Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich z forum... Jestem posiadaczem Insigni 2015 170km z nieszczesnym Adblue... Jezdze od serwisu do serwisu ponieważ samochod strasznie dymi na bialo a w serwisie opla po pierwszej wizycie stwierdzili ze błąd wtryskiwacza odblue po drugiej wizycie zalamuja rece nie wiedza co jest grane. Twierdza ze muszą skonsultować sie z dzialem technicznym Opla... Jak bylen u prywatnego mechanika wyskakiwaly problemy z czujnikiem nox... Po dluzszej rozmowie z Panem z serwisu zacząłem wnioskowac ze trafilem na jakis feler i ze najlepiej byłoby pozbyc sie auta i wymienic na inne... troche mnie to załamało ponieważ dofinansowalem samochód... PROSZE O POMOC 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka. Ale taka przez ogarniętego gościa. Jeśli nie ma błędów (w co wątpię) to z pewnością coś musi podpaść. 

Auto dymi na biało... płynu chłodniczego ani oleju nie ubywa?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz... Plynu chłodniczego nie ubywa jak również oleju bledy byly poniewaz check sie swiecil pierwszy blad byl od wtrysku ad blu jak pisalem wyżej... drugi po jakims czasie czujnik nox tlenku azotu... A jak podjechalem ztym problemem poniewaz zaczal dymic dzis do opla zalamuja rece jutro maja kontaktować aie z dzialem technicznym... Moze dowiem sie cos wiecej... Wpominal mi Pan z serwisu ze jakis czas temu mieli zbliżony przypadek i ze moze to byc pompa od adblu koszt 3500tys.. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Nec52@wp.pl napisał:

blad byl od wtrysku ad blu

Konkretny kod błędu... błędów od przepływomierza jest 4 czy 5, błędów od turbiny jest chyba ze 6...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie taki blad ale wcześniej byl od wtryskiwacz adblue... Problem wtym ze raz dymi raz nie tak jakby wlanczalo mu sie zbyt częste wypalanie dpf lub za często podaje adblu... Nie jestem mechanikiem... chek tez nie zaswieci sie odrazu tylko po 100 200 km

IMG_20200911_121108.jpg

IMG_20200911_121112.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P20EE

Czujnik NOx tylko trzeba sprawdzić dokładnie, czy pierwszy przy katalizatorze, czy drugi w rurze nad tylną osią.

W sprawnym układzie wartości z pierwszego czujnika powinny być niższe, niż z drugiego. Problem polega na tym, że mogły się wysypać oba - i jeden i drugi. Jeśli pierwszy będzie zaniżał względem stanu faktycznego, wywali błąd. Jeśli drugi będzie zawyżał - wywali błąd.

Tu na podstawie błędu P229F można domniemać, że uszkodził się czujnik nad tylną osią, bo wywala błąd obwodu. Opcja uszkodzonej wiązki też jest możliwa, ale na podstawie pragmatyki: lecą czujniki.

Błąd P2BAD jest wypadkową obu pierwszych.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Nec52@wp.pl napisał:

Czyli mam rozumiec ze powinienem wymienic ten drugi z tylu... Czy lepiej oba...?

Czytaj ze zrozumieniem co ktoś pisze:

22 godziny temu, ArKos napisał:

trzeba sprawdzić dokładnie, czy pierwszy przy katalizatorze, czy drugi w rurze nad tylną osią.

W sprawnym układzie wartości z pierwszego czujnika powinny być niższe, niż z drugiego. Problem polega na tym, że mogły się wysypać oba - i jeden i drugi. Jeśli pierwszy będzie zaniżał względem stanu faktycznego, wywali błąd. Jeśli drugi będzie zawyżał - wywali błąd.

Trzeba podłączyć diagnoskop i sprawdzić, czy któryś nie zaniża wartości albo ich nie zawyża. Znając wartości nominalne, które pokazuje diagnoskop, mechanik będzie w stanie postawić wyrok.

 

13 godzin temu, Nec52@wp.pl napisał:

Prosze mi powiedziec jakie to sa koszty

Ale masz internet jak widzę...

Bana na google nikt nigdy nie dostał z tego co wiem.

https://www.google.com/search?q=czujnik+nox+opel+insignia&rlz=1C1AVFC_enPL904PL904&oq=czujnik+nox+insignia&aqs=chrome.2.69i57j0l3.7688j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtakim razie wrocilem z drugiej wizyty z salonu opla zaplacilem poraz drugi za diagnoze stwierdzili ze to czujnik nox ale nie powiedzieli mi ktory i nie sprawdzili ktory zaniża... Powinienem tam sie wrócić i poprosic o dokladne informacje.. 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jprdl...

Zmień ASO. A im pozwól jedynie dopompować powietrza, tylko potem sprawdź...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.