Skocz do zawartości
aszulczi

ASTRA H 1.7 DTH Samoczynne wysokie obroty na ciepłym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj miałem dosyć dziwna sytuacje , odpaliłem auto rano bez problemów .


Przejechałem ok 40 km i nagle zaczęły się podwyższać obroty na luzie ok 1100 , wiec troszkę za dużo , tak przejechałem ze 3 km i samochód stał z godzinę na postoju.

 

Po powrocie i przejechaniu ok 2 km auto zaczęło wchodzić same w wysokie obroty podczas jazdy ok 2 - 3 tysiące.

 

Dzisiaj natomiast chciałem to trochę przetestować , samochód odpalony na luzie i zaczęły się dziać po ok godzinie czyli jak już pewnie się dobrze nagrzał , takie rzeczy jak na filmie poniżej. 

 

Nie ma reguły czasami te obroty się zwiększają co 5-10 min czasami wcale czasami trwają 5-10 sekund a czasami dobrą minute jak na filmie. Oczywiście na komputerze błędów brak.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

 

https://www.youtube.com/watch?v=7Mj8Tl3N13M

Edytowane przez aszulczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.10.2019 o 10:11, aszulczi napisał:

Oczywiście na komputerze błędów brak.

 

 

Nie jesteś świeżakiem na forum.

Powinieneś więc wiedzieć że diagnostyka to nie tylko szukanie błędów lecz też odczyt parametrów pracy.

Więc wróć na komputer i sprawdzaj anomalie w czujnikach


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobie dokladniejsza diagnostyke.

 

Chyba coś jednak jest z temperatura silnika ..bo pojechałem dzisiaj 10 km i tempertura była ok 80 stopni , potem wracałem znowu te 8 km i temperatura spadła do 67 stopni , potem się zatrzymałem no i w ciagu 20 minut temperatura urosła o 98 stopni , w pewnym momencie w ciagu moze 30 sekund spadła do 92 stopni samochód był cały czas włączony na luzie.

Następnie auto miało temperature ok 94 stopni i jak ruszyłem to po ok 1 km temperatura spadła do 80 stopni , wiec chyba coś nie tak?

W miedzy czasie mialem kilka akcji ze obroty skoczyly podczas jazdy nawet do 3,5 tys czasami lekko tylko poszarpało.


Czujnik temperatury ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem live data z op-com , samochód odpalony w trakcie postoju.

Generalnie tak w momencie anomalii napięcie 13,2 V , wymaga prędkość obrotowa silnika cały 850 a spada od 596 aż do 206, prędkość obrotowa wałka rozrządu spada z 375 do 275 , przepływomierz pożądana wartość 256 i cały czas jest 256 , żądane cały czas ciśnienie ładowania 104 kPa a spada od od 72 do 34, wymagane ciśnienie szyny paliw Common Rail 24 MPa a spada od 6.60 do 3.29

Obroty wtedy doszło nawet do 4,5 tys

Jakieś pomysły, przepływomierz?


W załączniku logi

logi2.xlsx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temp. powietrza wlotowego jest 172 st.C a powinna być zbliżona do zewnętrznej.

Ja myślę że masz uszkodzony czujnik temp. w przepływce.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmienilem przepływke i na luzie jeszcze dzisiaj nie jechałem  przy temp ok silnika ok 69 stopni ,jest przepływie wymagana i obecna 25kg/h Tak też wcześniej było A temperatura powietrza wlotowego ok 22 stopni A na dworzu jest 13 stopni . Czy tak powinno być na biegu jalowym?

Edytowane przez aszulczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety chyba to nie przepływomierz, przejechałem co prawda 42 km i byli ok , był na postoju ok 30 min i po przejechaniu 2 km znowu taka akcja z obrotami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, aszulczi napisał:

temperatura powietrza wlotowego ok 22 stopni A na dworzu jest 13 stopni

 

 

 

Ok .

Na logach miałeś 172.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale to bylo wtedy kiedy on dlugo stał i tak z ok minute mial 4 tys obrotów i ponad 4 tys.

 

Macie jakieś inne pomysły ? Ciekawe czemu w okresie anomali napiecie spada do 13,2 V?

 

A dodatkowo czy na wolnych obrotach i w czasie jazdy wskazania przepływomierza powinny byc takie same np 25kg/h obecna i wymagana tyle samo?

Edytowane przez aszulczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie spada bo spadają obroty. 

Ale sprawdzić ładowanie , klemy i masy nie zaszkodzi.

Przepływka ma mieć na wolnych  20-30 

U ciebie było 256

 

Po przygazowaniu z wolnych powinna mieć powyżej 100

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, adam1954 napisał:

Napięcie spada bo spadają obroty. 

Ale sprawdzić ładowanie , klemy i masy nie zaszkodzi.

Przepływka ma mieć na wolnych  20-30 

U ciebie było 256

 

Po przygazowaniu z wolnych powinna mieć powyżej 100

 

 

Sprawdzone wszystko ok.

 

Ładowanie cały czas w okolicach 14,1 -14,2 V

 

Przepływka na wolnych ma 25

 

Było u mnie 256 ale w momencie anomali stał odpalony i po około godzinie słysze że głośno chodzi , podszedłem do auta a on sobie dodał obrotów na 4,3 tys  i wtedy pewnie ta wartość.

 

Po przygazowaniu ma powyżej 100 na wolnych.

 

A może pedał gazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś wnosi to do sprawy ale jak samochód stoi nie odpalany przez np jeden dzień , odpala i po kilkudziesięciu sekundach gaśnie, potem odpala ale trzeba go długo kręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, aszulczi napisał:

stoi nie odpalany przez np jeden dzień , odpala i po kilkudziesięciu sekundach gaśnie

 

 

No i wtedy powinno się oglądać parametry. 

Co się dzieje. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety auto oddane do dwóch mechaników / elektryktów samochodwych - diagnoza nie da się naprawic nie wiedzą co to :/ bo komputer nie pokazuje błędów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.