Skocz do zawartości

Astra H GTC 1.4 - podniesienie dociążonego tyłu


Gość Adrian59221

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adrian59221

Mając na uwadze całą dotychczasowa rozmowę,  pomysły, sugestie i wątpliwości, po przeanalizowaniu propozycji Sachs'a kolegi ja37, po sprawdzaniu katalogów, konsultacji ze swoim mechanikiem oraz ogólnie rzecz ujmując przemyśleniu całej sprawy postanowiłem co następuje :D - zamówiłem sprężyny Kayaba RX6645 (Febiego  46810 nie było nigdzie :|) do Astry H Kombi. Wymiary samych sprężyn są identyczne, również stała grubość drutu, natomiast obecnie zamontowane mają średnicę drutu 11,75mm, zaś do kombi 12,25mm. Różnica więc nie jest tak kolosalna jak sądziłem na początku.

Łudzę się, że to co mam w bagażniku na codzień (te "minimum" które jest zawsze) oraz faktu, że odległość między osiami w GTC jest krótsza niż w kombi, to, że obecny nacisk na tylną oś w mojej GTC będzie porównywalny jak w fabrycznej kombi, przez co nie będę jeździł szorując przednią tablicą rejestracyjna po asfalcie...

Zobaczymy co z tego wyjdzie, na pewno podzielę się wnioskami z efektu. Starych sprężyn na pewno nie wyrzucę, więc awaryjnie będzie do czego wrócić. Do nowych sprężyn dokupiłem również nowe gumy.

Do moich "za" i "przeciw" i spostrzeżeń co do tego, jak auto obecnie siada, doszło spostrzeżenie kolegi, z którym rozmawiając na ten właśnie temat, na chwilę wszedłem do auta coś sprawdzić. Podobno sam fakt wejścia (ważę 70kg...) spowodował, że tył jeszcze bardziej usiadł... Auto bez dodatkowych bagaży.

Więc tylko mogę sobie wyobrazić, jak to siedzi, gdy jedziemy załadowani i (czego nie widziałem do tej pory) gdy sami z moją drugą połówką wchodzimy do środka.

Nawet jak to auto będzie "gorzej" wyglądac i mniej sportowo to trudno. Są rzeczy ważne i ważniejsze.

Edytowane przez Adrian59221

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Oczywiście dam foty jak ogarnę :)
Obecnie założone koła na 16" - nie ma zamiaru zmieniać.
Mniejwięcej teraz mam taki prześwit jak Ty, gdy auto stoi "na pusto". Z tą róznicą, że Ty masz sportowe zawieszenie, a ja nie :D

Wiadomo co się dzieje po wejściu do auta i włożeniu bagaży.
Nie będę już więcej żuł szmat, ogarnę, zrobię zdjęcia, dam znać :)

Edytowane przez Adrian59221

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Witajcie! 

 

Auto stoi na nowych sprężynach i gumach :)

 

Jest wyżej :grin: No tak, żadne odkrycie, że gdy do 3-drzwiowej wersji założy się sprężyny od kombi , to pójdzie do góry :razz:

 

Generalnie tak jak wcześniej pisałem, na "pusto" z oponami 205/55 R16 miałem prześwit między krawędzią opony a nadkola około 2-3 centymetry, przy większym załadunku -2cm .

I teraz zaznaczam, że wszystko jest kwestią gustu, potrzeb i kompromisu :P

 

A tak na poważnie - obecnie na "pusto" mam około 6cm prześwitu, przy lekkim załadunku + jeden rower około 3-4cm.

Pod "pełnym" obciążeniem jakie zdarza się jeździć jeszcze nie próbowałem, lecz jest to kwestia krótkiego czasu.

Tył zauważalnie poszedł do góry ale jestem na prawdę zadowolony - znacznie zwiększyła się odległość haka i tym bardziej gniazda haka względem gruntu, a "jeszcze tym bardziej" krawężników.

Starych sprężyn się nie pozbywam, lecz jadąc już z pewnym bagażem i widząc prześwit, jestem na prawdę zadowolony!

 

Zdjęcie samego koła przed zmianą,  na "pusto", zdjęcie z rowerem to obciążenie około 40% wagi "docelowego" bagażu .

 

IMG_20200610_165157_compress26~2.jpg

IMG_20200614_211328_compress27~3.jpg

Edytowane przez Adrian59221

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Jak porobię lepsze zdjęcia, ukazujące bardziej rzetelnie wygląda auta, to na pewno podrzucę na forum. 
Obecne, które mam na telefonie tak jakoś wyszły, że mozna by wnioskować, że między opone a nadkole Golden Retreiver by wszedł, co nie jest do końca prawdą :P
tematu z w/w powodu nie zamykam, bardzo dziekuję wszystkim za pomoc!

PS. Jest pewna nowinka, o której ja nie wiedziałem i której tutaj się nie dowiedziałem, więc dla potomnych podziele się wiedzą.

Znalazłem również inny typ gum podwyższających - nie takie wciskane między zwoje, a wyższe "na lub pod sprężynę".
Jedno zdjęcie przedstawia wcześniej omawianą gume, reszta to ta montowana na końcach sprężyn.
 

Ja nie żałuję wymiany sprężyn, ponieważ moje juz były przeciążone i zdarzały się dobicia.

Opisywana opcja jest dobra po prostu dla zwiększenia prześwitu z jakiś powodów, ale oczywiście nie zwiększy twardości.

 

Przechwytywanie2.PNG

ff60d5a743f3a0d65c90fb2c3944.jpg

Przechwytywanie5.PNG

Przechwytywanie4.PNG

Przechwytywanie3.PNG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności