Skocz do zawartości

Szarpanie pod obciążenie - diagnostyka MAF


Gość marek12321

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marek12321

Cześć wszystkim;)

 

 

Od 2019 roku mam Astre J 2010 rok A16XER. Przebieg 230tyś. ale ręki nie dam sobie uciąć xD Zero błądów ale silnik szarpie pod obciążeniem 3/4 pedału gazu lub 1/2 ale z klimą, pasażerami i pod górkę. Jak wcisne na maksa to idzie jak przecinak (pewno dla tego że pętla otwarta). Czyściłem wszystko, sprawdzałem parametry silnika i konfrontowałem z tym co znalazłem w necie ale nadal nic nie znalazłem lub nie żuciło mi się w oczy. Odma była zrobiona. EVAP sprawny i nie przepuszcza. Sondy ładnie pracują. Korekty w normie w trakcie jazdy i postoju. Cewka nowa delphi, świece NGK. Czyli zapłon git, wężyki posprawdzane. Sonda pracuje góra dół a MAF coś tam pokazuje skoro błędów brak.

 

Dziś odłączyłem MAF. Samochód odpalił na maksa wentylatory. Przyspieszam i wszystko ładnie, ani szarpnięcia. Tylko tak jakby miał 80% mocy pierwotnej. Z podłączonym MAF Na postoju na ciepłym 1,95g/s. Gdy go odłączyłem to nawet błąd żaden mi się nie wyświetlił na blacie że brak MAF. Czy to oznacza że MAF uszkodzony ? Może szukać gdzieś indziej ? 

 

Za wszelkie rady z góry dziękuję !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

20 godzin temu, marek12321 napisał:

(pewno dla tego że pętla otwarta)

Upewnij się jak coś takiego piszesz.

 

20 godzin temu, marek12321 napisał:

sprawdzałem parametry silnika i konfrontowałem z tym co znalazłem w necie ale nadal nic nie znalazłem lub nie żuciło mi się w oczy. Odma była zrobiona. EVAP sprawny i nie przepuszcza. Sondy ładnie pracują. Korekty w normie w trakcie jazdy i postoju. Cewka nowa delphi, świece NGK. Czyli zapłon git, wężyki posprawdzane. Sonda pracuje góra dół a MAF coś tam pokazuje skoro błędów brak.

 

Gdzie są logi z Twojego sprawdzania?

20 godzin temu, marek12321 napisał:

Czy to oznacza że MAF uszkodzony ? Może szukać gdzieś indziej ? 

Możliwe 

Ale to logi o tym powinny mówić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek12321

- obroty 800, przepływomierz 1,8-1,96 g/s
- obroty 1500, przepływomierz ok 3,39 g/s
- obroty 2000, przepływomierz ok 4,39 g/s
- obroty 2500, przepływomierz ok 5,57 g/s
- obroty 3000, przepływomierz ok 6,29 g/s
 

Czy jak na dworze są 3 stopnie to temperatura powietrza zasysanego może wynosić 36 stopni?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, marek12321 napisał:

Czy jak na dworze są 3 stopnie to temperatura powietrza zasysanego może wynosić 36 stopni?

To zależy w jakim stopniu jest nagrzana komora silnika.

Na postoju będzie 30 .

Podczas jazdy się schłodzi do 20 np.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek12321

Ale taka duża różnica jest możliwa w trakcie jak samochód działa i powietrze zewnętrzne chłodzi czujnik temperatury powietrza zasysanego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek12321

Dzisiejszy przejazd w załączeniu. Korekty długoterminowe, MAF, temp. powietrza zasysanego i przepustnica względem pedału gazu i siłownika przepustnicy.

IMG_2423.PNG

IMG_2426.PNG

IMG_2432.PNG

IMG_2434.PNG

IMG_2430.PNG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek12321

Dorzucam prace sondy w trakcie jazdy (sonda obciążenie i sonda obroty) oraz prace sondy na postoju bez obciążenia (zatrzymuje się, wyłączam wszystko, zaciągam ręczny i wrzucam luz) przez 20 sek sonda bogata po czym zaczyna oscylować

IMG_2445.jpg

IMG_2443.jpg

IMG_2444.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są momenty kiedy sonda jest uboga a obroty podnoszone 

Ale temp. powietrza dolotowego według mnie jest skacząca.  Powinna być bardziej liniowa

Sprawdź jeszcze jak pracuje druga sonda w porównaniu z pierwszą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marek12321

No ta temperatura powietrza zasysanego skacze bo jest na granicy 7 i 8 stopni...pewno nie ma stanów pośrednich. Ale czy to może być jakiś trop?

 

W załączeniu jak pracują sondy w stosunku do siebie na wzajem (zakres 10 i 5 minutowy) oraz praca sondy 1 na postoju (2 zrzuty w tym jeden z obciążeniem bo się wentylator włączył i wyłączył)

 

Jakieś pierwsze tropy ?

EA2B7125-31BF-4316-AACC-172D7381B42C.png

EF714EFD-B8C1-461D-8891-7C69EB48197F.png

71027335-B884-43CB-9359-B136FF7E341C.png

A3739B8C-9BEF-4C9A-92E8-064E34C5B634.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności