Skocz do zawartości

Meriva B, problemy z instalacją elektryczną, ABS-em.


woys

Rekomendowane odpowiedzi

Kłaniam się forumowiczom. Jak to bywa - gdy przychodzą kłopoty, szukasz pomocy u kolegów forumowiczów. Parę miesięcy temu, uruchamiając silnik, zaświeciło mi się sporo kontrolek, a po pewnym czasie zgasło. Podłączyłem komputer, nic nie zarejestrował. Gdy sytuacja się powtórzyła, podłączyłem w trakcie trwania usterki - pokazało brak łączności z modułem ABS. Na zdjęciu widać co się dzieje. Dochodzi Kod 68 - wspomaganie kierownicy... chociaż działa. Zacząłem od sprawdzania przewodów i złącz w komorze silnika (ABS, komputer pod akumulatorem). Porozpinałem złącza, posuszyłem i spryskałem preparatem do korozji konektorowej. Zdjąłem zderzak, lampę i podszybie, żeby sprawdzić, czy powodem nie jest wilgoć. Na podszybiu był przewód wilgotny więc wysuszyłem ale zdaje się, że nie ma on wpływu na usterkę. Usterka pojawia się i znika. Możliwe, że ma coś wspólnego z zawilgoceniem złącz, tylko nie mam już pomysłu gdzie szukać. Możliwe również, że padł moduł ABS-u. Proszę kolegów o pomoc.

Dodam jeszcze, że wentylator silnika pracuje od razu po włączeniu silnika, a po wyłączeniu najpierw zwalnia, wyłącza się po ~1 minucie.

Meriva tablica przyrządów.jpg

Edytowane przez woys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ciężko idzie. Pokażę trochę mojej "walki". Mam pytania, a pierwsze dotyczy skrzynki przekaźników. Na dole jest zdjęcie. Szukałem schematów elektrycznych i przeznaczenia poszczególnych przekaźników, coś tam znalazłem(https://fusesdiagram.com/opel-vauxhall/fuses-and-relay-opel-vauxhall-meriva-b.html)  ale większość przekaźników zasila kilka systemów i w ich opisach nie znalazłem, który jest do zasilania ABS-u. Może ktoś podpowie, który to przekaźnik. Chętnie dowiedział bym się również, jak rozebrać całą skrzynkę?

Meriva B przekaźniki.jpg

P1000183_2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z kondycją akumulatora i alternatora, ładowanie, spadki napięcia? Dobrze byłoby podnieść tą skrzynkę z bezpiecznikami i zobaczyć czy nie ma tam śniedzi czy zwarcia jakiegoś, a przede wszystkim czy nie dostaje się tam woda. Może Administrator Adam będzie miał jakieś schematy, których potrzebujesz. Musisz chwilę poczekać na odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, woys napisał:

Widzę, że ciężko idzie.

 

Jak widzę jesteś pierwszy który zaczyna walkę z MB samodzielnie.

Więc czekamy na dalszy twój udział.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, WariatPSM napisał:

Dobrze byłoby podnieść tą skrzynkę z bezpiecznikami i zobaczyć czy nie ma tam śniedzi czy zwarcia jakiegoś, a przede wszystkim czy nie dostaje się tam woda.

"Walka" trwa, też chciałbym ją zdefragmentować, jednak posiada ona sprytny zespół zatrzasków, który najłatwiej jest połamać. Czekam, może ktoś coś podpowie.

30 minut temu, adam1954 napisał:

 

Jak widzę jesteś pierwszy który zaczyna walkę z MB samodzielnie.

Więc czekamy na dalszy twój udział.

;)Dziękuję za dobre słowo. Cóż, starość nie radość, emerytura za pasem, będzie co robić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że jest tak sprytnie zamknięta jak nierozbieralne radia/konsole... Nie jest tak, że jest miejsce na blaszkę/śrubokręt i jest kilka takich miejsc? Jak tak jest to przyda się dodatkowa para rąk i kilka płaskich śrubokrętów i powinno wyjść. Dało rade ją wyciągnąć na zewnątrz? Przydałyby się zdjęcia z kilku stron, może ktoś wymyśli na to patent.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejne sprawozdanie z "frontu walki" z MR. Dobrałem się do skrzynki przekaźników. Trochę walki z zatrzaskami. Była sucha, nie zauważyłem żadnych luźnych przewodów. Złożyłem do kupy. Żadnej poprawy. Pytania, na które wciąż nie mam odpowiedzi: Oddać to do mechanika, czy samemu się zmagać? Mogę wymontować ten moduł spod pompy ABS-u i wysłać do naprawy. Są firmy, które regenerują te moduły. Złożyć później do kupy. Czy trzeba będzie adaptować?

ABS.jpg

podszybie.jpg

Skrzynka przekaźników.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , u mnie 4 lata temu była podobna sytuacja z wyskakującymi kontrolkami: esp, tc, abs, zamki drzwi,check engine itp losowo. Nie można było dojść do tego w fachowych serwisach, ale ja miałem zassany korek od baku, przy odkręcaniu na załączonym lub wyłączonym aucie, oraz ubogą mieszankę. Elektrozawór par paliwa (odpowietrzenie baku) był cały czas otwarty...

Wniosek jest taki że trzeba zmienić sposób myślenia, nie można postępować jak zawodowy elektromonter, tutaj panuje chaos w komunikatach... A powodem chaosu jest BC w kabinie nad nogami kierowcy. Mam mglistą wersję schematu połączeń (oryginalnego schematu w sieci nie ma), po kilku przygodach z elektryką i na razie widzę to pozytywnie.

Adnotacja 2020-07-14 195419.jpg

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... to nie jest tak, że nic nie robię. Zdjąłem moduł ABS-u i wysłałem do naprawy. W międzyczasie wymontowałem sterownik kontroli nadwozia, który sprawdziłem, a wszystkie złącza oczyściłem.  Złożyłem do kupy, żadnych zatrzasków nie połamałem i nie zostały mi żadne części :rolleyes:  Dostałem informację, że rzeczywiście moduł ABS-u był uszkodzony. Więc czekam na naprawiony.

ABS4.jpg

abs5.jpg

mkn2.jpg

MKN1.jpg

Edytowane przez woys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykam się z podobnym problemem, gdzie został wysłany sterownik do naprawy? U mnie co jakiś czas pojawia się kontrolka ESP i informacja "skontroluj układ ESP" po czym wyłącza się ABS itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności