Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, A_FLY napisał:

Borykam się z podobnym problemem, gdzie został wysłany sterownik do naprawy? U mnie co jakiś czas pojawia się kontrolka ESP i informacja "skontroluj układ ESP" po czym wyłącza się ABS itp.

Weź kolego sprawdź to najpierw urządzeniem diagnostycznym. Obowiązkowo. U mnie pokazywał na wyświetlaczu kod usterki przekładni kierowniczej.

Doszedł naprawiony moduł ABS. Naprawiałem go w firmie RB Serwis z Gliwic. Można znaleźć w internecie. Zamontowałem ten podzespół ale nie zdążyłem dobrze sprawdzić. Zdołałem tylko uruchomić silnik i nie pokazuje żadnych błędów. Jak trochę pojeżdżę, to więcej pochwalę.

abs6.jpg

Edytowane przez woys

 

Przejeździłem już tydzień i wszystko jest OK. Z rozmowy z Szefem firmy, która naprawiała moduł, dowiedziałem się, że wewnętrzna elektronika zawiera elementy ceramiczne z napylonymi ścieżkami. A ceramika jest dość krucha. efekt - jak powyżej w wątku. Cieszę się, że się udało i już nie będzie kłopotu. Mimo to jeszcze mnie ciarki przechodzą jak przekręcam kluczyk w stacyjce...

Aha ! Narzędzia. Standardowe klucze nasadowe z przedłużkami. Trzeba rozmontować trochę samochodu, żeby mieć pole do operacji. Wyjąć akumulator i ECU pod akumulatorem. Rozłączanie złącz - nic na siłę, mają zatrzaski, które ładnie otwierają złącza. Trochę zmagań z nazwijmy go "stelażem", na którym zamocowany jest cały ABS. Rozłożyć szmatę pod ABS-em, bo jak zgubimy jakąś śrubkę, to czort wie gdzie ją szukać. Do odkręcenia śrub mocujących moduł do pompy używałem małej nasadki M4 i małej grzechotki. Nie jest łatwo ale trzeba odpoczywać i powoli się odkręci 4 śrubeczki. Z niczym się nie mocować bo jak puści któryś z przewodów hydraulicznych to niedobrze. Powodzenia.

Edytowane przez woys

 

  • Like 1
  • 1 rok później...

Witam.

 

Mam taki sam problem w mojej świeżo zakupionej Merivie B. Po 2 tys. km od kupna podczas jazdy w deszczu wywaliło code 68 i kontrolki ABS hamulca, drzwi, wspomagania kierownicy i autko z kluczykiem. Oddałem do lokalnego elektryka i stwierdził że prawdopodobnie pompa ABS. Nie podjął się naprawy. Wyjeżdżając od niego dwa dni później przy ładnej pogodzie, błędu nie ma. Mam mieszane odczucia bo pompa to duży wydatek a błąd się pojawia tylko w specyficznych okolicznościach czyli deszczowych aurach. Woys czy tobie problem ustał zupełnie?

 

Sprawdź wtyczki na sankach przy nadkolu

 

Tzn. gdzie dokladnie. Nie jestem wyjadaczem od Merivy. To jest w kole czy pod maską?:mellow:

 

W sensie od której strony patrzeć i gdzie ich szukać. Czy tylko kanał i od spodu?

Edytowane przez szuruszuru

 

Ściągnij koło i na macajewa od czujnika w piaście idź po kabelku. Wiadomo że z kanału lub podnośnika najłatwiej ale na lewarku i kobyłkach da rade

 

  • 4 tygodnie później...

 

W dniu 17.07.2020 o 11:03, woys napisał:

Weź kolego sprawdź to najpierw urządzeniem diagnostycznym. Obowiązkowo. U mnie pokazywał na wyświetlaczu kod usterki przekładni kierowniczej.

Doszedł naprawiony moduł ABS. Naprawiałem go w firmie RB Serwis z Gliwic. Można znaleźć w internecie. Zamontowałem ten podzespół ale nie zdążyłem dobrze sprawdzić. Zdołałem tylko uruchomić silnik i nie pokazuje żadnych błędów. Jak trochę pojeżdżę, to więcej pochwalę.

 

Witam. Mam ten sam problem. Chodzi o Moduł ABS czyli sterownik? Zbiornik płynu chłodniczego nie był pęknięty? W Merivach jest to przypadłość. Płyn chłodniczy z pękniętego zbiornika zalewa Pompę i ta się psuje.

 

W dniu 6.10.2021 o 07:24, szuruszuru napisał:

Nie, jeszcze nic nie sprawdzałem.

 

2 godziny temu, Martin68 napisał:

 

Witam. Mam ten sam problem. Chodzi o Moduł ABS czyli sterownik? Zbiornik płynu chłodniczego nie był pęknięty? W Merivach jest to przypadłość. Płyn chłodniczy z pękniętego zbiornika zalewa Pompę i ta się psuje.

No tak tylko że u mnie ten problem samoczynnie ustał. Rozebrałem pompę ABS, zajrzałem do środka i.... złożyłem z powrotem bo tam nic złego nie widziałem. Wymieniłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego i jeszcze reduktor bo króciec strzelił i płyn się wylał cały (uznałem że warto wymienić na nowy reduktor bo tamten od nowości miał już 200k). Nie wiem co się stało, ale póki co nie mam kodu 68 i świecących kontrolek na desce rozdzielczej. Jak dla mnie to albo coś jest zepsute albo nie. A jak wytłumaczyć moja sytuację?

 

  • 2 lata później...

Witam,

Mam taką sytuacje: po wymianie czujnika ABS(bo się urwał standardowo) i łożyska znikły wszystkie kontrolki. Ale po przekręceniu stacyjki po około 45 sekundach zapala się "dopompuj kola". Żaden więcej błąd nie wyskakuje. Po wizycie w 3 miejscach wszyscy rozkładają ręce. Ktoś ma jakiś pomysł może?

Będę wdzięczny za sugestie.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności