Gość Corsoaooo Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Witam mam taki problem. Corsa 1.2 że po mieście pali mi ok 10 l -12 l LPG/ benzyny błędów brak wymieniłem 1 Sonde lambdę czujnik tperatury wlotowej powietrza map sensor . Teostat działa prawidłowo auto szybko się nagrzewa . Gdzie szukać przyczyny bo już niema pomysłu moE coś się namieszało w kompie u gazownika byłym z jego strony wszystko ok . Z góry dziękuję za pomoc .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Diagnostyka nie polega na sprawdzeniu błędów lecz na sprawdzeniu parametrów. Co robił gazownik że stwierdził iż z jego strony jest ok. Jak długo przed pojechaniem do niego jeździłeś na Pb przy wyłączonym LPG 6 minut temu, Corsoaooo napisał: wymieniłem 1 Sonde lambdę Dla czego? Jaka była jej praca? 6 minut temu, Corsoaooo napisał: zujnik tperatury wlotowej powietrza map sensor . A gdzie czujnik temp płynu?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Corsoaooo Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Wymieniłem sondę bo myślałem że to jej przyczyną jest wysokie spalanie czujnik temperatury działa w normie . Jak masz jakieies podpowiedzi jak mam sprawdzić na oponie to chętnie się dowiem co i jak . *opcom Na benzynie ,robiłem cały bak i tyle samo wychodziło po 100 km co na ga,IE sprawdzałem tamując do korka   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 1 minutę temu, Corsoaooo napisał: Wymieniłem sondę bo myślałem że to jej przyczyną jest wysokie spalanie czujnik temperatury działa w normie . Jeżeli wymieniłeś sondę nie patrząc na jej pracę to już widzę tą normę z czujnikiem. Jaka jest temp. płynu.Nie na wskaźniku ale w programie diagnostycznym. Jaka jest praca sondy/ Opisywal nie będę bo na forum jest opisywane setki razy . Jak się zachowuje silnik po zrobieniu 100-200km na samym PB Czyli jakie wtedy masz spalanie gdy zrobisz tyle na Pb przy całkowicie wyłączonym LPG.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Corsoaooo Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Spalanie jest takie same jak LPG sprawdziłem na samej benzynie w menu ukrytym temperatura (płynu chłodzącego) silnika 95 C. Później załącza się wiatrak , otyłe w tym dziwne że jak ,robiłem trasę ok 130 -150 km to spaliłem 9 l gazu , silnik normalnie pracuje żadnych wachan przerw normalnie jeździ.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Domyślam się że jazda była ekonomiczna czyli max 2700 obr. 9 l na trasie to w miarę dobrze. Zostaje podpiąć do komputera i sprawdzić jakie są korekty paliwowe. Sprawdź sobie tak. Podepnij do komputera i jadąc sprawdź jak się ustawiają korekty paliwowe. Potem wróć i tą samą trasę przejedź na LPG i zobaczysz czy korekty będą podobne. Jeżeli nie to kierunek gazownik i niech go reguluje na drodze. Do tego sprawdziłbym rozrząd , czy ma luz i czy jest dobrze ustawiony. Jeszcze do tego warto wyczyścić przepustnicę i zrobić jej adaptację.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misci Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Trzeba pamiętać, że za skład mieszanki odpowiada jeszcze przepływomierz. 9 litrów na trasie to trochę za dużo. Mam porównanie z Punto 1,4 77KM. Na trasie nie zjada więcej niż 7l LPG. Rekordowo niskie zużycie zanotowałem na trasie nad morze ok. 6,25l LPG/100km.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 5 minut temu, misci napisał: Trzeba pamiętać, że za skład mieszanki odpowiada jeszcze przepływomierz. W Z12XEP jet tylko czujnik temp. powietrza wlotowego   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Corsoaooo Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 3 godziny temu, adam1954 napisał: Domyślam się że jazda była ekonomiczna czyli max 2700 obr. 9 l na trasie to w miarę dobrze. Zostaje podpiąć do komputera i sprawdzić jakie są korekty paliwowe. Sprawdź sobie tak. Podepnij do komputera i jadąc sprawdź jak się ustawiają korekty paliwowe. Potem wróć i tą samą trasę przejedź na LPG i zobaczysz czy korekty będą podobne. Jeżeli nie to kierunek gazownik i niech go reguluje na drodze. Do tego sprawdziłbym rozrząd , czy ma luz i czy jest dobrze ustawiony. Jeszcze do tego warto wyczyścić przepustnicę i zrobić jej adaptację. Przepustnice bez problemu wyczyszce czy adaptacja polega na wylogowaniu/ zalogowaniu czy jakim ustawieniu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misci Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 2 godziny temu, adam1954 napisał: W Z12XEP jet tylko czujnik temp. powietrza wlotowego No to jestem w szoku. Miałem Agilę Z12XE z przepływomierzem. Z12XEP jest konstrukcją późniejszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.