Gość Danielcorsac Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Witam od około miesiąca czasu mam problem z oplem corsa c 1.3cdti ... A więc do rzeczy Auto niekiedy odpala za pierwszym razem po podgrzaniu świec drugim zaś można kręcić auto przez 10 sekund nawet 2 razy i nie odpala tak jak by brakowało paliwa jednak zauważyłem że jak odpala za 2 razem to daje chmurkę jasny kolor trochę mnie to dziwi byłem na badaniu kompresji wtrysków wszystko okej pompa paliwa była regenerowana wszystko okej daje ciśnienie odpowiednie do startu Sprawdzałem również samochód poprzez elm327 (z aplikacji ) nie jest to może jakiś dobry interfejs ale co mogłem sprawdzić to sprawdziłem w sensie ciśnienie na szynie na wolnych obrotach na szynie ciśnienie doładowania przepływomierz itd itd jeśli ktoś będzie chętny podeśle zdj z "loga" jak sprawa wygląda na niskich obrotach ... Pytając mechanika powiedział że może to być czujnik położenia wału lub czujnik ciśnienia scv czy jakoś tak jednak w logach nie zauważyłem skoków ciśnienia paliwa itd itd czujnik położenia wału nie wiem jak sprawdzić nawet nie wiem gdzie się znajduje w oplu dodatkowo jeśli mogę powiedzieć to robiłem następujące czynności Sam we własnym zakresie wyczyściłem EGR łącznie z kolektorem dolotowym czujnik w dolocie też umyłem środkiem w sprayu .. nie pomogło następnie idąc metodą prób i błędów odpiolem przepływke ... Ku mojemu zdziwieniu nic się nie poprawiło nawet nie wyskoczył błąd żaden nie wiem czy tak powinno być czy też nie jednak na logu 2idac że na wolnych obrotach działa stabilnie Po za tym jadąc samochodem tocząc się na "luzie" przy niskich prędkościach auto dodaje sobie samo gazu obroty skaczą z 500-1200 obrotów samoistnie w logu nie zaobserwowałem nic specjalnego bo działa też z małym opóźnieniem pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Czujnik położenia wału czy wałka zazwyczaj jesli zaczyna wariowac to na cieplym silniku, zrób porządna diagnistyke. Za duzo podzespołów do sprawdzenia, od luźnej wtyczki, poprzez przerwana wiązkę az do kompresji Na postoju na biegu jałowym obrotu stoją sztywno? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/#findComment-732925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danielcorsac Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Nie . Na biegu jałowym obroty delikatnie falują plus minus 100 obrotów może 150 są.i mogę dodać że niekiedy auto utrzymuje wg mnie prawidłowe 800 -900 obrotów a niekiedy obroty są około 550-650 obrotów ale w każdym wypadku delikatnie falują Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/#findComment-732939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Wskazuje na scv. Ale trzeba zdiagnozowac. Masz tam raczej ten "krótki" i tańszy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/#findComment-732941 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danielcorsac Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Scv ? Można jasniej co to gdzie to szukać i oco chodzi z "krótki a długi " ? I jak zdiagnozować odpiąć wtyczkę czy coś ? I zobaczyć jak pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/#findComment-732943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 Regulator cisnienia paliwa. Wpisz w alledrogo lub google do tego swoj model silnika. Jest przy pompie wysokiego cisnienia, po sztywnym wężu z szyny common rail trafisz do pompy. Tam zlokalizujesz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/#findComment-732945 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danielcorsac Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 A istnieje jakaś możliwość diagnozy tego w sensie jest tam jakaś wtyczka i odpiąć ja można i sprawdzić czy działa czy nie czy w ogóle auto nie odpala na aaledrogo jest i takie coś 300zl kosztuje do 1.3 CDTI Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/#findComment-732950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 No to masz ten krótki. Długi kosztuje ponad 600. Diagnoza scv jest wredna. Najczesciej uszkodzenie objawia sie falowaniem obrotów, wyższym spalaniem chwilowym, i wywalaniem błedów przy mocnym obciazeniu. Jest wtyczka , ale z odpietym scv silnik też zapala Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/#findComment-732952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Danielcorsac Opublikowano 5 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 I ostatni chciał bym dodać że auto coraz dłużej trzeba kręcić za zawór powiedziano mi 800zl co robić Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/#findComment-733067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2021 W dniu 5.03.2021 o 17:10, Danielcorsac napisał: za zawór powiedziano mi 800zl co robić Rozwiń Czekać, aż powiedzą 1200. W dniu 2.03.2021 o 18:01, Danielcorsac napisał: badaniu kompresji wtrysków Rozwiń Jak to się robi? Jedź do kogoś, kto dysponuje czymś lepszym, niż ELM. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/91933-szarpanie-silnika/#findComment-733070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.