Skocz do zawartości

check energy dpf


Gość Przemo123166

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Przemo123166

Witam. Mam problem z Oplem Astrą J. Pojawił mi się check energy po podłączenia obd okazało się że jest problem permanentny p2002. Co można z tym zrobić? Czy trzeba wymienić DPF?

Z góry dziękuję za pomoc. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz motor? Trzeba by sprawdzić nasycenie filtra, oraz czy jest szczelny, sprawdzic watrosci na czujnikach ciśnień, w zależności od kodu motoru mozesz zrobic to sam z niewielkim nakladem pieniężnym, lub odwiedzic kogos kto ma do tego program diagnostyczny. Jest to pierwszy krok. Nastepne to nie ma co dywagowac, moze byc pierdoła a moze trzeba bedzie wyciagac pdf , Filtr raz Ci sie wypalil, tzn jak zaobserwowałes ze sie wypala? Bo moze wypala Ci sie często a nie jestes tego świadom. I dopiero informacja na kompie Cie uswiadomiła? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wskazuje na przerwanie procedury podczas wypalania: 

 

P2002-Regeneracja filtra cząstek stałych nie jest zakończona B-030 

 

Czyli może być problem z przeprowadzeniem procedury do końca. U mnie też były błędy związane z DPF po zakupie Vectry, na kanale oglądając od spodu była nie wpięta dobrze wtyczka od czujnika  temperatury spalin. Po tym DPF zaczął się wypalać normalnie, też musiałem wymienić złącze elastyczne przed DPF bo było dziurawe i trochę spalin uciekało bokiem co pewnie też miało wpływ na wypalanie. Taka ciekawostka i wskazówka na przyszłość przy silniku wyposażonym w DPF trzeba pilnować poziomu oleju, tym bardziej jak prawidłowo się nie wypala. Wtedy ropa miesza się z olejem silnikowym i wzrasta poziom oleju, a za tym zmieniają się parametry oliwy i można nawet zatrzeć silnik. Jeśli oleju przybywa oznacza to, że jest problem z wypalaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Jesli przybywa to oznacza ze proces zostal często przerywany. Nadmiar paliwa podawany do cylindrow aby uzyskac wyższa temperature spływa po sciankach cylindra i dostaje sie do komory korbowej. Trzeba miec swiadomosc kiedy sie rozpoczyna proces, jak to rozpoznac i nie taki straszny Dpf. Naturalnie zakladajac ze mamy sprawny egr turbine wtryski 

Jest spoko apka na sklep pley do dpfa. Tylko dziala z 2.0 a w 1.7 nie z wszystkimi. Zaleznie od modelu motoru. Dlatego pytalem kolegę co ma pod maska

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności