Skocz do zawartości

Z16SE Prędkościomierz od 50-60km/h wskazuję


Gość johny_be

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Cześć,
Dzisiaj dopiero testowałem to co widać na schemacie i tak:
W momencie kiedy nie działa prędkościomierz:
 - masa na module U1 jest

- napięcie po zapłonie na odpalonym silniku około 14v

- widać wskazania napięć z czujnika na kole

w kostce od radia - kabelek niebiesko-czerwony nie pokazuję sygnału od modułu(dopiero po przekroczeniu prędkości około 60km/h mam wskazania na multimetrze  - prędkościomierz działa), a w momencie kiedy prędkościomierz działa dostaję sygnał w każdym zakresie prędkości auta.

 

Moje pytanie teraz czy to sam moduł może randomowo działać pod wpływem przegrzania czy jego ciągłej pracy ?
A jeśli moduł jest ok, to wedle schematu, nawet jakby sterownik coś pierdzielił (nie wiem odcinał masę, coś wyłączał itp.) to wszystko idzie przez moduł począwszy od czujnika w kole, co jeszcze mogło by wpływać na pracę czujnik/moduł/licznik (cewka zapłonowa w jakiś sposób?) dodam, że po rozgrzaniu takie rzeczy się dzieję
Im większe napięcie dostaję z czujnika koła w momencie kiedy nie działa prędkościomierz - zaczyna moduł mi pokazywać sygnał proporcjonalny do prędkości.

Dzięki za wszelkie info.
A mam lpg i do lpg mam coś takiego jak emulator wtryskiwaczy czy coś takiego (no dobra na benzynie też mi nie działa prędkościomierz nawet jak mam wyłączone LPG), ale jak wypiąłem emulator i chciałem silnik odpalić :D to nie zastękał, może być że sprzężony jest on jakoś z przekażnikiem pompy paliwa, bo kręcił silnik ale nie zaskoczył. Sam emulator ma kondensatory (elektrolityczne) a w komorze silnika są fajne temperatury jeszcze jak +30 na dworze - może to błędny trop ... ale już sam nie wiem.

I też to gaśnięcie auta - może nie gaśnięcie ale nie trzymanie obrotów po złapaniu temperatury i to też tak randomowo działa, raz działa raz przy dojechaniu do świateł wysprzęgleniu czy jazda na luzie obroty lecą w dół - może to powiązane (ECU nie widzi prędkości auta).

Dzięki za wszelkie info i tropy :D.
 

Edytowane przez johny_be

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć.
Piszę z rozwiązaniem problemu, który wydaję się banalny ... dziwne, że miernik podpięty pokazywał wartości w skrzynce bezpieczników... ale do rzeczy, winowajcą okazuję się łożysko z piastą (czujnik), które pod wpływem temperatury przestawał działać przy małych prędkościach. :shock:

Dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności