Skocz do zawartości

Błędy P2251, P2244


Gość artenova

Rekomendowane odpowiedzi

Gość artenova

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Od dłuższego czasu mam problem z ciągle pojawiającym się błędami:

 

P2244 - Obieg komórki referenc. sondy lambda - za niskie napięcie (rząd 1, czujnik 1)


P2251 - Obwód przew. masowego sondy lambda - za niskie napięcie (Rząd 1, Czujnik 1)

 

Owe błędy wywołują pojawienie się też kontrolki z kluczykiem.

 

Czasami nic nie wyrzuca np przez miesiąc, późeniej przez miesiąc nie można się ich pozbyć.

 

Wymieniłem sondę na inną i to samo.

Czy macie możemy pomysł gdzie jeszcze szukać?

 

Pozdrawam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość artenova

sonda lambda? w dieslu?

 

jak nie z sondą O2 to może z kablami? niskie napięcie może świadczyć o zwarciu

 

Wtyczkę sprawdziłem - jest czysta i wygląda ok. Później wiązka wchodzi z innymi w jedną dużą i nie mam pojęcia gdzie wychodzi. Może ktoś wie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zapchany wydech lub uszkodzony czujnik, nie leje Ci turbo w wydech? Czy auto posiada dpf?

Edytowane przez Kaslo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość artenova

Zapewne zapchany wydech lub uszkodzony czujnik, nie leje Ci turbo w wydech? Czy auto posiada dpf?

 

Auto bez PDF ( oryginalnie ).

 

Jak wykręciłem sondę w celu jej wymiany to była okopcona ale całkowicie sucha co chyba eleminuje lanie turbo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, okopcona może być sadzą z spalin jak i oleju, mokra nie będzie. Dobrze by rozczepić wydech przed katem i sprawdzić. Przed tymi zabiegami porównaj parametry pracy czujnika.

Edytowane przez Kaslo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość artenova

Nie do końca, okopcona może być sadzą z spalin jak i oleju, mokra nie będzie. Dobrze by rozczepić wydech przed katem i sprawdzić. Przed tymi zabiegami porównaj parametry pracy czujnika.

 

Dziękuję za wskazówki.

 

Dodam, że samochód najzupełniej normalnie pracuje i jeździ. Żwawo przyspiesza itp.

 

Cały czas sę jednak zastanawiam nad elektryką ponieważ lamka częściej zapala się np jak zacznie padać ( jest wilgotno ). Na angielskim forum właściciel 1.9 CDTI napisał, że te błędy my wyskoczyły jak wjechał w kałużę ale był to jednorazowy wyskok więc nie drążył tematu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sonda była dobra a reszta w aucie jest ok to pozostaje tylko sterownik,ale to końcowe rozwiązanie.Dobra diagnostyka to podstawa określenia uszkodzenia.

 

Sprawdz jeszcze instalację wkoło sterownika.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,
mam problem z błędami. Co jakiś czas pojawiają mi się błędy P2251 oraz P2244. Niestety nie mogę sobie poradzić z tym problemem. Czy mieliście taki problem przy swoim aucie? Jak sobie z nim poradziliście?

Auto jakie posiadam: Opel Vectra C, 1.9 CDTI, 120 KM, rok produkcji 2006.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności