woys Opublikowano 17 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 (edytowane) 14 godzin temu, A_FLY napisał: Borykam się z podobnym problemem, gdzie został wysłany sterownik do naprawy? U mnie co jakiś czas pojawia się kontrolka ESP i informacja "skontroluj układ ESP" po czym wyłącza się ABS itp. Weź kolego sprawdź to najpierw urządzeniem diagnostycznym. Obowiązkowo. U mnie pokazywał na wyświetlaczu kod usterki przekładni kierowniczej. Doszedł naprawiony moduł ABS. Naprawiałem go w firmie RB Serwis z Gliwic. Można znaleźć w internecie. Zamontowałem ten podzespół ale nie zdążyłem dobrze sprawdzić. Zdołałem tylko uruchomić silnik i nie pokazuje żadnych błędów. Jak trochę pojeżdżę, to więcej pochwalę. Edytowane 17 Lipca 2020 przez woys   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woys Opublikowano 23 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2020 (edytowane) Przejeździłem już tydzień i wszystko jest OK. Z rozmowy z Szefem firmy, która naprawiała moduł, dowiedziałem się, że wewnętrzna elektronika zawiera elementy ceramiczne z napylonymi ścieżkami. A ceramika jest dość krucha. efekt - jak powyżej w wątku. Cieszę się, że się udało i już nie będzie kłopotu. Mimo to jeszcze mnie ciarki przechodzą jak przekręcam kluczyk w stacyjce... Aha ! Narzędzia. Standardowe klucze nasadowe z przedłużkami. Trzeba rozmontować trochę samochodu, żeby mieć pole do operacji. Wyjąć akumulator i ECU pod akumulatorem. Rozłączanie złącz - nic na siłę, mają zatrzaski, które ładnie otwierają złącza. Trochę zmagań z nazwijmy go "stelażem", na którym zamocowany jest cały ABS. Rozłożyć szmatę pod ABS-em, bo jak zgubimy jakąś śrubkę, to czort wie gdzie ją szukać. Do odkręcenia śrub mocujących moduł do pompy używałem małej nasadki M4 i małej grzechotki. Nie jest łatwo ale trzeba odpoczywać i powoli się odkręci 4 śrubeczki. Z niczym się nie mocować bo jak puści któryś z przewodów hydraulicznych to niedobrze. Powodzenia. Edytowane 23 Lipca 2020 przez woys   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuruszuru Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 Witam. Mam taki sam problem w mojej świeżo zakupionej Merivie B. Po 2 tys. km od kupna podczas jazdy w deszczu wywaliło code 68 i kontrolki ABS hamulca, drzwi, wspomagania kierownicy i autko z kluczykiem. Oddałem do lokalnego elektryka i stwierdził że prawdopodobnie pompa ABS. Nie podjął się naprawy. Wyjeżdżając od niego dwa dni później przy ładnej pogodzie, błędu nie ma. Mam mieszane odczucia bo pompa to duży wydatek a błąd się pojawia tylko w specyficznych okolicznościach czyli deszczowych aurach. Woys czy tobie problem ustał zupełnie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 Sprawdź wtyczki na sankach przy nadkolu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuruszuru Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 (edytowane) Tzn. gdzie dokladnie. Nie jestem wyjadaczem od Merivy. To jest w kole czy pod maską? W sensie od której strony patrzeć i gdzie ich szukać. Czy tylko kanał i od spodu? Edytowane 8 Września 2021 przez szuruszuru   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 Ściągnij koło i na macajewa od czujnika w piaście idź po kabelku. Wiadomo że z kanału lub podnośnika najłatwiej ale na lewarku i kobyłkach da rade   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Martin68 Opublikowano 7 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 W dniu 17.07.2020 o 11:03, woys napisał: Weź kolego sprawdź to najpierw urządzeniem diagnostycznym. Obowiązkowo. U mnie pokazywał na wyświetlaczu kod usterki przekładni kierowniczej. Doszedł naprawiony moduł ABS. Naprawiałem go w firmie RB Serwis z Gliwic. Można znaleźć w internecie. Zamontowałem ten podzespół ale nie zdążyłem dobrze sprawdzić. Zdołałem tylko uruchomić silnik i nie pokazuje żadnych błędów. Jak trochę pojeżdżę, to więcej pochwalę. Witam. Mam ten sam problem. Chodzi o Moduł ABS czyli sterownik? Zbiornik płynu chłodniczego nie był pęknięty? W Merivach jest to przypadłość. Płyn chłodniczy z pękniętego zbiornika zalewa Pompę i ta się psuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuruszuru Opublikowano 7 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 W dniu 6.10.2021 o 07:24, szuruszuru napisał: Nie, jeszcze nic nie sprawdzałem. 2 godziny temu, Martin68 napisał: Witam. Mam ten sam problem. Chodzi o Moduł ABS czyli sterownik? Zbiornik płynu chłodniczego nie był pęknięty? W Merivach jest to przypadłość. Płyn chłodniczy z pękniętego zbiornika zalewa Pompę i ta się psuje. No tak tylko że u mnie ten problem samoczynnie ustał. Rozebrałem pompę ABS, zajrzałem do środka i.... złożyłem z powrotem bo tam nic złego nie widziałem. Wymieniłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego i jeszcze reduktor bo króciec strzelił i płyn się wylał cały (uznałem że warto wymienić na nowy reduktor bo tamten od nowości miał już 200k). Nie wiem co się stało, ale póki co nie mam kodu 68 i świecących kontrolek na desce rozdzielczej. Jak dla mnie to albo coś jest zepsute albo nie. A jak wytłumaczyć moja sytuację?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.