Skocz do zawartości

1.9 CDTI 150 KM pobór oleju


Gość daromz

Rekomendowane odpowiedzi

Znika około 2,5 litra na 10 tyś km. Czyli na 1000 km jakieś 250 ml. Niby nie jest to jeszcze tragedia ale nie jest to też mało.

Podobno przy wypaleniu dpf powinno go przybywać....

 

Auto jak jeździ na miejscu to miałem ze 2 razy problem z zakończeniem wypalania dpf. Ze dwa razy zdarzyło się mu stracić moc - bez błędów żadnych ale nie mógł przekroczyć 3 tyś obrotów i ledwie przyśpieszał. Nie wiem czy to przez dpf czy przypadkiem turbina nie świruje.

 

Co mogę sprawdzić tak względnie w domowych warunkach. Mam takiego mechanika, który nie owija w bawełnę a auto już dość stare (250 tyś przebiegu niby).

Pytałem o wykręcenie świec żarowych i sprawdzenie ciśnienia. Nie wiem czy to dużo ale od 500 zł jak się wszystko dobrze odkręci a jęli będzie problem to od jednej świecy dodatkowo 250 zł. To mogłoby kosztować z 1500 zł w skrajnym przypadku.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tani nie jest ten mechanik, ale wnioskuję że nic może to nie dać i zabezpiecza się cenowo. Domowo to możesz rozkręcić na dole osłonę i zobaczyć czy nie ma gdzieś wycieków, zrobić test czy nie ma oleju w płynie chłodniczym, wykluczyłoby to uszczelkę pod głowicą, inne przypadki ubytku oleju to zmęczone pierścienie albo uszczelniacze zaworowe w głowicy. Pomiar na cylindrach też by dużo powiedział. Moc ci odcina bo jest pewnie już zasyfiony filtr paliwa albo zapchany DPF, nigdy nie gaś auta przy wypalaniu, można to zaobserwować po nierównej bądź przyspieszonej pracy silnika jak i na komputerze na wysokim spalaniu, wtedy tylko jakaś trasa 10-20min i trzymanie obrotów 2500-3000. Jak miasto to 2-3 bieg max.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz rzeczywiście 250 ml na 1000 to mieści się spokojnie w wysokiej normie podanej przez producenta. Patrząc na przebieg to uznał bym że jest wszystko ok.

Dlaczego tak drogo za pomiar? Bo jest tam upierdliwe dojście do świec żarowych oraz żeby je w miarę bezpiecznie wykręcić trzeba poświęcić trochę czasu i przygotować się do tego już kilka dni wcześniej. Na warsztacie tego czasu nie ma , i kręcą od ręki. Jak się świecą zerwie to płaci klijent. 

Przy Dpf nie przybywa Ci oleju tylko przybywa ropy w oleju., Co tworzy mieszankę rozrzedzonego oleju , który w skrajnych przypadkach może doprowadzić do rozbiegania silnika. 

We własnym zakresie możesz ściągnąć rury do turbiny, odmę i sprawdzić czy nie jest tam zbyt dużo oleju, intercooler czy nie jest zalany. 

Co do wypalania Dpf to nie do końca tak że przy wypalaniu musisz go pałować żeby wypalić. 

Musisz jechać autem tak aby maksymalnie obciążyć silnik. Wysoki bieg niskie obroty , i unikać mocnego przyspieszania. 

U mnie nawet przy prędkości 50-60 km/h moge spokojnie osiągnąć temperaturę EGT w przedziale 550-650 stopni. 

Aby się upewnić podjedź na kompa, sprawdź poziom nasycenia DPF oraz kiedy ostatnio było wypalanie . Przy takim przebiegu być może już będzie potrzeba wyciągnięcia DPF i oddania go do czyszczenia , gdyż przy każdym wypalaniu sadzy zawsze zgromadzi się trochę popiołu który już się nie wypala. Wszystko zależy od stylu jazdy, kondycji układu wtryskowego oraz turbiny. Ale może być tak że wszystko jest z nim w porzadku. Jedyne co mnie martwi to stwierdzenie że miałeś problem z zakończeniem wypalania. Nie do końca rozumiem co się pod tym kryje .

Cały proces odbywa się bez udziału kierowcy,samochód sam zakończy wypalanie i ważne jest aby mu stworzyć w miarę możliwości ku temu warunki , oraz aby tego procesu nie przerywać gasząc silnik . W przypadku gdy trwa ten proces a musisz się zatrzymać to zgaś silnik dopiero gdy sterownik przestanie podawać większą ilość ropy do komory spalania. W niedługim czasie samochód ponowi próbę wypalania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Marcin 83 napisał:

Jeśli masz rzeczywiście 250 ml na 1000 to mieści się spokojnie w wysokiej normie podanej przez producenta. Patrząc na przebieg to uznał bym że jest wszystko ok.

Dlaczego tak drogo za pomiar? Bo jest tam upierdliwe dojście do świec żarowych oraz żeby je w miarę bezpiecznie wykręcić trzeba poświęcić trochę czasu i przygotować się do tego już kilka dni wcześniej. Na warsztacie tego czasu nie ma , i kręcą od ręki. Jak się świecą zerwie to płaci klijent. 

Przy Dpf nie przybywa Ci oleju tylko przybywa ropy w oleju., Co tworzy mieszankę rozrzedzonego oleju , który w skrajnych przypadkach może doprowadzić do rozbiegania silnika. 

We własnym zakresie możesz ściągnąć rury do turbiny, odmę i sprawdzić czy nie jest tam zbyt dużo oleju, intercooler czy nie jest zalany. 

Co do wypalania Dpf to nie do końca tak że przy wypalaniu musisz go pałować żeby wypalić. 

Musisz jechać autem tak aby maksymalnie obciążyć silnik. Wysoki bieg niskie obroty , i unikać mocnego przyspieszania. 

U mnie nawet przy prędkości 50-60 km/h moge spokojnie osiągnąć temperaturę EGT w przedziale 550-650 stopni. 

Aby się upewnić podjedź na kompa, sprawdź poziom nasycenia DPF oraz kiedy ostatnio było wypalanie . Przy takim przebiegu być może już będzie potrzeba wyciągnięcia DPF i oddania go do czyszczenia , gdyż przy każdym wypalaniu sadzy zawsze zgromadzi się trochę popiołu który już się nie wypala. Wszystko zależy od stylu jazdy, kondycji układu wtryskowego oraz turbiny. Ale może być tak że wszystko jest z nim w porzadku. Jedyne co mnie martwi to stwierdzenie że miałeś problem z zakończeniem wypalania. Nie do końca rozumiem co się pod tym kryje .

Cały proces odbywa się bez udziału kierowcy,samochód sam zakończy wypalanie i ważne jest aby mu stworzyć w miarę możliwości ku temu warunki , oraz aby tego procesu nie przerywać gasząc silnik . W przypadku gdy trwa ten proces a musisz się zatrzymać to zgaś silnik dopiero gdy sterownik przestanie podawać większą ilość ropy do komory spalania. W niedługim czasie samochód ponowi próbę wypalania.

 

Bo mierzę to aplikacją w telefonie - mam wpięte w odbd po buetotch. Dochodzi do 120 % a potem jak się wypali jest ok 18%. Raz zaczęło wypalać jechałem na 2 biegu jakieś 3500 obrotów i przerwało samo wypalanie (wyświetlił się czek błędu świecy żarowej). Doszło wtedy do 138% - wypałem to na takich 15 km właśnie 4 bieg prędkość 70 - 100 km/h. No to odciągnę przewód od turbiny i zobaczę czy tam leje bardzo albo powiem mechanikowi teraz przy wymianie oleju żeby tam zerknął. Jeszcze ważna informacja jeżdżę na 5W30 teraz chyba przejdę na 5W40 - może to zmniejszy pobór oleju.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka masz wtedy temperaturę  ?  Wydaje mi się że zbyt wysokie obroty i pęd wydalanych spalin schładza dpf-a  i nie osiąga sensownej temperatury.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Marcin 83 napisał:

Jaka masz wtedy temperaturę  ?  Wydaje mi się że zbyt wysokie obroty i pęd wydalanych spalin schładza dpf-a  i nie osiąga sensownej temperatury.

Temperaturę płynu ok 85 ? Tej temperatury na dpf nie potrafię odczytać ale poszukam w tej aplikacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Marcin 83 napisał:

EGT -exhaus gas temperature.

 

Temperatura gazów spalinowych . 

Na aplikacji powinna być widoczne 

Screenshot_20211021_143448.jpg

A jak ta aplikacja się nazywa ja korzystam z DPF info i tam nie widzę takiej temperatury. Jest nasycenie odczytywane co 5 km. Przebyty dystans od wypalania.

I procent regeneracji jeśli jest w trakcie wypalania.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności