Skocz do zawartości
aszulczi

ASTRA H 1.7 DTH Samoczynne wysokie obroty na ciepłym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj miałem dosyć dziwna sytuacje , odpaliłem auto rano bez problemów .


Przejechałem ok 40 km i nagle zaczęły się podwyższać obroty na luzie ok 1100 , wiec troszkę za dużo , tak przejechałem ze 3 km i samochód stał z godzinę na postoju.

 

Po powrocie i przejechaniu ok 2 km auto zaczęło wchodzić same w wysokie obroty podczas jazdy ok 2 - 3 tysiące.

 

Dzisiaj natomiast chciałem to trochę przetestować , samochód odpalony na luzie i zaczęły się dziać po ok godzinie czyli jak już pewnie się dobrze nagrzał , takie rzeczy jak na filmie poniżej. 

 

Nie ma reguły czasami te obroty się zwiększają co 5-10 min czasami wcale czasami trwają 5-10 sekund a czasami dobrą minute jak na filmie. Oczywiście na komputerze błędów brak.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł?

 

https://www.youtube.com/watch?v=7Mj8Tl3N13M

Edytowane przez aszulczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.10.2019 o 10:11, aszulczi napisał:

Oczywiście na komputerze błędów brak.

 

 

Nie jesteś świeżakiem na forum.

Powinieneś więc wiedzieć że diagnostyka to nie tylko szukanie błędów lecz też odczyt parametrów pracy.

Więc wróć na komputer i sprawdzaj anomalie w czujnikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobie dokladniejsza diagnostyke.

 

Chyba coś jednak jest z temperatura silnika ..bo pojechałem dzisiaj 10 km i tempertura była ok 80 stopni , potem wracałem znowu te 8 km i temperatura spadła do 67 stopni , potem się zatrzymałem no i w ciagu 20 minut temperatura urosła o 98 stopni , w pewnym momencie w ciagu moze 30 sekund spadła do 92 stopni samochód był cały czas włączony na luzie.

Następnie auto miało temperature ok 94 stopni i jak ruszyłem to po ok 1 km temperatura spadła do 80 stopni , wiec chyba coś nie tak?

W miedzy czasie mialem kilka akcji ze obroty skoczyly podczas jazdy nawet do 3,5 tys czasami lekko tylko poszarpało.


Czujnik temperatury ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem live data z op-com , samochód odpalony w trakcie postoju.

Generalnie tak w momencie anomalii napięcie 13,2 V , wymaga prędkość obrotowa silnika cały 850 a spada od 596 aż do 206, prędkość obrotowa wałka rozrządu spada z 375 do 275 , przepływomierz pożądana wartość 256 i cały czas jest 256 , żądane cały czas ciśnienie ładowania 104 kPa a spada od od 72 do 34, wymagane ciśnienie szyny paliw Common Rail 24 MPa a spada od 6.60 do 3.29

Obroty wtedy doszło nawet do 4,5 tys

Jakieś pomysły, przepływomierz?


W załączniku logi

logi2.xlsx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temp. powietrza wlotowego jest 172 st.C a powinna być zbliżona do zewnętrznej.

Ja myślę że masz uszkodzony czujnik temp. w przepływce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmienilem przepływke i na luzie jeszcze dzisiaj nie jechałem  przy temp ok silnika ok 69 stopni ,jest przepływie wymagana i obecna 25kg/h Tak też wcześniej było A temperatura powietrza wlotowego ok 22 stopni A na dworzu jest 13 stopni . Czy tak powinno być na biegu jalowym?

Edytowane przez aszulczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety chyba to nie przepływomierz, przejechałem co prawda 42 km i byli ok , był na postoju ok 30 min i po przejechaniu 2 km znowu taka akcja z obrotami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, aszulczi napisał:

temperatura powietrza wlotowego ok 22 stopni A na dworzu jest 13 stopni

 

 

 

Ok .

Na logach miałeś 172.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale to bylo wtedy kiedy on dlugo stał i tak z ok minute mial 4 tys obrotów i ponad 4 tys.

 

Macie jakieś inne pomysły ? Ciekawe czemu w okresie anomali napiecie spada do 13,2 V?

 

A dodatkowo czy na wolnych obrotach i w czasie jazdy wskazania przepływomierza powinny byc takie same np 25kg/h obecna i wymagana tyle samo?

Edytowane przez aszulczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.