Skocz do zawartości

Błąd Adblue Insignia 2015


Gość Nec52@wp.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prosbe mozemy porozmawiac telefonicznie bo juz sam niewiem co robic moj numer 693478836 

12 minut temu, ArKos napisał:

Jprdl...

Zmień ASO. A im pozwól jedynie dopompować powietrza, tylko potem sprawdź...

Mozemy porozmawiac telefonicznie mój numer telefonu 693478836 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,odgrzewane kotlet.

Mam Zafirę b20dth.

Jest lekarstwo na to.Nic nie jest zepsute tylko potrzeba gds2 ja taki posiadam,jest tam opcja serwis katalizatora tlenków stałych to uruchamiamy i wymagania minimum 200st'c układ wydechowy i minimum 80stopni silnik.

Wszystko tam będzie pokazywać i wtedy zmieni się ekran na możliwość wystartowania z procedurą.

Silnik wkręci się na 2500 obrotów i czekamy aż sam zwolni w efekcie błąd zginie nam z tablicy (zbyt wysoka emisja spalin zgłoś się do serwisu(:).

Wychodzi na to że wystarczy 10procent zawalenia pdf i poprostu komp odłącza czujniki przed i za wydechem i stosuje ustawienia turbiny z kompa,w rezultacie pokazuje 0na pierwszej sądzie i na drugiej za pdfem i że coś nie tak z turbo.

Wniosek ,jest to tak wrażliwy układ że względu na emisję euro 6.Zrobiłem to gds2 , być może samo wypalenie dpf też załatwi sprawę,dodam że w gds też jest sama funkcja wypalania tylko ja zrobiłem coś jeszcze innego to się nazywa czynności serwisowa katalizatora nóż coś w tym stylu.Mam nadzieję że pomogę na tą bolączkę i zaoszczędzę nabijania komuś kasy.Radzę kupić kompa razem z tym samochodem tak jak ja to zrobiłem i problem z głowy.Samochód mam już dwa lata a komp mi się już cztery razy zwrócił, odkupiłem z alledrogo za 500cebulionów nowy jest za 700do900.Z oplem można zrobić prawie wszystko .Co tu jeszcze.

Nie jest powiedziane że tym autem kiedy robisz dalekie dystanse to dpf będzie czysty ,ok jak latałem 180,200 to nic się nie działo wystarczyło pojeździć w domu trzy tygodnie na około mieszkania i potem w drogę max140 i już był ten problem.

Do pracy mam 1200kilometrów i jadę ciągiem bez przerwy acz i tak widzicie są takie przygody z adblue.Tak że jak jeździcie tylko po Polsce to komputer do auta obowiązkowy.A prawie zapomniałem,nie zdziwić się jak podczas tej procedury silnik wyda dźwięk przez pięć sekund jak byś w wlew oleju wrzucił garść nakrętek.To pewnie dla tego że polał po tłokach trochę więcej solarki żeby dpf się rozpalił ładnie.

To już chyba wszystko , miłego kombinowania.

Edytowane przez Mumin126
Wykreślenie adresu e-mail

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie, bardzo proszę o pomoc mam insignię 2016r, 170 kw i to nieszcęsne adblue.

Jeżdżę od serwisu do serwisu opla i wszędzie załamują ręce, nie wiedzą co zrobić. Na biało dymi z rury wydechowej i osadza się biały proszek. Wyraźnie wzrosło zużycie płynu adblue.

Wymieniono mi wtryskiwacz adblue, ale to pomogło na bardzo krótko. Czujnik NOX poz.2 na rurze wydechowej też był wymieniony na nowy. Natomiast o czujniku przy katalizatorze nic nie wiem. Oprócz tego samochód ma moc, jeździ bez zastrzeżeń. A to białe dymienie z rury wydechowej pojawia się sporadycznie. 

Jeśli ma ktoś to za sobą proszę o pomoc.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkos i Mumin dość rzeczowo opisał błąd. Trzeba się zgłosić do fachowca i powiedzieć co ma sprawdzić. Przede wszystkim czy są jakieś błędy. Za bardzo nie wiem na jakiej zasadzie jest to dozowanie, ale jeśli jest to sterowane to pewnie jakiś błąd musi posiadać. Warto czasem same wiązki i wtyczki przejrzeć od czujników, a tym bardziej jak są pod autem, jakieś przełamanie/przetarcie/przebicie bądź źle dolegająca kostka z pinami potrafi narobić sporo problemów, a poprawa tego jest nisko budżetowa. Tylko trzeba chwili czasu aby takie coś znaleźć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Maryooo

Witam, szukam pomocy.

Wyskakuje błąd P20E8. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co to może być?

Dziekujeę za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maryooo
W dniu 29.05.2021 o 22:18, adam1954 napisał:

Błąd niskiego ciśnienia w adblue.

Czyli pompa albo czujnik , albo wiązka

Właśnie wróciłem od mechanika i diagnoza taka że trzeba uzupełnić płyn w dpf-ie. Poziom płynu 17%.

I tu moje pytanie, czy Zafira tourer 1.6 ma mokry DPF? Wydawało mi się że nie ale może się mylę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maryooo
Godzinę temu, Maryooo napisał:

Właśnie wróciłem od mechanika i diagnoza taka że trzeba uzupełnić płyn w dpf-ie. Poziom płynu 17%.

I tu moje pytanie, czy Zafira tourer 1.6 ma mokry DPF? Wydawało mi się że nie ale może się mylę.

 

IMG_20210531_230700.jpg

IMG_20210531_230716.jpg

IMG_20210531_230734.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość mazmarcin
W dniu 11.09.2020 o 15:16, ArKos napisał:

P20EE

Czujnik NOx tylko trzeba sprawdzić dokładnie, czy pierwszy przy katalizatorze, czy drugi w rurze nad tylną osią.

W sprawnym układzie wartości z pierwszego czujnika powinny być niższe, niż z drugiego. Problem polega na tym, że mogły się wysypać oba - i jeden i drugi. Jeśli pierwszy będzie zaniżał względem stanu faktycznego, wywali błąd. Jeśli drugi będzie zawyżał - wywali błąd.

Tu na podstawie błędu P229F można domniemać, że uszkodził się czujnik nad tylną osią, bo wywala błąd obwodu. Opcja uszkodzonej wiązki też jest możliwa, ale na podstawie pragmatyki: lecą czujniki.

Błąd P2BAD jest wypadkową obu pierwszych.

 

To po co płyn się wtryskuje do układu? Na pierwszym musi być więcej żeby po dotrysku mocznika i reakcji w katalizatorze  było na drugiej sondzie mniej.

Edytowane przez mazmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności