Gość almurik Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Witam Serdecznie. Mam problem z nową instalacją gazową, która na tą chwilę nie działa poprawnie a z uwagi na obecna sytuację w kraju jestem zmuszony działać na własną rękę. w aucie - Opel MERIVA B - 1,4 ECOTEC bez turbo, 75 KW B 14 XER, A14 XER - przebieg 60 k Problem jaki występuje od samego początku: - szarpanie na zimnym silniku tak do 70 stopni - dławienie na zimnym silniku i czasem na ciepłym co obrazuje poniższy film Nagranie pracy silnika - Zakładając, że odpalę samochód i będzie sobie chodził na biegu jałowym to po przełączeniu na gaz nie będzie się dławił - Dławienie występuje tylko po przejechaniu lub wystarczy dać nogę na gaz, zdjęć mogę z gazu i się zaczyna. Jak silnik spada z obrotów, to spada jakby poniżej minimalnych obrotów, ma chwile zadławienia, potem obroty się podnoszą i od tej chwili do kilka sekund zadławienie. Na ciepłym silniku gdy obroty spadają ma także to jedno zadławienie w dole, obroty wracają do normy i pracuje równo (bardzo rzadko również na ciepłym bławi się co kilka sekund) - jak silnik się dławi to jedyna radą na tą czkawkę jest przełączenie na benzynę i ponowne włączenie gazu, zaczyna pracować równo ale niestety do pierwszego ruszenia/przegazówki. - na benzynie problemy nie występują Auto już było kilka razy na poprawce i nadal to samo. Zmienione dysze na kierunkowe, nadal to samo. Idąc tropem problemów z zapłonem w innym moim samochodzie - wymieniłem świece (NGK) (jedna faktycznie była kiepska, całą zardzewiała choć wypadania zapłonu nie było) - wymieniłem cewkę na nową -(NGK) - zmierzyłem przy okazji kompresję gdzie na 4 cyl równo po 12,5. Niestety to nie pomogło w tym przypadku. Jak widać na nagraniu wyżej jak przytrzymam cięgno sterowania klapami wirowymi to praca silnika się uspokaja. Po przeczytaniu sporej ilości tematów o tym ustrojstwie, kilka dni temu odłączyłem cięgno sterowania klapami wirowymi. Od tej pory silnik pracuje bardzo dobrze, nie zauważyłem problemu z pracą silnika na gazie i na benzynie. Cięgno sobie 'lata' w powietrzu' żadnych błędów. Pytania: - co może być powodem takiego zachowania na gazie ? - silnik pracuje tak samo, niezależnie w jakiej pozycji są klapy i nie wiem w jakiej pozycji bezpieczniej narazie je zostawić ? (która pozycja otwarta o która zamknięta) - Ciśnienie w kolektorze ssącym MAP [ bar] = 0,62. Czy nie za duże, czy to może być powodem problemów, czy coś w tym temacie mogę zrobić ? - tak to wygląda jakby praca klap zakłócała pracę na gazie, czy możliwe że dysze gazowe w kolektorze są zamontowane w złym miejscu ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Jak długo jeździłeś na samym Pb. Czyli wyjęty bezpiecznik od lpg ? Czy też tak było na samym Pb? 4 godziny temu, almurik napisał: Ciśnienie w kolektorze ssącym MAP [ bar] = 0,62 Ale to ciśnienie jest mierzone na LPG( w programie LPG) ? Czy w programie Pb (Opcom lub inny)? Masz wypięte klapki. Wepnij i sprawdź jakie jest Według wykresu masz źle wyregulowany LPG do ok 3000 obr. Pytanie dla czego kropka zielona jest na ok 3000 obr a ty masz wolne obroty? Ta kropka powinna być na mnożniku 3. Zrób tak. Wyłącz LPG . Najlepiej wyjmij bezpiecznik. Zapnij klapki jak powinny być. Zrób reset wartości wyuczonych sond i przepustnicy. Zrób na samym Pb ok 100 -200 km i napisz o efektach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MARKO15 Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Witam.Mam ten sam problem .Z tym samym silnikem.Rozwiązałeś swój problem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwany Opublikowano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Jeśli paproki przy montażu LPG wkręcili dysze gazowe w złe kanały to może się tak dziać Dysze powinny być zamontowane w kanałach bez klapek - dlatego instalator LPG powinien znać budowę kolektora ssącego. A mi nie pasuje miejsce wkręcenia dysz - są na środku - zaznaczam, że to tylko moje podejrzenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.