Skocz do zawartości

Jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jest pare objawów : dość znaczne ilości oleju w płynie chłodzącym , logiczne jest też ze jezeli wlanela w jednym miejscu to moze zaraz pojsc w drugim i jezeli olej ma stycznosc z woda to na odwrot tez moze byc by bral wode, cisnienie nabijal w uklad chlodzenia, bialo dymil,leci z wydechu biała para w dużych ilościach,to tak po krotce z tego co pamietam u kolesia z objawow.Powiem krotko ,jesli to uszczelka to szykuj kolo 300 zika za calosc wlacznie z uszczelka a nie poecam ci jezdzenia jesli juz masz tak jak mniej wiecej opisalem bo remont silnika a wymiana uszcelki to nie porownywalny wydatek.

 

Gość Anonymous

No wieć tak:

Nie mam białego dymu, ani oleju w płynie, jedyny objaw to nadmierne grzanie się silnika i właśnie przyczyny tego szukam między innymi.

 

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 10:17 ]

Powiem krotko ,jesli to uszczelka to szykuj kolo 300 zika za calosc wlacznie z uszczelka

 

Dlaczego aż tyle? Uszczelka kosztuje około 45PLN. Za robotę miałby ktoś wziąć resztę? Mój mechanior na pewno tyle nie weźmie.

 

to sa cenki orjetacyjne koles robil to z 1,5 roku temu i to w kadziu a to juz jest ciezko ,lepiej oplaca sie juz kupic nowy silnik :znudzony: Jak ci siegrzej tylko to sprawdz olej moze stracil juz swoje wlasciwosci ,moze woda lub plyn ktory masz w chlodzeniu tez juz sie zestarzal i nie nadąza ??? a moze po prostu jest za goraco,bo u mnie tez tak bylo i teraz jak jest chlodniej wszystko sie uspokoilo.

 

z1mEk, grzeje-jakie masz temperatury, w jakich warunkach jazdy?

Jeszcze, jak puszcza ciśnienie w układ chłodzenia, to w zbiorniczku wyrównawczym widać bąbelki gazu.

 

Gość Anonymous

ja37, temperatura oscyluje od 95 do czerwonego pola i dość szybko się nagrzewa do tej temperatury. Warunki jazdy normalne nawet jadąc spokojnie 100 - 120 km/h. W zbiorniczku nie mam bombelków.

Co ciekawe, tak przy ponad 95 stopniach mogę odkręcić z niedużym problemem (ciśnienie) zbiorniczek i włożyć do płynu palec i nie sparzyć się.

Dodam, że mam malutki wyciek z chłodnicy ale płyn na bierząco uzupełniam.

 

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 13:40 ]

Wyczytałem gdzieś, że w Astrach F układ chłodzenia to słaby punkt.

 

[ Dodano: Czw Sie 03, 2006 13:41 ]

Jak ci siegrzej tylko to sprawdz olej moze stracil juz swoje wlasciwosci ,moze woda lub plyn ktory masz w chlodzeniu tez juz sie zestarzal i nie nadąza

Olej zmieniłem 6 tyś temu na półsyntetyk GM płyn też jest niedawno zmieniony.

 

ja37, temperatura oscyluje od 95 do czerwonego pola i dość szybko się nagrzewa do tej temperatury. Warunki jazdy normalne nawet jadąc spokojnie 100 - 120 km/h. W zbiorniczku nie mam bombelków.

Co ciekawe, tak przy ponad 95 stopniach mogę odkręcić z niedużym problemem (ciśnienie) zbiorniczek i włożyć do płynu palec i nie sparzyć się.

Z tego wnioskuję, że masz złe wskazania temperatury, prawidłowa temperatura pracy silnika oplowskiego to 95 stopni.Jeśli nie parzysz się płynem przy tym wskazaniu, to masz walnięty czujnik temperatury i termostat.

 

Gość lord_wiader
Dlaczego aż tyle? Uszczelka kosztuje około 45PLN. Za robotę miałby ktoś wziąć resztę? Mój mechanior na pewno tyle nie weźmie.

Podczas wymiany uszczelki pod głowicą należy zeszliwofać głowicę, inaczej pomimo nowej uszczelki mogą powstać przecieki. To głównie szlifowanie z robocizną stanowi większość kosztów. Też słyszałem od mechaników, że układ chłodzenia w astrach jest "nienajlepszy", przegrzewanie silnika może powodować odkształcanie się głowicy, co doprowadza w koncu do nieszczelności między kadłubem-uszczelką-głowicą.

W te wakacje nawet stojąc "na światłach" wskazówka temp. wchodziła na czerwone pole. Najlepiej dorobić ręczny włącznik wentylatora i włączać go dojeżdżając do korka, a wyłączać gdy udało się nam z niego wyjechać. Koszt takiego czegoś jest śmieszny, bo włącznik + kabelki to koszt nie większy jak 5zł, więc zdecydowanie mniejszy niż wymiana uszczelki, czy obróbka głowicy itp.

 

Gość Anonymous
Podczas wymiany uszczelki pod głowicą należy zeszliwofać głowicę, inaczej pomimo nowej uszczelki mogą powstać przecieki.

To tylko w przypadku jak głowica straciła płaskość, normalnie nie trzeba za każdym razem jak się zmienia uszczelkę szlifować głowicy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności