Gość Anonymous Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 z tego co piszesz to termostat szybko trzeba wymienic, a skad silnik ma niby dostawac gorace powietrze??? silnik sie gotuje szybko bo nie ma przepływu cieczy w calym obiegu, mozesz kupic caly termostaj ajk rozwniez sam wkład. Pomyłka - termostat chyba jednak działa, cześć przednia cześć chłodnicy na której zawieszony jest wentylator jest zimna, ale druga cześć chłodnicy(bliżej silnika) jest ciepła i się nagrzewa, niewiem co jest już niemam sił na to. Po za tym pełno innych usterek jak: - po nocy jak się zagotuje to plama płynu chłodzącego(tylko jak się przegrzeje inaczej nie ma plamy), - nie leci ciapłe powietrze nawet po kilkunastu minutach jazdy, cały czas zimno w kabinie nieważne czy obieg otwarty czy zamknięty (filtr kabinowy wymieniłem), to samo dotyczy zaparowania szyb - masakra - spalania na poziomie dochodzącym w cyklu mieszanym do 14 litrów!!! - lampka silnika że błąd jakiś przy ruszaniu się zapala, ale na kompie nie wyrzuca błędów, - przyspieszenie w mieście lub pod górkę z jedynki tragedia - zamula strasznie - spaliny mocne, mleczne - 15 minut w korku, lub na biegu jałowym i ponad 100 C silnika Jeśli ktoś może zna jakieś rozwiązanie z powyższych problemów, dziękuje za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/page/2/#findComment-280279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 No, jak chłodnica zimna, to szybko termostat wymieniaj, bo zajeździsz silnik. EDIT Możesz mieć strasznie zamuloną chłodnicę, przepłukaj ja.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/page/2/#findComment-280276 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 No, jak chłodnica zimna, to szybko termostat wymieniaj, bo zajeździsz silnik. EDIT Możesz mieć strasznie zamuloną chłodnicę, przepłukaj ja. Czy znasz lub polecasz jakiś określony sposób przepłukania, wiem że było opisywane przeplukanie układu chlodzenia, ale konkretnego szybkego sposobu przepłukania samej chodnicy nie znalazłem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/page/2/#findComment-280199 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 5555... wymien szybko ten termostat, chłodnice tez najlepiej przepłukać, są jakies srodnki w sklepie. choc z tego co piszesz widze ze juz uszczelka pod glowica mogła sie skonczyc, tez   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/page/2/#findComment-280197 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Do płukania, to chłodnice najlepiej wyjąć. Ktoś niedawno pisał, że spręzonym powietrzem dmuchał - lepiej nie, bo może rozsadzić. Lepiej zalać jakimś specyfikiem, ale nie kretem, bo tez może coś sie stać. Ja bym płukał woda z octem, i to nie raz. Ale może w sprzedaży sa jakies specjalne specyfiki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/page/2/#findComment-280087 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Sprawa choć strasznie klopotliwa okazała się prosta, wąż od układu chłodzenia za silnikiem był dziurawy, powodowało to zapowietrzanie układu, brak przepływu przez nagrzewnice więc i zimne powietrze tylko leciało, termostat okazał się sprawny, chłodnica nie zamulona(nie dochodziła woda do chłodnicy przy temperaturze ponad 100C bo parowała przez tą dziurę i wntylator nie załączał) - UPG ok. U mnie wentylator teraz załącza przy około 102-105 C. Przeczyszczony czujnik powietrza, wymieniony rozrząd (wszystko wraz z zębatkami(byly sypnięte)-oprócz sprawnej pompy) - najprawdopodobnie powduje że nie ma mułowatości. Wymiana filtru oleju i samego oleju - spaliny już normalne. Tylko martwi mnie spalanie, bo dalej jest na wysokim poziomie(14 litrów - to jednak przeginka) - komputer dalej nie pokazuje błędów, niewiem czemu tyle pali jakieś sugestie co może być za to odpowiedzialne??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/page/2/#findComment-278028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 jesli nie ma bledów a wysokie spalanie to sonda (pomijajac wycieki paliwa)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8860-silnik-x14xe-przecieka/page/2/#findComment-278018 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.