Gość tomanto Opublikowano 1 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2021 witajcie, stwierdziłem, że się odezwę tutaj na forum, może ktoś pomoże :) Zacznę od początku. Wymieniłem przepływomierz i od tego momentu zaczęły się problemy. Przekręcam na zapłon, zapalam samochód i włącza się tryb awaryjny, który odcina mi przyspieszenie - po osiągnięciu paru tyś obr zaczyna mi szarpać autkiem. Wtedy go gaszę, zapalam na nowo i wszystko ok. Jakby nigdy nic. Dodatkowo mam wrażenie, że cały czas samochód jest na ssaniu, nawet gdy jest rozgrzany (większe wibracje z silnika na postoju - słychać i widać po kierownicy). Poza tym palił zawsze 0.2l/h, a teraz 0.5l/h Mechanik, który mi wymieniał przepławkę zauważył, że komputer pokazuje nieprawidłowe parametry ciśnienia w układzie dolotu oraz temperatury dolotu. Stwierdził, że komputer widzi cały czas -40stopni. Udało mu się wyczyścić map sensor do tego stopnia, że ciśnienie wykazuje prawidłowo, a temperatura dalej niewłaściwa. Po reklamacji stwierdził, że temp ok i rozłożył ręce. Pytanie gdzie ten czujnik temperatury się znajduje, szukałem na necie i nic nie znalazłem. Czy czujnik temp nie jest czasem zintegrowany w MAP razem z czujnikiem ciśnienia? i ostatecznie czeka mnie wymiana całego MAP? PACJENT : opel signum 1.9 cdti 150 km z19dth   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91746-czujnik-temperatury-powietrza-dolotowego-problem-19cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 1 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2021 Niby Map sensor to też czujnik temperatury powietrza dolotowego. Szkoda, że błędów nie podał (kody). U mnie w 1.9CDTI 120km 8V, pokazuje spalanie 0.5-.0.7L na postoju. Zobacz ten filmik na YT, gość sprawdza czujnik Map:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91746-czujnik-temperatury-powietrza-dolotowego-problem-19cdti/#findComment-731154 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomanto Opublikowano 1 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2021 (edytowane) Dzięki wielkie za szybką odpowiedz. Czyli jest jak sadziłem, jest to zintegrowane, wiec albo ponowne dokładne czyszczenie albo wymiana... Niestety nie mam logów, ale jak wyskoczył mi ten tryb awaryjny to dokulałem z tym szarpiącym samochodem do najbliższego mechanika, komputer pokazał błąd P0100 Z trybem awaryjnym to jest tak, jak szybko włączę zapłon, kontrolka świec zniknie to odpalam - od razu tryb awaryjny, musze go zgasić i na nowo - wtedy ok. Zauważyłem tez, przed zapaleniem samochodu, zgaszę zapłon i na nowo go włączę i odpalę silnik - wtedy ok. Kolejny sposób, to jak przekręcę na zapłon, odczekam 30 sec - zacznę kręcić - wtedy tez ok. Edytowane 1 Lutego 2021 przez tomanto   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91746-czujnik-temperatury-powietrza-dolotowego-problem-19cdti/#findComment-731155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Ale przy błędzie p0100 to masz usterkę prądową przepływki . Czyli wiązka , przepływka lub komputer silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91746-czujnik-temperatury-powietrza-dolotowego-problem-19cdti/#findComment-731263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.