Skocz do zawartości
johny_be

Z16SE Prędkościomierz od 50-60km/h wskazuję

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Przejrzałem "internet" i nadal nic nie wiem na temat mojego problemu, na forach zero konkretów. Piszę do was z pomocą bądź wskazówkami z góry dziękuję i przepraszam jeśli problem jest w niewłaściwym dziale - ale sam go nie potrafię zinterpretować.

Chodzi dokładnie o problem jaki się pojawia w miarę nagrzewania silnika czy osiągania temperatury roboczej tj. około 90 stopni. Przestaję działać prędkościomierz, dopiero po przekroczeniu 50-60 km/h wskazówka z pozycji 0 km/h skaczę do góry na tą prędkość. Dzisiaj podpiąłem odb2 z programem torque, zero błędów z ecu, wcześniej w miarę nagrzewania się silnika czy od jego startu pokazywał torque  też prędkość, a jak wystąpił owy problem, przestał pokazywać.
W testach torque jest jeden fail:
 - Lean to Rich sensor threshold voltage(constant)
Max: 128   Min: 51
Test result value: 0
FAIL

 

 - Lean to Rich sensor threshold voltage(constant)
Max: 0
Test result value: 15 104
FAIL

Dodam, że po wystąpieniu błędu, torque nadal nie widzi żadnych błędów w ECU, jak i przez cały czas nie świeci się "check engine". Po wystąpieniu błędu auto inaczej zaczyna reagować na wciskanie gazu, zamula się, szarpie przy puszczeniu pedału gazu.
W necie znalazłem podobny problem, napisałem do autora o to czy rozwiązał problem, nie odpisał jeszcze, pisałem w weekend.
https://astraklub.pl/viewtopic.php?p=1276770#p1276770
 

Auto ma LPG, lecz na czas testowania sprawdzania wyłączam centralkę LPG, i tylko jeżdżę na PB.
Dodam, że jeśli jadę na LPG i problem wystąpi auto gaśnie - jak w temacie autora wątku z podanego wyżej forum.

Doczytałem też, że w różnych wersjach były w skrzyni biegów impulsatory jako te, które wysyłały sygnał do konwertera jakiegoś i chyba potem do ECU, patrzyłem na skrzynię ale tam gąszcz tych kabli i wydaje mi się, że nie ma tego czujnika. Auto nie ma ABS, ale dzisiaj widziałem ,że do piasty od strony kierowcy idzie kabelek z wtyczką i coś jest tam podpięte, może tam być czujnik co daję sygnał o prędkości. Ale to by się kupy nie trzymało, bo to się dzieję w miarę nagrzewania auta - osiągnięciu temp. roboczej  ... :/ dlatego mnie martwi czy to nie będzie problem z ECU, bo też dużo i gęsto padają, tylko nie mam żadnych check enginów i innych objawów które też by mogły wskazywać na ECU.

Jeszcze raz dzięki, na wszelkie pytania będę się starał w miarę szybko odpowiadać.
Miłego.!

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Torque jest zabawką do ogólnego kasowania błędów.

Podepnij pod Opcoma lub zamiast wgraj Scan My Opel.

31 minut temu, johny_be napisał:

ale dzisiaj widziałem ,że do piasty od strony kierowcy idzie kabelek z wtyczką i coś jest tam podpięte, może tam być czujnik co daję sygnał o prędkości.

 

Prędkość auta.

 

 

Masz LPG więc sprawdź jak zostało podpięte do przewodu od czujnika wału lub od cewki  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też wgrałem i sprawdzałem scan my opel w wersji lite, nic nie wykrył. Nie mam Opcoma czy na razie możliwości sprawdzenia nim.

To jest III generacja instalacji gazowej - parownik i attuator na przewodzie gazowym - nie wiem czy przy tej generacji są robione jakieś modyfikację przy czujniku i cewcę (tam gdzie 4 fajki świec wchodzą?) ? - mogę popatrzeć jutro czy coś tam było robione.

Może coś mieć do tego czujnik prędkości wału albo czujnik wałka rorządu ? na yt znalazłem kolo pokazywał, że jak się nagrzeję przestaję dobrze pokazywać.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, johny_be napisał:

nie wiem czy przy tej generacji są robione jakieś modyfikację przy czujniku i cewcę (tam gdzie 4 fajki świec wchodzą?) ? - mogę popatrzeć jutro czy coś tam było robione.

 

Skądś musi być brany sygnał obrotów do LPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm tylko obrotomierz działa, prędkościomierz nie działa, dodam jeszcze jak prędkościomierz nie działa, nie działa czy nie podbija licznika przejechanych kilometrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok moje pomyłka.

Sprawdził bym

 

bezpiecznik F3.23

 

 

2019-07-31_203342.png

 

Masę od konwertera

 

2019-07-31_203500.png

 

 

Przewody od czujnika.

 

2019-07-31_202417.png

 

 

 

 

Wtyczkę X2 

 

2019-07-31_202549.png

 

 

2019-07-31_202628.png

 

 

Pin 88 i pin 89

 

Dalej moduł U1

2019-07-31_202813.png

 

2019-07-31_204025.png

 

 

 

 

Pin 2 to masa 

Pin 4 zasilanie z bezpiecznika

Pin 6 do zestawu wskaźników pin 27

2019-07-31_204336.png

Pin 8 i 5 idzie od złącza X2

 

 

 

 

 

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Cześć,

Dzisiaj w sumie - teraz dopiero co od auta wróciłem sprawdziłem cewkę - wtyczkę, coś było sztukowane do centralki LPG.
Wyciągnąłem czujnik wałka rozrządu by sprawdzić czy mój "check engine" w ogóle działa i to wykryję - wykrył - bo prawie wszystkie jakie znalazłem podobne symptomy, towarzyszył im jakiś check engine tutaj u mnie nic.

Dziękuję za materiały, lecz mam pytanie bo nie wszystko jest dla mnie jasne na nich :(:|:D
Masa konwertera to gdzieś w słupku - pod bezpiecznikami szukać ?
Ten moduł U1 w skrzynce bezpieczników w jakiś sposób mogę sprawdzić czy on jest sprawny ?
Wtyczka X2 to jest w okolicach - pod zbiornikiem hamulcowym ?

Pin 88 i pin 89 to jaka to wtyczka jest czego i gdzie jej szukać ?
Także podobne pytanie o poniższą wtyczkę (okrągłą) tak samo ta prostokątna wtyczka z opisem poszczególnych pinów, że idą od X2 złącza.

Dziękuję jeszcze raz!
Miłego!.



Teraz na bazie Twoich materiałów znalazłem poszczególne elementy, w trochę inny sposób pokazane, odpowiedzialne za konwerter/czujnik/wtyczkę prędkości koła.
https://opel.7zap.com/pl/car/t98/p/6/17-0/

Edytowane przez johny_be

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Sprawdziłem czujnik w piaście koła, daje napięcie wraz ze wzrostem prędkości, jak i też w skrzynce bezpieczników wypiąłem ten przekaźnik/moduł i jeśli prędkościomierz działa dwa inputy na moduł dają takie same wartości jak wtedy kiedy prędkościomierz nie działa. Więc może przekaźnik/moduł raz działać a raz nie ? czy to wina będzie dalej za przekaźnikiem ? (jeśli tak to co dalej jest za przekaźnikiem, co można zweryfikować?)

Wczoraj 200 km zrobiłem i wszystko działało - lecz nie było korków ani postojów gdzie silnik mógł się grzać, aż wentylator by się włączał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, johny_be napisał:

jeśli prędkościomierz działa dwa inputy na moduł dają takie same wartości

 

 

??

 

Podałem ci wszystko do pomiarów.

Tylko trzeba pomierzyć przewody czy mają przerwy lub czy mają zwarcia.

Do przeglądnięcia jest ten wtyk X2

Pisałem przecież że przez niego przechodzą przewody.

 

2019-08-06_081609.png

 

 

2019-08-06_081631.png

 

 

2019-08-06_081646.png

 

 

 

2019-08-06_081700.png

 

 

 

2019-08-06_081710.png


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

O te inputy mi chodziło do modułu U1 (w załączniku  - gdzie blaszki wchodzą do skrzynki bezpieczników - tam napięcia były ok bez względu czy prędkościomierz działał czy nie).

W necie znalazłem gdzie jest ta wtyczka X2:
https://www.migweb.co.uk/forums/other-mechanical-electrical/497411-1998-astra-g-sri-engine-loom-fire-power-sounder-2.html

u mnie w silniku trochę inaczej wygląda rozmieszczenie tego i nie mam ABS-u.
Widzę, żę tą skrzynkę z bezpiecznikami pod maską będę musiał wyjąć by się dostać do tej sciany grodziowej silnika.

WhatsApp Image 2019-08-03 at 21.20.51(1).jpeg

WhatsApp Image 2019-08-03 at 21.20.51.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, johny_be napisał:

O te inputy mi chodziło do modułu U1

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Cześć,
Dzisiaj dopiero testowałem to co widać na schemacie i tak:
W momencie kiedy nie działa prędkościomierz:
 - masa na module U1 jest

- napięcie po zapłonie na odpalonym silniku około 14v

- widać wskazania napięć z czujnika na kole

w kostce od radia - kabelek niebiesko-czerwony nie pokazuję sygnału od modułu(dopiero po przekroczeniu prędkości około 60km/h mam wskazania na multimetrze  - prędkościomierz działa), a w momencie kiedy prędkościomierz działa dostaję sygnał w każdym zakresie prędkości auta.

 

Moje pytanie teraz czy to sam moduł może randomowo działać pod wpływem przegrzania czy jego ciągłej pracy ?
A jeśli moduł jest ok, to wedle schematu, nawet jakby sterownik coś pierdzielił (nie wiem odcinał masę, coś wyłączał itp.) to wszystko idzie przez moduł począwszy od czujnika w kole, co jeszcze mogło by wpływać na pracę czujnik/moduł/licznik (cewka zapłonowa w jakiś sposób?) dodam, że po rozgrzaniu takie rzeczy się dzieję
Im większe napięcie dostaję z czujnika koła w momencie kiedy nie działa prędkościomierz - zaczyna moduł mi pokazywać sygnał proporcjonalny do prędkości.

Dzięki za wszelkie info.
A mam lpg i do lpg mam coś takiego jak emulator wtryskiwaczy czy coś takiego (no dobra na benzynie też mi nie działa prędkościomierz nawet jak mam wyłączone LPG), ale jak wypiąłem emulator i chciałem silnik odpalić :D to nie zastękał, może być że sprzężony jest on jakoś z przekażnikiem pompy paliwa, bo kręcił silnik ale nie zaskoczył. Sam emulator ma kondensatory (elektrolityczne) a w komorze silnika są fajne temperatury jeszcze jak +30 na dworze - może to błędny trop ... ale już sam nie wiem.

I też to gaśnięcie auta - może nie gaśnięcie ale nie trzymanie obrotów po złapaniu temperatury i to też tak randomowo działa, raz działa raz przy dojechaniu do świateł wysprzęgleniu czy jazda na luzie obroty lecą w dół - może to powiązane (ECU nie widzi prędkości auta).

Dzięki za wszelkie info i tropy :D.
 

Edytowane przez johny_be

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.