Gość marek12321 Opublikowano 20 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2020 Cześć wszystkim Od 2019 roku mam Astre J 2010 rok A16XER. Przebieg 230tyś. ale ręki nie dam sobie uciąć xD Zero błądów ale silnik szarpie pod obciążeniem 3/4 pedału gazu lub 1/2 ale z klimą, pasażerami i pod górkę. Jak wcisne na maksa to idzie jak przecinak (pewno dla tego że pętla otwarta). Czyściłem wszystko, sprawdzałem parametry silnika i konfrontowałem z tym co znalazłem w necie ale nadal nic nie znalazłem lub nie żuciło mi się w oczy. Odma była zrobiona. EVAP sprawny i nie przepuszcza. Sondy ładnie pracują. Korekty w normie w trakcie jazdy i postoju. Cewka nowa delphi, świece NGK. Czyli zapłon git, wężyki posprawdzane. Sonda pracuje góra dół a MAF coś tam pokazuje skoro błędów brak. Dziś odłączyłem MAF. Samochód odpalił na maksa wentylatory. Przyspieszam i wszystko ładnie, ani szarpnięcia. Tylko tak jakby miał 80% mocy pierwotnej. Z podłączonym MAF Na postoju na ciepłym 1,95g/s. Gdy go odłączyłem to nawet błąd żaden mi się nie wyświetlił na blacie że brak MAF. Czy to oznacza że MAF uszkodzony ? Może szukać gdzieś indziej ? Za wszelkie rady z góry dziękuję !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 20 godzin temu, marek12321 napisał: (pewno dla tego że pętla otwarta) Upewnij się jak coś takiego piszesz. 20 godzin temu, marek12321 napisał: sprawdzałem parametry silnika i konfrontowałem z tym co znalazłem w necie ale nadal nic nie znalazłem lub nie żuciło mi się w oczy. Odma była zrobiona. EVAP sprawny i nie przepuszcza. Sondy ładnie pracują. Korekty w normie w trakcie jazdy i postoju. Cewka nowa delphi, świece NGK. Czyli zapłon git, wężyki posprawdzane. Sonda pracuje góra dół a MAF coś tam pokazuje skoro błędów brak. Gdzie są logi z Twojego sprawdzania? 20 godzin temu, marek12321 napisał: Czy to oznacza że MAF uszkodzony ? Może szukać gdzieś indziej ? Możliwe Ale to logi o tym powinny mówić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/#findComment-729114 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek12321 Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 - obroty 800, przepływomierz 1,8-1,96 g/s- obroty 1500, przepływomierz ok 3,39 g/s- obroty 2000, przepływomierz ok 4,39 g/s- obroty 2500, przepływomierz ok 5,57 g/s- obroty 3000, przepływomierz ok 6,29 g/s Czy jak na dworze są 3 stopnie to temperatura powietrza zasysanego może wynosić 36 stopni?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/#findComment-729120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 19 minut temu, marek12321 napisał: Czy jak na dworze są 3 stopnie to temperatura powietrza zasysanego może wynosić 36 stopni? To zależy w jakim stopniu jest nagrzana komora silnika. Na postoju będzie 30 . Podczas jazdy się schłodzi do 20 np.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/#findComment-729124 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek12321 Opublikowano 21 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2020 Ale taka duża różnica jest możliwa w trakcie jak samochód działa i powietrze zewnętrzne chłodzi czujnik temperatury powietrza zasysanego ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/#findComment-729138 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/#findComment-729146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek12321 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 Dzisiejszy przejazd w załączeniu. Korekty długoterminowe, MAF, temp. powietrza zasysanego i przepustnica względem pedału gazu i siłownika przepustnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/#findComment-729164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek12321 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 Dorzucam prace sondy w trakcie jazdy (sonda obciążenie i sonda obroty) oraz prace sondy na postoju bez obciążenia (zatrzymuje się, wyłączam wszystko, zaciągam ręczny i wrzucam luz) przez 20 sek sonda bogata po czym zaczyna oscylować   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/#findComment-729165 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 Są momenty kiedy sonda jest uboga a obroty podnoszone Ale temp. powietrza dolotowego według mnie jest skacząca. Powinna być bardziej liniowa Sprawdź jeszcze jak pracuje druga sonda w porównaniu z pierwszą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/#findComment-729175 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek12321 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 No ta temperatura powietrza zasysanego skacze bo jest na granicy 7 i 8 stopni...pewno nie ma stanów pośrednich. Ale czy to może być jakiś trop? W załączeniu jak pracują sondy w stosunku do siebie na wzajem (zakres 10 i 5 minutowy) oraz praca sondy 1 na postoju (2 zrzuty w tym jeden z obciążeniem bo się wentylator włączył i wyłączył) Jakieś pierwsze tropy ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91510-szarpanie-pod-obci%C4%85%C5%BCenie-diagnostyka-maf/#findComment-729178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.