Skocz do zawartości

Corsa B 1.0 12V X10XE. Prośba o identyfikację stukania.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Po pierwsze na zimnym silniku stukanie przypomina odgłos diesla, ale po rozgrzaniu znika. Nie wiem czy to naturalny objaw tych silników? :)

 

Po drugie już na ciepłym silniku przy wolnych obrotach dochodzi stukanie które jest gdzieś w dolnej części silnika w okolicach katalizatora lub po prawej stronie od niego. Tak to słychać:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/89783-corsa-b-10-12v-x10xe-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-stukania/
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął sprawdzanie od kolektora wydechowego, katalizatora, łącznika elastycznego - chodzi o szczelność układu.

 

7 godzin temu, rafalgrzegorz napisał:

Ja bym zaczął sprawdzanie od kolektora wydechowego, katalizatora, łącznika elastycznego - chodzi o szczelność układu.

 

Parę dni temu było na to rzucone okiem przy okazji wymiany zawieszenia wydechu. Łącznik elastyczny jest w porządku, z resztą cały wydech był wymieniany 3 lata temu przez poprzedniego właściciela i całość jest w dobrym stanie.

 

Na pewno szumi łańcuch.

Czy ktoś sprawdzał jak wygląda?

 

 

 

3 godziny temu, adam1954 napisał:

Na pewno szumi łańcuch.

Czy ktoś sprawdzał jak wygląda?

 

 

Komplet rozrządu był wymieniany, plus hydrozawory i pasek. Moim zdaniem to albo panewki albo sprzęgło, ewentualnie coś w skrzyni. Chodzi o to stukanie a nie szum.

 

W przyszłym tygodniu zaleję do tego silnika Valvoline, bo obecnie jeżdżę na Lotosie 10W40 i spotkałem się z opinią, że ten olej nie jest najlepszym wyborem do tak leciwych silników. Zobaczę jak będzie wówczas.

Edytowane przez fufu5000

 

5 minut temu, fufu5000 napisał:

Komplet rozrządu był wymieniany

Ja słyszę szum łańcucha.

 

 

 

Kto go wymieniał?

Na jaki?

Jak dawno temu?

 

Jest też słyszalne klepanie według mnie hydro.

 

Ale pytanie najważniejsze.

Jakie masz ciśnienie oleju.?

 

 

Rozrząd plus hydro były wymieniane 2 tygodnie temu, jest zrobione na nich około 500 km. Ciśnienie oleju sprawdzałem przed wymianą - na wolnych obortach ponad 2 bar, po przygazowaniu ponad 3 bar.

 

Na wolnych ma być ok 1.5 .

Na zimnym ok 4.5.

 

 

 

Panewki klepią inaczej.

Mogą to jeszcze być sworznie tłokowe

 

Jak uważasz Adam, wymiana oleju na markowy np. Valvoline czy Motul, mogłaby tutaj coś zaradzić? A może nie ma tak istotnej różnicy przy tych olejach w stosunku do GM'owskich? Podobno wszystkie Ople opuszczające fabrykę jeżdżą właśnie na GM.

 

Ja na Valvoline MaxLive zauważyłem cichszą pracę silnika.

Ale czy u ciebie pomoże ?

Nie wiem

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności