Skocz do zawartości

Astra J 1.7 17DTS turkot przy hamowaniu silnikiem


Gość Micchalek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Niestety w ostatnim dniu usłyszałem turkot podczas hamowania silnikiem, czyli w momencie kiedy bieg jest wrzucony i brak nacisku na pedał gazu. Dźwięk który się wydobywa to jakiś turkot jakby jakaś zębatka ocierała o coś (niemetalicznego).

W pierwszej chwili pomyślałem, że to pewnie dwumasa bo 200 tyś więc pewnie do wymiany razem ze sprzęgłem. Nie mniej jednak im dłużej szperam tym bardziej mam wątpliwości. Obecnie mój typ poszedł na przegłuby wewnętrzne (na podstawie for).

Dodam, że przeguby zewnętrzne już dwa razy wymieniałem a także wahacze (raz).  Ciekawe jest to, że np jak ruszę samochodem do tyłu a później jadę to chwile nic nie słychać. Na tej podstawie wydaje mi się, że nie jest to dwumasa. Być może ktoś się już spotkał z tym problemem i będzie mi w stanie podpowiedzieć więc jak coś to o to proszę.

 

Do rzeczy, z uwagi na to, że próbowałem u trzech mechaników, którzy mnie od razu zbyli z uwagi na brak czasu, chciałbym to wymienić sam. Przeguby już wymieniałem więc mniej więcej wiem czego się spodziewać itd.

Jedyne czego nie wiem to dziwny wygląd przegubu do mojego samochodu. Konkretnie przeszukując internet natrafiłem na "normalnie" wyglądający przegub z ząbkami (czy jak to się nazywa) a także taki z zakończonym wcięciem ślimakowym. W lokalnym sklepie powiedziano mi zaś, że przegub wewnętrzny tylko z półosią się kupuje i kosztuje to 250zł.

 

W popularnym serwisie aukcyjnym znalazłem coś takiego:

(oczywiście przeguby zewnętrzne mi są zbędne)

https://allegro.pl/oferta/polos-prawa-lewa-13396740-13250839-astra-j-iv-17-6344402189

I teraz jeżeli to tak wygląda u mnie jak wyżej to się zastanawiam co tu się mogło popsuć. Jedynie te wcięcia ślimakowe mogły się wyrobić, ale wątpię by tak hałasowało.

Z innych aukcji widzę, że jest tam taki łącznik a półoś wchodzi (chyba) do skrzyni biegów (bez przegubu) ?

 

Tutaj natomiast widzę coś takiego: https://www.przeguby.pl/produkt/8065/opel-astra-j-(l)-1.6-t1.6-sid1.6-cdti1.7-cdti,-l=595mm/

Widać, że jest przegub zewnętrzny i wewnętrzny. Kompletnie teraz nie wiem co jest do mojego samochodu a co nie.

 

Czy ma ktoś może program lub może podać link do rozkład części jeżeli chodzi o przeguby ?

 

Edytowane przez Micchalek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Te z all są po prostu z wewnętrznym nie kompletnym przegubem.

Dlatego tak wyglądają, więc szukał bym tam gdzie jest albo cała półoś z przegubami lub same przeguby wewnętrzne.

Tutaj możesz sobie poszukać części - https://opel.7zap.com/pl/car/

Nawet można po nr VIN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna kwestia, która mnie bardzo zastanawia.  Otóż zauważyłem, że ten "turkot" słychać lekko na 2 biegu i bardzo na 3-4. Natomiast na 1, 5 i 6 cisza.
Czy to jest istotna informacja mówiąca o tym, że to może być skrzynia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafalgrzegorz napisał:

Te z all są po prostu z wewnętrznym nie kompletnym przegubem.

Dlatego tak wyglądają, więc szukał bym tam gdzie jest albo cała półoś z przegubami lub same przeguby wewnętrzne.

Tutaj możesz sobie poszukać części - https://opel.7zap.com/pl/car/

Nawet można po nr VIN.

 

Chyba udało mi się znaleźć całe Półosie: 13335155 (lewa) i 13335156 (prawa) gdyby ktoś szukał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Czy jesteś pewien że skrzynia się nie kończy?
Przeguby wewn można sprawdzić z kanału jedna osoba do samochodu przód tył a druga ręce na przegub.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, deodekabokat napisał:

Czy jesteś pewien że skrzynia się nie kończy?
Przeguby wewn można sprawdzić z kanału jedna osoba do samochodu przód tył a druga ręce na przegub.

W przyszłym tygodniu sprawdzę tym sposobem.

 

Kurcze nie jestem mechanikiem więc nie wiem o skrzyni, ale ciężko mi sobie wyobrazić, że się kończy skrzynia jak biegi wchodzą normalnie i ogólnie komfort jazdy jest taki sam jak sprzed miesiąca.
Dziś jeszcze jechałem i ten turkot jednak nabiegu jałowym również słuchać. Bardziej zależy on od prędkości.

 

Z drugiej strony zastanawiam się dlaczego ten dźwięk jest taki głuchy tzn. bardziej jakby jakiś wiatrak uderzał cyklicznie o plastik. Co więcej jego (dźwięku) "intensywność" zależna jest od prędkości i biegu.
Na biegu 5-6 nie słychać tego dźwięku wydaje mi się że z uwagi na właśnie niewielki opór ze strony skrzyni, natomiast na 3 i 4 ten opór jest chyba taki umiarkowany i pewnie tam coś jakby przeskakuje.

 

Przyznam, że na razie się tym zestresowałem, ale tak na prawdę jeszcze nie zaglądałem pod samochód. Być może dziś się uda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

W skrzyni są jakby dwa mechanizmy niezależne od siebie.

1 skrzynia biegów i tu odczucia są takie jak np wchodzenie biegów czy chuczenie na obrotach

2 mechanizm rożnicowy z przekładnią główną i tu odczucia grzechotanie podczas dodawania gazu chuczenie wibracje przy znacznych prędkościach i inne.

 

To ze biegi dobrze wchodzą nie znaczy że skrzynia jest w dobrej kondycji. Jaki jest przebieg?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, deodekabokat napisał:

W skrzyni są jakby dwa mechanizmy niezależne od siebie.

1 skrzynia biegów i tu odczucia są takie jak np wchodzenie biegów czy chuczenie na obrotach

2 mechanizm rożnicowy z przekładnią główną i tu odczucia grzechotanie podczas dodawania gazu chuczenie wibracje przy znacznych prędkościach i inne.

 

To ze biegi dobrze wchodzą nie znaczy że skrzynia jest w dobrej kondycji. Jaki jest przebieg?

 

Samochodu 200tyś. Ja nie twierdzę, że jest w dobrej bo tego nie wiem. Nie mniej jednak podczas dodawaniu gazu nie ma chuczenia czy grzechotania. Przy większych prędkościach np 100/140 wszystko wydaje mi się być ok.

 

Obecnie tak jak na początku napisałem problem jest przy hamowaniu silnikiem w przedziale prędkości 30-80 głównie na 3 i 4 biegu. Na luzie mniej słychać i częstotliwość zmienia się wraz z prędkością pojazdu.
Jak np rozpędzę samochód do tych 50 i wrzucę luz to częstotliwość turkotu zwalnia razem z samochodem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość deodekabokat

Ani ja że to skrzynia. Zwróć tylko na to uwagę. Pólośki na wewnętrznych przegubach robią podobne wrażenie jak padający mechanizm różnicowy, zwłaszcza że te mechanizmy są ze sobą na sztywno połączone i to na krótkim odcinku sztywnego kawałka grubej stali. Wizyta na kanale powinna dać odpowiedź, bo półoś nie powinna mieć luzów promieniowych a jedynie osiowe (takie jest między innymi zadanie przegubu). Daj znać jak będziesz coś wiedział. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, deodekabokat napisał:

Ani ja że to skrzynia. Zwróć tylko na to uwagę. Pólośki na wewnętrznych przegubach robią podobne wrażenie jak padający mechanizm różnicowy, zwłaszcza że te mechanizmy są ze sobą na sztywno połączone i to na krótkim odcinku sztywnego kawałka grubej stali. Wizyta na kanale powinna dać odpowiedź, bo półoś nie powinna mieć luzów promieniowych a jedynie osiowe (takie jest między innymi zadanie przegubu). Daj znać jak będziesz coś wiedział. 

 

Wczoraj robiliśmy test przy podniesionym samochodzie. Konkretnie uniesione zostały przednie koła wrzucona 3 i puszczone sprzęgło, turkot było słychać z okolicy skrzyni (pręt przyłożony do skrzyni). Z bratem stwierdziliśmy zatem, że wyjmiemy ten przegub i również wymontujemy skrzynie. Mam nadzieję, że w trakcie tych prac uda się coś ustalić. Zapewne turkot może się przenosić z przegubu więc nadal tak na prawdę nic nie wiem.

Dziś "zdiagnozowałem" nowy objaw mianowicie przy ruszaniu samochodem na 1 i 2 biegu słuchać jakby przeskakiwanie i delikatnie (można powiedzieć) szarpanie samochodem.

Niestety kanał był zawalony więc nie udało się w pełni zweryfikować luzów ani poziomu oleju w skrzyni. Oczywiście dam znać co się udało zrobić. Na razie rozglądam się za lokalnymi firmami regenerującymi skrzynie). Ogólnie liczę na to, że to przegub bo jak skrzynia to pasuje wymienić od razu sprzęgło i dwu-masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności