Skocz do zawartości

Bogata mieszanka po puszczeniu gazu q


bocian21a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Co może powodować że po puszczeniu pedału gazu silnik jakby nie rozłącza od razu wtrysków? Na postoju auto po puszczeniu gazu "prycha" w tłumik a w czasie jazdy są 2-3 szarpnięcia (kangurki, żabki czy jak tam to nazwać) również słychać prychniecia w ostatnim tlumiku i później już zwalnia płynnie.

Lekkie odpuszczenie gazu tego nie powoduje dopiero jak puszczę pedał gazu do samego końca to wtedy objawy wystepuja. 

Sprawdzałem w innym aucie i po puszczeniu gazu nie było żadnych skoków wyższych niz podczas normalnej pracy sondy jak u mnie (screen na dole postu) tylko normalnie od razu szła w uboga i potem już normalna sinusoida 

 

Screenshot_2020-01-14-20-32-38-464_com_ovz.carscanner.thumb.jpg.d4d706626c57b1fbcd790e6168071554.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, bocian21a napisał:

Witam. Co może powodować że po puszczeniu pedału gazu silnik jakby nie rozłącza od razu wtrysków?

 

Rozwalona mapa benzyny.

Jak długo jeździsz na Pb po całkowitym wyłączeniu LPG?

Jakie masz korekty paliwowe?

Jak pracują sondy?

Jak pracuje kolektor dolotowy (czujnik klapki)

Jakie masz wtedy obroty.?

Od 1500< tak się może dziać.

Robiłeś reset wartości wyuczonych?

 

I ostatnie pytanie po co tworzysz nowy temat jeżeli starego nie zakończyłeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten temat zszedł na to że źle zrobiłem że założyłem LPG. Poza tym z szarpaniem podczas przyspieszania już sobie poradziłem. Wymieniłem przepływke bo zaniżała wartości i przez to szarpał przy przyspieszaniu. 

- lpg nie włączam od jakiś 700km cały czas jeżdżę na benzynie. Butli nie zakręciłem po prostu go nie włączam go centralka.

- korekty przed wymianą przeplywki były na ponad 11% teraz spadły do -1.5%

- sondy oscylują na jałowych jak i podczas jazdy z tym że po puszczeniu gazu tak jak na screenie idą wyżej niz podczas innych warunków 

- klapki sprawdzałem tylko przez dodawanie gazu i oglądanie ich pracy i przy wciśnięciu mocniej pedału gazu chyba powyżej 2000 obrotów klapy zmieniały położenie 

- szarpanie występuje w zakresie obrotów od wolnych do ok 4 tys a na wyższych szarpanie pojawia się sporadycznie i jest zdecydowanie mniejsze co chyba wyklucza poduszki silnika, napęd i inne kwestie mechaniczne, nawet im niższe obroty tym jest gorzej, ale pedał musi zostać puszczony do końca 

- resetu wartości nie robiłem bo nie mam dostępu do opcoma ani techa 

 

Edytowane przez bocian21a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, bocian21a napisał:

Tamten temat zszedł na to że źle zrobiłem że założyłem LPG

 

Nie zszedł na to tylko próbowaliśmy ci wytłumaczyć że przy LPG zasada jest taka że należy w większości zwalać winę na LPG .

Bo niestety jeżeli jest spaprane i źle wyregulowane to miesza w beznynie jak cholera.

Wiec należy wyłączać LPG do testów.

Co też nie zawsze jest na 100 % miarodajne bo np. wkradł się błąd gazownika który źle polutował przyłącze i trzeba pruć wiązki aby dojść do sedna sprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dodam jeszcze raz że przed założeniem LPG było to samo szarpał tak samo. LPG teraz nie włączam bo może jest ustawione pod mapę z korektami +11 i uszkodzona przepływka także pewnie teraz rozjechało by korekty spowrotem.

No i LPG nie przeszkodziło mi w znalezieniu uszkodzonego przepływomierza a szarpania przy przyspieszaniu zniknęły od razu po zamontowaniu nowej mimo że korekty były jeszcze nie ustabilizowane.

Zostało tylko te poszarpywanie przy puszczeniu gazu. 

Nie mam dostępu do innego interfejsu poza zwykłymi elm i takimi wykresami jakie wrzuciłem wyzej jednak właśnie nim znalazłem uszkodzona przepływke także nie jest to nic nie warty "wykres z żółtych cudów"

Sonda normalnie oscyluje mi w granicach 0,05-0,1v do 0,8-0,85v a po puszczeniu gazu nagle skacze zawsze do 0,9v nawet 0,95v a korekta krótka od razu idzie na chwilę w dol, przepustnica się zamyka na 0% no i prychniecie w tlumik 2-3 szarpnięcia i zwalnia dobrze 

Tak jakby za późno odcinało dopływ paliwa, przepustnica jest już zamknięta więc nie ma tlenu i wypycha niespalone paliwo w wydech sonda to wyłapuje dopiero ECU odcina paliwo całkowicie i to co się już przedostało dopala się w wydechu. Taka jest moja teoria ale nie wiem czy dobrze to wszystko interpretuje dlatego pytam was. 

 

Edytowane przez bocian21a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, bocian21a napisał:

To dodam jeszcze raz że przed założeniem LPG było to samo szarpał tak samo.

 

Ok .Zrozumiałem.

58 minut temu, bocian21a napisał:

Nie mam dostępu do innego interfejsu poza zwykłymi elm i takimi wykresami jakie wrzuciłem wyzej jednak właśnie nim znalazłem uszkodzona przepływke także nie jest to nic nie warty "wykres z żółtych cudów"

 

Nie chodzi o to czy warte czy nie.

Jak myślisz ,jeżeli ktoś się posluguje np. Opcomem to będzie umiał odczytywać w innych programach?

Godzinę temu, bocian21a napisał:

Tak jakby za późno odcinało dopływ paliwa, przepustnica jest już zamknięta więc nie ma tlenu i wypycha niespalone paliwo w wydech sonda to wyłapuje dopiero ECU odcina paliwo całkowicie i to co się już przedostało dopala się w wydechu. Taka jest moja teoria

 

I dobrze myślisz.

 

Ale aby sprawdzić dla czego tak się dzieje trzeba mieć odczyty wszystkich parametrów .

Inaczej to szukanie po omacku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bocian21a napisał:

resetu wartości nie robiłem bo nie mam dostępu do opcoma ani techa 

 

Ale wystarczy wyłączyć aku na pół godziny .

Jest na forum o tym pisane wielkorotnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, adam1954 napisał:

Nie chodzi o to czy warte czy nie.

Jak myślisz ,jeżeli ktoś się posluguje np. Opcomem to będzie umiał odczytywać w innych programach?

 

Rozumiem że każdy program pokazuje inaczej. Sam używam jeszcze programu do BMW i vaga i tam rzeczywiście inaczej wszystko jest pokazane ale jeśli ktoś wie o czym jest mowa i ma pojęcie o czym mowimy to chyba nie ważne czy to będą słupki, wykresy, tabele czy cokolwiek innego to będzie widział o co mi chodzi na tym screenie

31 minut temu, ja37 napisał:

Sonda nie wyłapuje paliwa.

Możesz ją zlać benzyną, a ona ci pokaże środkowy palec.

Źle się wyraziłem nie wyłapie paliwa tylko bogata mieszankę bo spaliło się paliwo z małą ilością tlenu ok? 

15 minut temu, adam1954 napisał:

 

Ale wystarczy wyłączyć aku na pół godziny .

Jest na forum o tym pisane wielkorotnie

Taki reset robiłem. Odłączyłem aku na noc bo myślałem że skasuje to korekty ale nie zresetowało korekt długoterminowych. Po całej nocy odpaliłem auto i zostawiłem na wolnych do włączenia się wiatraka chłodnicy i nic to nie zmieniło 

 

Jest opcja że wtryski się za późno zamykaja? Nie wiem są zabrudzone wolno reagują, któryś leje albo ECU oszukuje jakiś czujnik i przez to za późno zamyka wtryski? 

Edytowane przez bocian21a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bocian21a napisał:

Jest opcja że wtryski się za późno zamykaja? Nie wiem są zabrudzone wolno reagują, któryś leje albo ECU oszukuje jakiś czujnik i przez to za późno zamyka wtryski?

 

Sprawdził bym jak zachowuje się wtedy czujnik położenia pedału gazu , położenia przepustnicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności