Skocz do zawartości

Astra G wymiana sterownika


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 13.04.2020 o 09:55, Kamil0692 napisał:

Zakupiłem zestaw cały na otomoto sterownik, pętla immo i transponder. Sterownik pochodził z 1.6 16V z16xe. Po wymianie zestawu auto kręci ale nie odpala w ogóle przy przekreceniu kluczyka nie zapala się check.

 

Gdzie masz tutaj powiedziane o zagrzaniu się?

Od kręcenia rozrusznikiem?

 

 

A jak się ma zagrzać gdy po wymianie sterownika na inny nie ma kontrolek i i wszystko jest zimne?

Przeczytaj temat od początku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89672-astra-g-wymiana-sterownika/page/4/#findComment-721143
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zgadza się na tym który kupiłem w ogóle auta nie mogłem odpalić. Założyłem spowrotem stary który po nagrzaniu wywala błąd p0230 przekaźnika pompy. I z tego co się dowiedziałem można to obejść podpinajac z gniazda przekaźnika masę na krotko pomijając sterownik. 

Stąd moje pytanie czy można ten kabelek z masą jakoś bezpiecznie wyjąć z gniazda przekaźnika? 

Edytowane przez Kamil0692

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89672-astra-g-wymiana-sterownika/page/4/#findComment-721146
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kamil0692 napisał:

Założyłem spowrotem stary który po nagrzaniu wywala błąd p0230 przekaźnika pompy. I z tego co się dowiedziałem można to obejść podpinajac z gniazda przekaźnika masę na krotko pomijając sterownik

 

A dla czego nie chcesz pomierzyć czy z tego pinu wychodzi masa.?

Wtedy gdy się wyłącza.

 

 

Wtedy będziesz wiedział czy to wina sterownika( zimne luty ) czy nie.

Podałem ci wszystko do pomiarów.

Ale chcesz to demontuj 

Te piny się wyciąga bez problemów

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89672-astra-g-wymiana-sterownika/page/4/#findComment-721147
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem elektrykiem, ale czy jak podepniesz na krótko to pompa nie bedzie pracowała cały czas? Jesli juz to po stacyjce.

Inna sprawa pomimo podpiecia masy, ecu moze nadal bład "widziec".

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89672-astra-g-wymiana-sterownika/page/4/#findComment-721148
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, adam1954 napisał:

 

A dla czego nie chcesz pomierzyć czy z tego pinu wychodzi masa.?

Wtedy gdy się wyłącza.

Sugeruje się tym co powiedział mi mechanik który dał komuś ten stary sterownik do sprawdzenia. 

Może faktycznie się za bardzo spieszę, kabelek z masą w gnieździe przekaźnika jest lekko luznawy w porównaniu do innych tzn. Lata na boki jakkby ta spinka w środku. 

Edytowane przez Kamil0692

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89672-astra-g-wymiana-sterownika/page/4/#findComment-721149
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, adam1954 napisał:

 

Marek ,napisałem w trzecim poście.

 

 

Chodziło mi ogólnie, bo wbrew pozorom ciezko jest kupic sterownik o identycznych numerach do posiadanego w aucie.

Wiem np do Z16SE były dwa rodzaje, z obsluga egr i fabrycznie bez.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89672-astra-g-wymiana-sterownika/page/4/#findComment-721151
Udostępnij na innych stronach

Wedlug Tisa Z16XEP i Z16XE to to samo.

59 minut temu, Kamil0692 napisał:

Może faktycznie się za bardzo spieszę, kabelek z masą w gnieździe przekaźnika jest lekko luznawy w porównaniu do innych tzn. Lata na boki jakkby ta spinka w środku. 

 

 

Chcesz podłączyć pompę na ostro to musisz zmostkować piny

Tak aby plus po stacyjce pominąć.

Czyli wyjmij pin ze stałym plusem,wyjmij pin z wyjęciem na pompę i połącz.

 

Ale czego się dowiesz?

Że to nie sterownik.?

Jak długo tak będziesz jeździł z podpiętym na ostro?

 

 

pin 2 i masa ma być napięcie aku.(zapłon wyłączony)

Pin 4 i masa ma być napiecie aku ( zapłon włączony)

Pin 8 i masa ma być  < 0.3 V

Pin 6 i masa   jak wyżej

Zapłon wyłączony 

Wtyk X71 ze sterownika zdjęty 

Pin 6 i masa  >500 kOhma

 

 

Wtyczka X71 i pin 6 w podstawie przekaźnika  <5 Ohma

 

 

Zdjąć wtyczkę na pompie paliwa

Mostek w podstwaie przekaźnika 

Pin 2 i pin 8 

Pomiar na pinie A pompy( wtyczka pompy) i masa ma być napięcie aku.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89672-astra-g-wymiana-sterownika/page/4/#findComment-721153
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności