Skocz do zawartości

Wycieraczka tył


Gość jaco11

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz też próbować wybić tą ośkę.

 

Ok. Jest diagnoza.

Dzięki Kacper za sugestie o wybiciu. Trochę się bałem, że coś zepsuję, ale tzeba wybijać. Mechanizm jest osadzony na ośce na wielowypuście i po prostu trzbea tłuc aż wyjdzie. Trzeba tylko uważać na tulejki, które siedzą pomiędzy obudową a ośką, bo są bardzo kruche i potrafią pęknąć :). U mnie na szczeście tylko się trochę wyszczypało. No, ale w razie wypadku trzebaby dobrać miedzianą.

Do rzeczy.

Mechanizm był zardzewiały, ale zębatka dobra. Wyczyściłem wszystko i jest ok od strony mechanicznej.

Niestety, spalił się termik o symbolu 8mh9, wlutowany pomiędzy szczotkami, i silnik dostaje za mały prąd. Trzeba go zmostkować, ale wtedy jest ryzyko że następnym razem pęknie zębatka (jak już inni opisywali), albo wymienić na nowy.

Tylko tu jest problem. Nie mogę go namierzyć.

Jak ktoś wie gdzie go kupić, to proszę o namiary.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Silniczek zabezpieczony jest chyba dodatkowo bezpiecznikiem nr 7, dla pewności wyjmij go i zobacz czy będzie działać wycieraczka.

( Opis bezpieczników w tematach przypiętych )

 

edit

Zerknąłem jeszcze raz i wychodzi że jest to bezpiecznik nr 6 - 25A można chyba wstawić 10A Skoro jest zmostkowany termik w silniczku to bardziej czuły lepiej zabezpieczy.

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Uproszczony opis jak wybudować silnik tylnej wycieraczki:

Odkręcić nakrętkę mocującą tylną wycieraczkę i zdjąć wycieraczkę.

Odkręcić nakrętkę mocującą silnik do tylnej klapy i wyjąć uszczelniacz.

Odkręcić kluczem 10 wewnętrzny uchwyt klapy(rączka) dwie śruby.

Pociągnąć płastykową osłonę klapy w dół. Jak niechce się poddać to włożyć płaski wkrętak w okolice dolnych kołków i podważać.

Miejsce kołków zaznaczone na fotce. Osłona może się jeszcze zablokować na bocznych zatrzaskach klapy więc wystaczy odciągnąć ja wkrętakiem.

Jak mamy już poluzowane wszystkie kołki to osłonę należy pociągnąć

ku sobie i powinna wyjść.

Wyjąć wiązkę przewodow z silnika.

Odkręcić dwie śruby trzymające silnik kluczem 10 .

I możemy przystąpić do naprawy. Nieopisałem dalszej części bo bez zacięcia majsterkowica to lepiej tego nierozbierać,

a jak ktoś takie ma to sobie sam poradzi.

806911293a328c0am.jpg

bea0b2f3ef7327c0m.jpg

5f470457e1091351m.jpg

06d596ca3ae9c933m.jpg

7f8cb5628681cc7dm.jpg

9d15a0fcc8c8dd4bm.jpg

43106eee85143d9am.jpg

434e5f5850d41f00m.jpg

3f00c3566a5bd36fm.jpg

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przy okazji spytam czy ktoś wie jakie przychodzą łożyska na wirniku silniczka.

Lub jeśli nie ma podanych symboli to przy okazji demontażu może ktoś zmierzyć średnice zewnętrzną łożyska i wałka na którym jest osadzone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość martinek

Jeszcze przy okazji spytam czy ktoś wie jakie przychodzą łożyska na wirniku silniczka.

Lub jeśli nie ma podanych symboli to przy okazji demontażu może ktoś zmierzyć średnice zewnętrzną łożyska i wałka na którym jest osadzone.

CZy ktoś próbował zaadoptować jakiś inny silnik tylnej wycieraczki do sintry rozwaliła mi się druga i już mam dosyć tego plastikowego kółka łożysko też mam rozwalone :( . Ratujcie Prąd dochodzi tylko przerywa na zębatkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może nie jest w jakości zębatki z tworzywa, tylko w tym że ośka która napędza ramię wycieraczki za ciasno pracuje.

Ja parę lat temu wyciągałem ją bo już nie obracała się i po wyczyszczeniu i przesmarowaniu chodzi prawidłowo.

Ja nic nie szukałem innego bo nie musialem ale jak coś będziesz wiedział daj znać,

 

ps od Ventury powinien pasować bezproblemowo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam!

 

przed chwila skończyłem naprawę wycieraczki tylnej (tyl) w Sintrze. W moim przypadku działał silnik natomiast problemem była wytarta zębatka. Kupiłem mechanizm od Pontiaca Trans Sport'a za 30zł a nie jak do Sintry za 100zł. Mechanizmy na pierwszy rzut oka inne, natomiast części są prawie takie same. Zębatką oczywiście pasuje ale trzeba przerabiać bolec na który mocowana jest wycieraczka. Zabawa nie jest trudna a przyjemna. Nie będę opisywał co i jak, chyba, że ktoś potrzebuje, to wkleję kilka zdjęć z naprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności