Gość Anonymous Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Witam Wg informacji http://forum.opel24.com/czy-silnik-x14xe-czyli-14-16v-posiada-przeplywomierz-vt15295.htm jeśli silnik ten nie ma przepływomierza, to co jest odpowiedzialne za zbyt wysoką temperaturę na dolocie? wg opelscannera: intake air temperature powinno być 22 do 64 C, tymczasem po 15 minutach pracy na biegu jałowym temperatura skoczyła mi do 110-120, "zagotował się silnik", poleciała ciecz chłodząca. Zbyt wysoka temperatura w tym parametrze to błędy 69 i 71 czyli przepływomierz powietrza masowy i czujnik temperatury powietrza(ogólnie komputer żadnych błędów nie wyrzuca-czy jest możliwe zepsucie jakiejś pamięci od błędów, czy coś takiego wogóle jest). Czy może to być niezałączający wentylator?(są dwa jeden po lewej stronie przed chłodnicą, drugi po prawej stronie za chłodnicą patrząc na wprost na silnik, ale niewiem, czy tak jest w każdym, może ktoryś jest do klimy?) mnie nie załącza. Proszę o jakąkolwiek pomoc w kwestii tych wielu zapytań   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Witam ja ma tez ten silnik i u mnie jezeli wskazowka przekroczy 100 stopni nastepuje wlaczenie wentylatora, wiec moze ci wentylator szwankuje, a jezeli chodzi ci ze cieknie olej z auta to chyba ten typ tak ma moj tez cieknie i czeka mnie remoncik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/#findComment-280931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 69 i 71 to jest zbyt wysokie/niskie napięcie na czujniku temperatury powietrza. Jak sprawdzasz błędy, to patrz na system sterowania, bo tak, to ci cuda wyjdą, jak teraz. Masz Multec S http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/#findComment-280915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 69 i 71 to jest zbyt wysokie/niskie napięcie na czujniku temperatury powietrza. Jak sprawdzasz błędy, to patrz na system sterowania, bo tak, to ci cuda wyjdą, jak teraz. Masz Multec S http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm Komp po zwykłej diagnozie nie wyrzuca mi żadnych błędów(co jest troche dziwne, ale sprawdzając sam airbag wyrzuca bład 44 - uboga mieszanka??sonda lambda-niemam pojęcia), opelscanner daje możliwość sprawdzenia ponad 50 parametrów pracy m.in. na włączonym silniku, jak wejde w 12. Intake air temperature (powinno być 22 do 64 C) pisze że jeśli temperatura nie jest z tego przedziału to prawdopodobnie jest bład 69,71. Jak jade bez stawania w korku, i nie na niskich biegach to nic nie cieknie - ale dużo pali (nawet 12 l.) i bardzo mocne spaliny("mleczne"), ale gdy temp. wejdzie na czerwone, i się zagotuje to po chwili robi się plama pod samochodem. Proszę o jakiekolwiek sugestie, dopiero co startuje z tym samochodem, więc wiedza uboga.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/#findComment-280875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 hmm, ja bym odłączył czujnik temp powietrza i zobaczył co sie dzieje, jesli nie pomoze podmien sonde od kogoś, a jezeli chodzi ci ze cieknie olej z auta to chyba ten typ tak ma nie, te typ tak nie ma. Jak jade bez stawania w korku, i nie na niskich biegach to nic nie cieknie - ale dużo pali (nawet 12 l.) i bardzo mocne spaliny("mleczne"), ale gdy temp. wejdzie na czerwone, i się zagotuje to po chwili robi się plama pod samochodem. a to by wskazywało na czujnik temp cieczy lub włącznik wentylatora. Skad jestes bo jak cos to moge ci dac te wszystkie rzeczy na podmiane to bys sobie spprawdził.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/#findComment-280837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 No właśnie, może się wentylator nie włącza?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/#findComment-280746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 hmm, ja bym odłączył czujnik temp powietrza i zobaczył co sie dzieje, jesli nie pomoze podmien sonde od kogoś, a jezeli chodzi ci ze cieknie olej z auta to chyba ten typ tak ma nie, te typ tak nie ma. Jak jade bez stawania w korku, i nie na niskich biegach to nic nie cieknie - ale dużo pali (nawet 12 l.) i bardzo mocne spaliny("mleczne"), ale gdy temp. wejdzie na czerwone, i się zagotuje to po chwili robi się plama pod samochodem. a to by wskazywało na czujnik temp cieczy lub włącznik wentylatora. Skad jestes bo jak cos to moge ci dac te wszystkie rzeczy na podmiane to bys sobie spprawdził. Ok jeśli to wentylator to czmu tyle żre, ile wam pali? Gdańsk to trochę za daleko na spr. Wentylator przed chlodnicą(jak się patrzy wprost na silnik) odpowiada za temp? bo jest jeszcze jakiś za chłodnicą(po prawej), ale to może być do klimy. Czy aby wymienić ten włącznik wentylatora to musze ściągać zderzak? Niewiem za bardzo jak to wygląda, bo pare tam tego typu "jakiś kostek" widziałem a jak sprawdzić z akumulatora czy ten wentylator wogóle działa - proszę łopatologicznie co gdzie podpiąć. Dziękuję za zainteresowanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/#findComment-280712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 włacznik wentylatora masz po lewej stronie w chlodnicy (wkrecony na dole)- wymienisz go na kanale najlepiej, a sprawdzic go mozesz poprzez zwarcie 2 styków które do niego dochodza czy sie załącza wógóle, i najpierw zrób porzadek z tym tj. wentylatorem, pozatym ten silnik jak pare razy sie go przegrzeje to lubi uszczelka pod głowica puscic, wiec najpier to a potem wez sie za ten czujnik temp pow. zasysanego. aha i wymien czujnik temp cieczy- ten kolo termostatu- koszt bardzo niewielki a moze pomóc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/#findComment-280694 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 No właśnie, może się wentylator nie włącza? Czy możliwe jest, że przez to że termostat bardzo szybko robi się wręcz gorący, a chłodnica cały czas zimna, to silnik dostaje gorące powietrze tak że później się zagotuje, a zimna chłodnica powoduje że wentylator nie załącza?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/#findComment-280360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 z tego co piszesz to termostat szybko trzeba wymienic, a skad silnik ma niby dostawac gorace powietrze??? silnik sie gotuje szybko bo nie ma przepływu cieczy w calym obiegu, mozesz kupic caly termostaj ajk rozwniez sam wkład. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/#findComment-280341 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.