Skocz do zawartości

Wartość rzeczywista w voltach inna niż w procentach, problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasz_sc

Witam,

mam problem z zaworem EGR i sterownikiem, a dokładniej: wartość rzeczywista w procentach stoi w miejscu, a wartość rzeczywista EGR w voltach zmienia się.
Można powiedzieć że wartość pożądana zmienia wartością rzeczywistą w Voltach, a w procentach już nie.

Egr czyściłem ponieważ wyskakiwał błąd.

Podejrzewam sterownik silnika, ponieważ napięcie na EGR jest prawidłowe, lecz w sterowniku wartość w procentach stoi w miejscu.

Ma ktoś jakiś pomysł, czy to sterownik będzie problemem?

z góry dziękuję za odpowiedź.

2020-12-11 at 14-09-17.png

2020-12-11 at 14-10-02.png

2020-12-11 at 14-10-43.png

Edytowane przez lukasz_sc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91456-warto%C5%9B%C4%87-rzeczywista-w-voltach-inna-ni%C5%BC-w-procentach-problem/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja bym zrobił reset wartości wyuczonych na komputerze a potem myślał o sprawdzeniu sterownika.

Ale jeszcze opcja że masz egr programowo wyłączony. I wtedy jest stała wartość

 

 

Gość lukasz_sc

Dziękuję za odpowiedź.

 

Robiłem już reset ale bez zmian.

 

Czasem wskazania są prawidłowe, innym razem "przywieszają się wartości" dopóki nie wyłączę silnika i ponownie nie włączę.

 

Mam takie wrażenie jakby w pewnym momencie wartość rzeczywista w sterowniku silnika przywiesiła się i tak aż nie włączę ponownie.

 

Wydaję mi się że EGR działa prawidłowo, ponieważ napięcie pokrywa się z żądaniem ze sterownika, robiłem również test EGR i tutaj wszystkie parametry się pokrywają, lecz co jakiś czas zawieszają się wartości rzeczywiste procentowe i tu jest problem. Wszystkie inne parametry są w normie.

 

Rozumiem że egr przez dzielnik napięcia wysyła sygnał napięciowy, a sterownik to napięcie odczytuje i przelicza na procenty, czy tutaj mógłby być problem w samym przeliczaniu?

 

Trzeba by sprawdzić styki we wtyku od sterownika .Przewody od EGR do  sterownika. Masę silnika . Masę sterownika.

Podczas testu egr silnik przygasał?

15 minut temu, lukasz_sc napisał:

ponieważ napięcie pokrywa się z żądaniem ze sterownika

Jeżeli widzę dobrze to napięcie masz cały czas stałe a % nie

 

Gość lukasz_sc

Tak podczas testów EGR silnik minimalnie przygasał.

 

Wartości napięcie również się zmieniają, akurat taki zrzut udostępniłem. Tutaj umieszczam gdy występuje problem, zauważyłem że gdy wartość procentowa nie zmienia się, to w stopniowo napięcie obniża się. nadmienię tylko że nie zawsze ten problem występuje, po ponownych uruchomieniu jest już dobrze, są małe rozbieżności, ale nie wyskakuje błąd silnika.

 

 

2020-12-11 at 14-09-17.png

2020-12-11 at 14-10-02.png

2020-12-11 at 14-10-43.png

2020-12-11 at 17-52-42.png

2020-12-11 at 17-53-24.png

2020-12-11 at 17-53-46.png

2020-12-11 at 17-54-06.png

2020-12-11 at 17-54-32.png

2020-12-11 at 17-54-54.png

2020-12-11 at 17-55-37.png

2020-12-11 at 17-55-57.png

2020-12-11 at 17-56-16.png

2020-12-11 at 17-57-09.png

 

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził zasilanie EGR z aku.

Zasilany jest bezpiecznikiem F6 przez przekaźnik K16

Zasilane są z niego oprócz EGR  , pompa paliwa, zawór par paliwa , 

 

Gość lukasz_sc

Dziękuję za pomocną radę, tak też zrobię zgodnie ze wskazówkami.

 

Wydaję mi się że faktycznie może być to problem z zasilaniem, ponieważ patrząc na odczyty napięcie stopniowo maluje tj. była pojemność elektryczna, która stopniowo zanika z powodu braku zasilania. Sprawdzę połączenia i oczywiście dam znać.

 

ps. dodatkowo zauważyłem że mam niskie napięcie na zacisku 15 ( plusie ze stacyjki),  napięcie wynosi ok. 8.8 v. Czy mogłoby to mieć jakiś wpływ?

Edytowane przez lukasz_sc

 

Ma być takie jak na stałym

 

Po mojemu to egr dostaje zasilanie by się otwierał wcale nie napięciem płynnym a sygnałem PWM czyli wycinanym. 

 

Po schemacie dostaje zasilanie stałe.A minusem steruje sterownik.

A sterownik jest zasilany plusem 15 przez złącze X2 .

I co teraz gdy sterownik widzi zasilanie 8V po stacyjce a nie 12>?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności