Skocz do zawartości

Astra G 1.6 8v X16SZR ciśnienie w misie, dmuchanie spod korka, gaśniecie silnika na dohamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z W/W samochodem, otóż zaczęło się od gaśnięcia silnika przy dohamowaniu, np do skrętu bądź na światłach. zapalały się ikony oleju, silnika, akumulatora i samochód gasł, nie wydając przy tym żadnego dźwięku, potem doszły do tego problemy z obrotami (podobne objawy miałem rok temu, wtedy była to uszczelka pod głowicą, przedmuchana między 3 a 4 cylindrem). Auto przestało palić na 4 cylinder, doszło do przebicia na kablach WN na 4 cylinder + strzelanie z cewki po silniku bez przewodu (tylko od 4 cylindra, reszta kabli nie ma przebić i cewka nie wali iskrami po silniku). Od tej pory wymieniłem: 

uszczelka pod głowicą (stara była w zasadzie jak nowa), uszczelniacze, nowe zawory wydechowe, uszczelki pod kolektorami ssący/wydechowy, uszczelka pod miska olejowa, filtr oleju, olej. Dodatkowo, wymieniane nie na nowe, ale z działających aut: map sensor, 3 rożne cewki (wszystkie u mnie zachowują się w ten sam sposób opisany wyżej), świece. 

Auto dalej zachowuje się w taki sam sposób jak wcześniej, zaobserwowałem do tego, że ciśnienie w dole silnika jest dużo za duże, spod korka oleju dmucha i dymi, natomiast po rozgrzaniu silnika, leje olejem spod rury odmy (odma czysta), uszczelka między odmą, a silnikiem też została wymieniona i nie pomogło. z Rury wydechowej idzie siwy dym. Może ktoś ma jakieś podejrzenie co mogłoby skutkować takimi objawami. Auto ma także instalacje gazowa, ale na gazie nawet na jałowym biegu po wejściu na obroty i puszczeniu pedału gazu, po prostu gaśnie, wiec od tamtej pory nie przełączam jej na gaz.

 

Zakup na allegro tester uszczelki głowicy, 30zł wydasz, a będzie wiadomo, na czym stoisz.

 

Pomierz kompresję.

Mogą być przedmuchy z pierścieni.

Uszczelka wymieniona ale co z głowicą oprócz twoich wymian.

Była sprawdzona na szczelność czy nie pęknięta?

 

 

Głowica była planowana, niestety nie była sprawdzana pod kątem pęknięć. Pomiar kompresji będę robił w najbliższym czasie, natomiast cały czas męczy mnie, skąd przebicia na cewce dotyczące tylko 4 cylindra.

 

Przewód idący od sterownika do pinu 3 lub 4 może zwierać do silnika .

Sprawdź wiązkę 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności