Skocz do zawartości

czujnik temperatury powietrza dolotowego problem 1.9cdti


Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

 

stwierdziłem, że się odezwę tutaj na forum, może ktoś pomoże :)

 

Zacznę od początku. Wymieniłem przepływomierz i od tego momentu zaczęły się problemy. Przekręcam na zapłon, zapalam samochód i włącza się tryb awaryjny, który odcina mi przyspieszenie - po osiągnięciu paru tyś obr zaczyna mi szarpać autkiem. Wtedy go gaszę, zapalam na nowo i wszystko ok. Jakby nigdy nic. Dodatkowo mam wrażenie, że cały czas samochód jest na ssaniu, nawet gdy jest rozgrzany (większe wibracje z silnika na postoju - słychać i widać po kierownicy). Poza tym palił zawsze 0.2l/h, a teraz 0.5l/h

 

Mechanik, który mi wymieniał przepławkę zauważył, że komputer pokazuje nieprawidłowe parametry ciśnienia w układzie dolotu oraz temperatury dolotu. Stwierdził, że komputer widzi cały czas -40stopni. Udało mu się wyczyścić map sensor do tego stopnia, że ciśnienie wykazuje prawidłowo, a temperatura dalej niewłaściwa. Po reklamacji stwierdził, że temp ok i rozłożył ręce.

 

Pytanie gdzie ten czujnik temperatury się znajduje, szukałem na necie i nic nie znalazłem. Czy czujnik temp nie jest czasem zintegrowany w MAP razem z czujnikiem ciśnienia? i ostatecznie czeka mnie wymiana całego MAP?

 

PACJENT : opel signum 1.9 cdti 150 km z19dth

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91746-czujnik-temperatury-powietrza-dolotowego-problem-19cdti/
Udostępnij na innych stronach

Niby Map sensor to też czujnik temperatury powietrza dolotowego. Szkoda, że błędów nie podał (kody). U mnie w 1.9CDTI 120km 8V, pokazuje spalanie 0.5-.0.7L na postoju. Zobacz ten filmik na YT, gość sprawdza czujnik Map: 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91746-czujnik-temperatury-powietrza-dolotowego-problem-19cdti/#findComment-731154
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za szybką odpowiedz. Czyli jest jak sadziłem, jest to zintegrowane, wiec albo ponowne dokładne czyszczenie albo wymiana...

 

Niestety nie mam logów, ale jak wyskoczył mi ten tryb awaryjny to dokulałem z tym szarpiącym samochodem do najbliższego mechanika, komputer pokazał błąd P0100

 

Z trybem awaryjnym to jest tak, jak szybko włączę zapłon, kontrolka świec zniknie to odpalam - od razu tryb awaryjny, musze go zgasić i na nowo - wtedy ok. Zauważyłem tez,  przed zapaleniem samochodu, zgaszę zapłon i na nowo go włączę i odpalę silnik - wtedy ok. 

Kolejny sposób, to jak przekręcę na zapłon, odczekam 30 sec - zacznę kręcić - wtedy tez ok.

 

 

Edytowane przez tomanto

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91746-czujnik-temperatury-powietrza-dolotowego-problem-19cdti/#findComment-731155
Udostępnij na innych stronach

Ale przy błędzie p0100 to masz usterkę prądową przepływki .

Czyli wiązka , przepływka lub komputer silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91746-czujnik-temperatury-powietrza-dolotowego-problem-19cdti/#findComment-731263
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności