Skocz do zawartości

Silnik X14XE-przecieka?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Wg informacji

http://forum.opel24.com/czy-silnik-x14xe-czyli-14-16v-posiada-przeplywomierz-vt15295.htm

jeśli silnik ten nie ma przepływomierza, to co jest odpowiedzialne za zbyt wysoką temperaturę na dolocie? wg opelscannera: intake air temperature powinno być 22 do 64 C, tymczasem po 15 minutach pracy na biegu jałowym temperatura skoczyła mi do 110-120, "zagotował się silnik", poleciała ciecz chłodząca. Zbyt wysoka temperatura w tym parametrze to błędy 69 i 71 czyli przepływomierz powietrza masowy i czujnik temperatury powietrza(ogólnie komputer żadnych błędów nie wyrzuca-czy jest możliwe zepsucie jakiejś pamięci od błędów, czy coś takiego wogóle jest). Czy może to być niezałączający wentylator?(są dwa jeden po lewej stronie przed chłodnicą, drugi po prawej stronie za chłodnicą patrząc na wprost na silnik, ale niewiem, czy tak jest w każdym, może ktoryś jest do klimy?) mnie nie załącza.

Proszę o jakąkolwiek pomoc w kwestii tych wielu zapytań

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ja ma tez ten silnik i u mnie jezeli wskazowka przekroczy 100 stopni nastepuje wlaczenie wentylatora, wiec moze ci wentylator szwankuje, a jezeli chodzi ci ze cieknie

olej z auta to chyba ten typ tak ma moj tez cieknie i czeka mnie remoncik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

69 i 71 to jest zbyt wysokie/niskie napięcie na czujniku temperatury powietrza.

Jak sprawdzasz błędy, to patrz na system sterowania, bo tak, to ci cuda wyjdą, jak teraz.

Masz Multec S

http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

69 i 71 to jest zbyt wysokie/niskie napięcie na czujniku temperatury powietrza.

Jak sprawdzasz błędy, to patrz na system sterowania, bo tak, to ci cuda wyjdą, jak teraz.

Masz Multec S

http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm

 

Komp po zwykłej diagnozie nie wyrzuca mi żadnych błędów(co jest troche dziwne, ale sprawdzając sam airbag wyrzuca bład 44 - uboga mieszanka??sonda lambda-niemam pojęcia), opelscanner daje możliwość sprawdzenia ponad 50 parametrów pracy m.in. na włączonym silniku, jak wejde w 12. Intake air temperature (powinno być 22 do 64 C) pisze że jeśli temperatura nie jest z tego przedziału to prawdopodobnie jest bład 69,71.

Jak jade bez stawania w korku, i nie na niskich biegach to nic nie cieknie - ale dużo pali (nawet 12 l.) i bardzo mocne spaliny("mleczne"), ale gdy temp. wejdzie na czerwone, i się zagotuje to po chwili robi się plama pod samochodem. Proszę o jakiekolwiek sugestie, dopiero co startuje z tym samochodem, więc wiedza uboga. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

hmm, ja bym odłączył czujnik temp powietrza i zobaczył co sie dzieje, jesli nie pomoze podmien sonde od kogoś,

a jezeli chodzi ci ze cieknie

olej z auta to chyba ten typ tak ma

nie, te typ tak nie ma.

Jak jade bez stawania w korku, i nie na niskich biegach to nic nie cieknie - ale dużo pali (nawet 12 l.) i bardzo mocne spaliny("mleczne"), ale gdy temp. wejdzie na czerwone, i się zagotuje to po chwili robi się plama pod samochodem.

a to by wskazywało na czujnik temp cieczy lub włącznik wentylatora.

Skad jestes bo jak cos to moge ci dac te wszystkie rzeczy na podmiane to bys sobie spprawdził.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hmm, ja bym odłączył czujnik temp powietrza i zobaczył co sie dzieje, jesli nie pomoze podmien sonde od kogoś,

a jezeli chodzi ci ze cieknie

olej z auta to chyba ten typ tak ma

nie, te typ tak nie ma.

Jak jade bez stawania w korku, i nie na niskich biegach to nic nie cieknie - ale dużo pali (nawet 12 l.) i bardzo mocne spaliny("mleczne"), ale gdy temp. wejdzie na czerwone, i się zagotuje to po chwili robi się plama pod samochodem.

a to by wskazywało na czujnik temp cieczy lub włącznik wentylatora.

Skad jestes bo jak cos to moge ci dac te wszystkie rzeczy na podmiane to bys sobie spprawdził.

Ok jeśli to wentylator to czmu tyle żre, ile wam pali? Gdańsk to trochę za daleko na spr. Wentylator przed chlodnicą(jak się patrzy wprost na silnik) odpowiada za temp? bo jest jeszcze jakiś za chłodnicą(po prawej), ale to może być do klimy. Czy aby wymienić ten włącznik wentylatora to musze ściągać zderzak? Niewiem za bardzo jak to wygląda, bo pare tam tego typu "jakiś kostek" widziałem a jak sprawdzić z akumulatora czy ten wentylator wogóle działa - proszę łopatologicznie co gdzie podpiąć. Dziękuję za zainteresowanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

włacznik wentylatora masz po lewej stronie w chlodnicy (wkrecony na dole)- wymienisz go na kanale najlepiej, a sprawdzic go mozesz poprzez zwarcie 2 styków które do niego dochodza czy sie załącza wógóle, i najpierw zrób porzadek z tym tj. wentylatorem, pozatym ten silnik jak pare razy sie go przegrzeje to lubi uszczelka pod głowica puscic, wiec najpier to a potem wez sie za ten czujnik temp pow. zasysanego. aha i wymien czujnik temp cieczy- ten kolo termostatu- koszt bardzo niewielki a moze pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No właśnie, może się wentylator nie włącza?

Czy możliwe jest, że przez to że termostat bardzo szybko robi się wręcz gorący, a chłodnica cały czas zimna, to silnik dostaje gorące powietrze tak że później się zagotuje, a zimna chłodnica powoduje że wentylator nie załącza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

z tego co piszesz to termostat szybko trzeba wymienic, a skad silnik ma niby dostawac gorace powietrze??? silnik sie gotuje szybko bo nie ma przepływu cieczy w calym obiegu, mozesz kupic caly termostaj ajk rozwniez sam wkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności