Skocz do zawartości

Astra H GTC 1.4 - podniesienie dociążonego tyłu


Gość Adrian59221

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adrian59221

Witam wszystkich :)

Borykam się z niżej opisanym problemem, i może ktoś z doświadczeniem mi doradzi.
Posiadam Opla Astrę H GTC 1.4 Z14XEP z 2008r. Koła 16" .

Według VIN dekodera, mój egzemplarz ma "XJ2 - OBNIŻONE PODWOZIE SPORTOWE"
 

Z racji pewnych własnych fanaberii, auto co chwilę modyfikuję (nie mam na myśli tuningu) co w efekcie względnie znacznie podniosło jego masę.

Względem serii (wymienię tylko najistotniejsze w tym wątku aspekty) auto w tylnej części zyskało butlę LPG 55L (szacuję około 30kg), hak z odłączaną kulą (ok. 25-30kg) oraz dodatkowe około 50kg w bagażniku na inne przedmioty.

Z takim ładunkiem jeżdzę zawsze. Co jest oczywiste, tył nieco usiadł - podczas takiego "stanu" , prześwit między krawędzią opony a nadkolem wynosi około 2cm. W mojej opinii to już jest nieco za mało.

Problem zaczyna się przy załadowaniu bagaży (co jest bardzo częste) oraz tym bardziej rowerów (montowanych z bagażnikiem na hak). Wtedy obrys opony chowa się w nadkolu.

Pytanie - jak bezpiecznie i rozsądnie podnieść zawieszenie o (jak szacuje 2-4cm) ? Z przodem nie mam problemu.

Wiem, że istnieją jakieś gumy wciskane między jedne z pierwszych uzwojeń spręzyny, ale czy na pewno to dobra droga?

Sprężyny z tyłu mam raczej seryjne, o stałej średnicy drutu, fi drutu około 1cm.

Przeszła mi przez myśl zamontowania spręży od 5-drzwiowej, sedana lub classic ,ale nie wiem czy:
-takie spręzyny będą fizycznie pasowały

-takie spręzyny są inne od moich (niby oczywiste, ale na stronach typu All.. czy innych dużych sklepach motoryzacyjnych, jak znalazłem sprężyny do np. sedana, to było podane, że pasują również chyba do wszystkich wersji AH poza kombi...)

Mam świadomość, że jak wymienię sprężyny i wyciągnę wszystko, to tył pójdzie do góry, ale z definicji przecież nie odciążę już tego auta :P

 

Jak wspomniałem, auto głównie jeździ dociążone dodatkowymi bagażami, a przy wyjeździe wakacyjnym, to już w ogóle biedna siedzi... 

Co koledzy by poradzili?

 

Pozdrawiam i odgórnie dziekuję za pomoc ! :)

Adrian

Edytowane przez Adrian59221

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Adrian59221 napisał:

Wiem, że istnieją jakieś gumy wciskane między jedne z pierwszych uzwojeń spręzyny, ale czy na pewno to dobra droga?

Miałem w Felicji Combi i się fajnie sprawdziło.

Usztywniło tył i lekko podniosło.

Do tego nie siadała tak mocno gdy bagażnik doładowałem pod dach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę dopakowana na tyle ta Asteroida :D Można spróbować ze sportowym twardszym zawieszeniem, chociaż znów poleci w dół i nie ma gwarancji na jakim stopniu się zatrzyma. Jeśli jest stałe spore obciążenie a nie tylko na czas podróży to takie sprężyny potrafią się bezpowrotnie odkształcić i tracą swoje właściwości. Nie mówimy tu o 100kg tylko większe gabaryty, nie raz widziałem jak przewozili płytki czy worki z zaprawą wrzucając na sam tył poza oś, zamiast ładnie sobie rozłożyć za siedzeniami i na siedzeniach tylnej kanapy plus na osi w bagażniku. Najlepiej zastosować te podkładki do sprężyn jak ma cały czas coś wozić, tanio i ponoć się sprawdza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi! :)
Nie miałem pewności, czy takie podkłady gumowe nie są jakimś niebezpiecznym na drodze przejawem agrotuningu, ale skoro koledzy mieli, korzystali i byli zadowoleni to jest to dla mnie super info i od tego zacznę! :)

 

Łącząc wypowiedzi kolegów WariatPSM i ja37 - jedyne normalne sprężyny "wzmacniane" jakie znalazłem, to było do wersji kombi. Cała reszta wzmacnianych to sprężyny obniżające, i tak jak  WariatPSM napisał - nie wiem na jakiej wysokości się zatrzyma.

Nie mam wiedzy czy:

- ów obniżenie (ponają np. 30mm)  odnosi się zwykłego GTC i osiągnę to samo, co dawało fabrycznie obniżane zawieszenie w momencie wyjazdu z fabryki (wiem też,że starsza sprężyna też już traci swoje właściwości). Zapewne gdybym teraz założył nowe, oryginalne, było by nieco lepiej, ale "ile lepiej"...? [pytanie retoryczne :P ]

- czy każda GTC miała obniżone i mój Asterix już w ogóle siądzie przy takim załadunku

 

Pozdrawiam! :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam koła 18' i do błotnika dużo miejsca, a założyłem sportowe.

Te, o których pisałem są dostępne w hurtowni Gordon, może w innych nazywają się inaczej.

 

Wkładki......wiesz, że wtedy sprężyna nie pracuje na całej długości i pęknie w najmniej spodziewanym miejscu/momencie?

Ja jestem na nie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Z jednej strony masz rację, i też o tym myślałem pisząc moje spostrzeżenia w pierwszym poście, zaś z drugiej strony, sprężyny przy końcach są dużo "gęstrze" stopień ich kompresji w tej części względem całej reszty jest relatywnie znikomy...

Dzięki za namiary, nie kogę się aktualnie dodzwonić celem wypytania, ale będe walczył.
Rozumiem, że sam takie założyłeś? Jeśli tak, to z jakiego powodu?

Edytowane przez Adrian59221

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian59221

Trochę lipa, w końcu dodzwoniłem się do w/w hurtowni, Pan szukając w systemie stwierdził ,że do tego auta nie mają takich sprężyn. Pytałem oczywiście o 1.4 oraz o 2.0T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności