Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rafał81

Witam wszystkich,

Jestem nowy na forum od tygodnia posiadam corsę c 1.2 twinport 2006r,kilka dni temu zaczęło mi coś piszczeć w okolicach paska klinowego,po szybkiej diagnozie okazało się że rolka napinacza jest do wymiany, kupiłem od razu też nowy pasek ale dla porównania nie wziąłem do sklepu starego tylko pan w sklepie według rocznika i silnika dał mi nowy,jednak przy próbie założenia okazało się że jest trochę przy krótki, zadzwoniłem do sklepu pytając czy mają może ten odpowiedni pasek ale na miejscu go nie mieli trzeba było zamówić,a że auto mi było potrzebne to założyłem stary pasek, wszystko chodziło cichutko do następnego dnia gdy po nocy na zimnym silniku usłyszałem pieszczenie, pytanie na które chyba znam odpowiedź ale proszę poprawcie mnie jeśli się mylę...czy to piszczy ten stary pasek? dzięki z góry.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90115-piszcz%C4%85cy-pasek/
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zdarty/poszarpany/popękany to jest bardzo możliwa twoja diagnoza. Po napięciu/odciągnięciu napinacza nie wskoczył nowy pasek. Zawsze przed założeniem warto sobie rozłożyć dwa paski koło siebie na długość czasem centymetr czy dwa już uniemożliwiają montaż paska. Też trzeba brać pod uwagę, że stary pasek może być bardziej wyciągnięty. Długość paska jest zależna od osprzętu w danym silniku. Jeśli jest już kompresor klimatyzacji to pasek będzie dłuższy jak w modelu bez klimatyzacji oczywiście z tymi samymi silnikami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90115-piszcz%C4%85cy-pasek/#findComment-723110
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał81

Właśnie poszarpany lekko jest na bokach, więc samo zmęczenie paska może być tego przyczyną,sam pasek ma symbol 5pk 1368,a ja w sklepie dostałem 5pk 1355,i stąd ta różnica pewnie właśnie z obecności sprężarki, dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90115-piszcz%C4%85cy-pasek/#findComment-723111
Udostępnij na innych stronach

Widzisz zabrakło 13mm... aby poprawie założyć pasek. Też stary pasek nie ma takiej sprężystości już jak nowy, dlatego też wymienia się paski rozrządów/alternatora (osprzętu) po 5 latach mimo, że auto nie zrobiło odpowiedniego przebiegu. Wszystko po czasie parcieje i wyciąga się.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/90115-piszcz%C4%85cy-pasek/#findComment-723112
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności