Skocz do zawartości

Bogata mieszanka po puszczeniu gazu q


bocian21a

Rekomendowane odpowiedzi

Przepustnica zamyka się od razu po zdjęciu nogi z gazu. Procent otwarcia rośnie płynnie bez skoków czy przerw. Pedał gazu raczej można wykluczyć bo jadąc na tempomacie i wyłączając go przyciskiem na manetce albo przykładowo przejeżdżając przez wiadukt gdy zaczyna jechać z górki i hamuje silnikiem dzieje się identyczna sytuacja.

Edytowane przez bocian21a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale trzeba sprawdzić wszystko co ma wpływ na dawki wtrysku.

 

Masz Elma na Bt?

To wgraj sobie Scan My Opel .

Tam masz wszystkie parametry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1954 napisał:

Masz Elma na Bt?

To wgraj sobie Scan My Opel .

Tam masz wszystkie parametry.

Tak mam na bt. Pokombinuje może w tygodniu jak znajdę trochę wolnego czasu.

Myślę jeszcze że podjadę do gazownika ustawić gaz pod mapy które teraz ma bo korekcje dlugie ogólnie już stoją na te -1.56 cały czas czyli wynik chyba do przyjecia i może pokombinuje z nim z czasami wtrysków na LPG jeśli problem leży we wtryskach benzyny to tak powinno dać się to obejść i gaz skalibrować tak żeby nie ustawiać tych czasów według benzyny tylko zmienić je ręcznie. Na benzynie chyba nie ma możliwości zmienić tego samemu.

 

Zamówiłem opcoma z aliexpres czytałem że to działa ale wiadomo na przesyłkę poczekam z 2-3 tygodnie.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty na prawdę nie czytasz co się do ciebie pisze.

 

Aby wyregulować poprawnie LPG benzyna musi być sprawna.

Inaczej to robota głupiego.

Wyregulujesz LPG według źle działającej benzyny.

I co benzyna zacznie się uczyć od LPG i będzie się rozwalało jej mapy .

I tak w kółko.

 

6 minut temu, bocian21a napisał:

korekcje dlugie ogólnie już stoją na te -1.56 cały czas

 

Korekcję nie mają stać .Korekcje powinny się zmieniać wraz z obciążeniem.

Do regulacji LPG potrzebna jest wiedza jakie tendencje korekcji ma dany silnik w zależności od obciązenia.

Czy muszą iść na plus czy minus.

LPG reguluje najlepiej się według korekt długich i krótkich.

Nie ma uniwersalnych map LPG do każdego silnika.

Ale to jak pisałem trzeba być pewny że wszystko pracuje sprawnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto powiedział że po regulacji będę jeździł na LPG? Chodzi mi o to żeby sprawdzić czy to kwestia czasu wtryskow które w LPG można wyregulowac ręcznie. Jeżeli to nic nie da znowu wyłączę LPG i będę jeździł na benzynie. 

LPG mam na gwarancji regulację mam za friko najwyżej pojadę jeszcze raz jak okaże się że to nie to a znajdę w końcu przyczynę.

1 godzinę temu, adam1954 napisał:

Korrkcję nie mają stać .Korekcje powinny się zmieniać wraz z obciążeniem.

 

Zmieniają się korekcje krótkoterminowe bo dlugoterminowe u mnie stoją cały czas na jednym poziomie. Zejście z tego +11 do obecnego poziomu zajęło im jakieś 200km. Najczęściej spadek był po wystygnięciu silnika to znaczy wieczorem po jeździe było powiedzmy 9% a rano po pierwszym odpaleniu powiedzmy 8,3%(to przykładowe liczby nie pamiętam dokładnie kiedy o ile dokładnie procent spadało)  Ale podczas jazdy korekta długa stoi sztywno. Krótkie owszem skaczą w różnych zakresach. Podczas jazdy wahają się przeważnie od -10% do +10%

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie korekty się zmieniają w zależności od obciązenia.

Tak długie jak krótkie.

Krótki szybko , długie wolniej ale sie zmieniają.

I u mnie mieszanka jest uboga po puszczeniu pedału gazu od ok . 2500 obr./min < , korekty schodzą do 0 i dopiero ruszają gdy mam 1500 obr.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę jeszcze raz poobserwować moje długie korekty teraz jak zeszły do normalnego poziomu. Bo wcześniej w czasie jazdy nie drgnęły nawet o 0,01% nie ważne czy pod obciążeniem czy nie cały czas stały w miejscu. Dopiero tak jak pisałem po dłuższej jeździe a najlepiej po nocy spadały o jakąś wartość 

Krótkie za to pracują cały czas. Po puszczeniu gazu jak hamuje silnikiem też mieszanka idzie na ubogiej ale najpierw zawsze jest ten skok w stronę bogatej i dopiero uboga. To samo z korekta krotka. Nie ważne w jakim miejscu by była zawsze po puszczeniu gazu ida o parę procent poniżej wartości które aktualnie miały i dopiero na zero 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności