do tego silnika. W serwisie (nie ASO) mówią, że cena około 260zł + wymiana co wydaje mi się trochę drogo bo w necie ceny do 200zł. Jakaś konkretna firma? Da się wymienić pod garażem?

 

To na podstawie tego błędu idź trzepnąć mechanika po łbie.

Wymień wyłącznik stopu a nie sondę.

Co ma sonda do hamulca - niech ci to wyjaśni.

Chyba, ze nie wszystko nam mówisz?

 

3 minuty temu, ja37 napisał:

To na podstawie tego błędu idź trzepnąć mechanika po łbie.

Wymień wyłącznik stopu a nie sondę.

Co ma sonda do hamulca - niech ci to wyjaśni.

Chyba, ze nie wszystko nam mówisz?

Błąd przeze mnie odczytany jest sprzed wakacji. Być może mechanikowi pojawił się inny. Poczekam, aż znów się pojawi i wówczas dam znać.

 

 

Oki.

To szczekamy na numerek.

pamiętaj, że zanim zainwestujesz, to najpierw kontrola okablowania i sprawdzenie parametrów czujników, bo sonda jest ostatnim czujnikiem, który może zbierać baty przez inne wadliwe czujniki, albo nieszczelności układów wydechowego i dolotowego.

Nie zawsze sonda jest winna.

 

  • 2 tygodnie później...

Już myślałem, że po wymianie filtra paliwa check zniknął na stałe, ale po opróżnieniu połowy baku pojawił się na nowo. Odczytałem takie oto 2 błędy, które z netu oznaczają:

0170- Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata

0571- Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A"

Co z tym fantem robić? Czy faktycznie sonda lambda może coś niedomagać? no i ten drugi- tempomatu nie mam, a światło stop normalnie się świeci za każdym razem. Nie za bardzo mam pojęcie o mechanice więc podpowiedzcie od czego zacząć sprawdzanie?

 

 

Przejrzyj dolot, najlepiej z plakiem.

Obadaj wydech, czy nie masz gdzieś dziurki przed sondą.

Pomierz miernikiem pracę sondy.

Sprawdź okablowanie sondy, wtyczki i ciągłość przewodów do komputera.

 

Wyłącznik stopu masz 2-pinowy, czy 4-pinowy?

Może masz zaprogramowany tempomat, a nie wiesz - opcom powie.

 

16 godzin temu, ja37 napisał:

Przejrzyj dolot, najlepiej z plakiem.

Obadaj wydech, czy nie masz gdzieś dziurki przed sondą.

Pomierz miernikiem pracę sondy.

Sprawdź okablowanie sondy, wtyczki i ciągłość przewodów do komputera.

 

Wyłącznik stopu masz 2-pinowy, czy 4-pinowy?

Może masz zaprogramowany tempomat, a nie wiesz - opcom powie.


Dużo info jak na razie....spróbuję coś zdziałać. Rozumiem, że ten opcom to jakiś program? Do nabycia?

Nie wiem jaki mam włącznik stopu.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności