rafalgrzegorz Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 3 godziny temu, fufu5000 napisał: Jak uważasz Adam, wymiana oleju na markowy np. Valvoline czy Motul, mogłaby tutaj coś zaradzić? A może nie ma tak istotnej różnicy przy tych olejach w stosunku do GM'owskich? Podobno wszystkie Ople opuszczające fabrykę jeżdżą właśnie na GM. Według mnie owszem zmiana oleju na pełny syntetyk - z10w40 na 5w30-40 może mieć znaczenie. Ale faktem jest że te silniki mają swoją charakterystykę pracy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89783-corsa-b-10-12v-x10xe-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-stukania/page/2/#findComment-721741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fufu5000 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 3 godziny temu, rafalgrzegorz napisał: Według mnie owszem zmiana oleju na pełny syntetyk - z10w40 na 5w30-40 może mieć znaczenie. Pełny syntetyk? A to nie jest tak, że im starszy silnik tym powinno się przechodzić od syntetyka do minerała? Teraz jest zalany półsyntetyk.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89783-corsa-b-10-12v-x10xe-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-stukania/page/2/#findComment-721756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Nie . Im starszy tym lepszy powinno się lać. A własciwie to taki jaki jest zalecany przez producenta. Ten sposób myślenia do prowadzi cię do tego że za jakiś czas będziesz lał mazut. Bo im starszy tym bardziej trzeba go doszczelnić Tylko ludzie którzy nie dbają o silniki leją badziew. Oraz tacy którym silnik pada i chcą go dojechać .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89783-corsa-b-10-12v-x10xe-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-stukania/page/2/#findComment-721757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 26 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2020 41 minut temu, fufu5000 napisał: Pełny syntetyk? A to nie jest tak, że im starszy silnik tym powinno się przechodzić od syntetyka do minerała? Teraz jest zalany półsyntetyk. Tak pełny syntetyk bo tak go producent przewidział. Lanie gęstszego oleju i kiepskiej jakości właśnie prowadzi do wielu problemów - na przykład problemy z napinaczem łańcucha rozrządu, zatykaniem nagarem kanałów arterii olejowej (w tych silnikach kanały mają mały prześwit/średnice), hałas od popychaczy zaworowych, zawieszanie się zaworu nadmiarowego pompy olejowej czy tworzenie się nagaru pod pierścieniami tłokowymi. Jeżeli tak Ci zalecił mechanik to najlepiej go zmień. To są dość nowoczesne silniki nie to co silniki z ursusa czy małego i dużego fiata.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/89783-corsa-b-10-12v-x10xe-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-stukania/page/2/#findComment-721761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.