Skocz do zawartości

[X16SZR] Zapach spalenizny w kabinie na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem związanym z silnikiem w mojej Astrze G (silnik 1.6 8v). Któregoś razu zauważyłem, że podczas korzystania z nawiewu powietrza, podczas postoju w kabinie zaczyna śmierdzieć olejem/ spalonym paliwem – ciężko mi ocenić. Otworzyłem maskę i ukazał mi się „dymek” wylatujący z okolic lewej strony komory silnika, okolice alternatora (załącznik do filmu na yt). Sprawdzając dokładnie zauważyłem zachalpane elementy przy pokrywie silnika (zdjęcia). Dodatkowo z tylnej części tej pokrywy wystaje wolno zakończona końcówka (zaznaczone na zdjęciach). Wydaję mi się, że chyba nie powinna tak sobie „być” i że to ona jest winowajcą.

 

FILM: https://www.youtube.com/watch?v=yDNeuwWvxWc&list=WL&index=15&t=0s

 

20190912_143348.thumb.jpg.3a7262361387b540e4af74a1a40938db.jpg

 

 

Z góry dziękuje za wszelkie informacje czy tak to powinno wyglądać i jakie mogą być inne przyczyny.

Inked20190912_143339_LI.thumb.jpg.aeca9589d6c1e3d028e195eafecd6613.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87571-x16szr-zapach-spalenizny-w-kabinie-na-postoju/
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednia pora na sprawdzenie, jest ciemno. Opal silnik i weź dobrą latarkę z dość mocnym białym światłem, od biedy może być latarka/flash z smartfona. I zlokalizuj miejsce powstawania dymu, powinno być dobrze widać po rozgrzaniu silnika, może coś wyciekać i dostawać się na gorące elementy silnika czy układu wydechowego, również może wyjść, że robi się gdzieś zwarcie. Też dobrze nie widzę ale możesz mieć odłączony przewód od odmy silnika który powinien wchodzić w rurę/dolot filtra powietrza między filtrem a przepustnicą. A z odmy właśnie może tak poddymiać ;) 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87571-x16szr-zapach-spalenizny-w-kabinie-na-postoju/#findComment-711301
Udostępnij na innych stronach

Prawie ze 100% pewnością mogę powiedzieć że jest to ta wolno zakończona końcówka zaznaczona strzałką na drugim zdjęciu. Czy jest to element odmy olejowej? Bo wiem, że jest ten jeden główny przewód odmy, ale czy ten silnik posiada jakiś drugi obieg i czy to właśnie jest ta końcówka?

 

Edytowane przez szmajster

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87571-x16szr-zapach-spalenizny-w-kabinie-na-postoju/#findComment-711302
Udostępnij na innych stronach

Nawet po zakończeniu widać, że powinien być na niej wąż. Ten przewód idzie z tyłu do monowtrysku nad wężem map-sensora. Tu masz temat gdzie użytkownik Ja37 rozwiewa wszelkie wątpliwości gdzie i do czego służy.  5 post.

 https://forum.opel24.com/topic/79056-astra-f-16-8v-nazwa-przewodu-gumowego-i-szarpanie-na-4-biegu/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87571-x16szr-zapach-spalenizny-w-kabinie-na-postoju/#findComment-711306
Udostępnij na innych stronach

To mój ulubiony silnik miałem go w Vectrze A, w takim stanie był, że kogo nie woziłem to mówił, że pewnie mam 2.0 od Calibry chociaż w Vectrach też wychodziły te silniki i mocniejsze. Też pewnie jechał jakąś zajechaną Calibrą, bo jak ma się 72KM do 120KM. Gdyby nie rdza na podłużnicach tylnych pewnie bym Vectrą do dziś jeździł.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87571-x16szr-zapach-spalenizny-w-kabinie-na-postoju/#findComment-711309
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie jest potworem, ale w mieście w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy. Podobno niezawodny, ale uszczelka pod głowicą już za mną (pewnie zaniedbania poprzedniego właściciela). A rdza to temat rzeka , tylne nadkola w astrze nie istnieją:unsure:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87571-x16szr-zapach-spalenizny-w-kabinie-na-postoju/#findComment-711312
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Bo to jest motorek z dwoma zaworami na cylinder i niskim stopniu sprezania. Ma mało koni bo niut spada po 2800 obr. Ja miałem nowsza wersję z16se. To był najlepszy sprzęt jaki miałem teraz 1.8 mi się tak nie zbiera. Tamten ciągnął od dołu jak po ... bany jeździło się jak dizelkiem. Zawsze był niezależnie od obrotów gotow do oddania momentu. A teraz 1.8 szlifierka. Jak się nie dmuchane 2800 obr to nie ma motoru. 125koni ale chude panie te konie.
Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87571-x16szr-zapach-spalenizny-w-kabinie-na-postoju/#findComment-711313
Udostępnij na innych stronach

Mi się trafił akurat silnik igiełka, tylko krótka skrzynia była, 2-95km/h, 3-140km/h, 4-170km/h, 5-185-190km/h, ale to był przecinak a ta odcina na 3-4 biegu, bez kata nierdzewka i tłumik Ultera, słychać go było z 2 kilometrów, tylko na trasie 500km głowa puchnie od takiego buczenia, po mieście ciekawe taki przelot a na trasę tylko szum opon i muza z radyjka ;) 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87571-x16szr-zapach-spalenizny-w-kabinie-na-postoju/#findComment-711317
Udostępnij na innych stronach

Fajny motor- bezkolizyjny, dbaj, bo teraz takich już nie ma.

Głupia odma, podłącz i będzie gitara.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87571-x16szr-zapach-spalenizny-w-kabinie-na-postoju/#findComment-711318
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności