XLSX Opublikowano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2021 (edytowane) Witam. Na starcie nadmienię, że niedawno wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów, silnik troszkę się spocił na samej górze, olej też dostał się na niektóre wtyczki - w tym wtyczkę od sondy lambda. Wyczyściłem i osuszyłem na ile mogłem, użyłem też preparatu do czyszczenia styków elektrycznych. Problemy zaczęły się od wyjątkowo nierównej pracy silnika, która przeszła w falowanie obrotów, co przeszło w trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - po uruchomieniu obroty wariowały, spadały w okolice 200, silnik gasł, ciężko było uruchomić auto. W serwisie okazało się, że odma oraz przepustnica są wyjątkowo brudne, sporo masła - podobno taka przypadłość o tej porze roku. Po czyszczeniu problem zniknął, ale zaświecił się check engine, błędy P0130 oraz P0135 - odczytane interfejsem OBD2 ELM327 z użyciem aplikacji CarScanner. Ewidentne wskazanie na uszkodzenie grzałki w pierwszej sondzie lambda (bank 1, sensor 1). Sprawdziłem napięcie owej sondy - stałe 1,1V. Pomyślałem, że po prostu padła i trzeba ją wymienić. Konsultacja po numerach i zamówiłem oryginalną sondę BOSCH 0258006924. Czekając na nową sondę, jeździłem z podłączoną i niedziałającą, auto zachowywało się normalnie. Wymiana sondy miała rozwiązać problem, a tylko go pogorszyła. Po podłączeniu silnik pracuje bardzo nierówno (brzmi i zachowuje się jakby był problem na którymś z cylindrów), szarpie podczas jazdy, przygasają co chwile światła. Sprawdziłem napięcie sondy po podłączeniu (i rozgrzaniu), oscyluje od 0.4V od 0.7V. Sprawdziliśmy drugą, pożyczoną sondą, identyczny problem. Wymieniłem świece, bez efektów. Sprawdziłem też bezpiecznik, numer 26, 10A, wymieniłem na nowy, tak dla pewności, oczywiście bez zmian. Natomiast po odłączeniu sondy (samej wtyczki oczywiście), auto pali trochę więcej, check świeci się oczywiście dalej, ale jeździ absolutnie normalnie, a komputer trzyma napięcie dla sondy sztywno na bodajże 0.45V. Nie chcę się wbijać na koszty, wymieniać w ciemno kolejnych rzeczy, a mechanicy z którymi rozmawiam, sugerują, że to sterownik. Czy macie pomysły co jeszcze mogę sprawdzić we własnym zakresie bądź niskokosztowo, zanim oddam auto? Edytowane 12 Grudnia 2021 przez XLSX   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2021 Podstawowa zasada to zmierzyć a potem wymieniać. Sterowni przeszedł w tryb awaryjny i masz 0.45V Powinieneś na początu sprawdzić czy masz napięcie na sondzie i czy przewody od sondy do sterownika mają przejście.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-743407 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XLSX Opublikowano 11 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2021 (edytowane) Napięcia i oporność były sprawdzane wcześniej, były wówczas okej, ale to elektryk sprawdzał. Po weekendzie mogę jeszcze sprawdzić na podłączonej wtyczce, ale najpewniej napięcie wyjdzie takie jak podałem powyżej, od 0.4V do 0.7V. Stałe 0.45V mam jak odpinam wtyczkę i robię to celowo, bo wówczas auto jeździ normalnie. Dopiero jak podłączam sondę, to napięcia zostają w górnym zakresie i silnik pracuje wyjątkowo źle. Sonda na 100% poprawna, ponadto sprawdzałem na drugiej wyjętej z innego auta. Odłączałem też na czas pomiarów wtyczkę od przepływomierza, bez efektu. Edytowane 11 Grudnia 2021 przez XLSX   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-743409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2021 Jakie ma napięcie sonda na grzalce? Masz masę na pinie 49 we wtyu A na sterowniu silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-743414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XLSX Opublikowano 12 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 (edytowane) Napięcie na grzałce około 14V. Wtyk postaram się jutro sprawdzić. Czy jest szansa, że pomimo, że nie ma błędu, coś nie tak jest z przepłyowmierzem i przez niego sonda pracuje cały czas w górnym zakresie? Edytowane 12 Grudnia 2021 przez XLSX   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-743486 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2021 Aby sprawdzić przepływomierz trzeba sprawdzić jego parmetry pracy na komputerze. Można też pomierzyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-743512 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XLSX Opublikowano 31 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2021 (edytowane) Auto trafiło na warsztat, gdzie znaleziono kilka usterek w układzie dolotowym (uszkodzona uszczelka przepustnicy, brudny EGR), dodatkowo zerwane były dwie śruby pokrywy zaworów. Zrobiona została również przekładka sterownika - wszystko bez efektu. Sonda praktycznie stoi w miejscu, oscylując w minimalnym zakresie, załączam zrzut ekranu z wykresem pracy obu sond (pierwsza na czerwono, druga na zielono). Tutaj jeszcze zaznaczę, że po uruchomieniu silnika druga sonda pracuje normalnie, to znaczy jej napięcie wzrasta, oscyluje, po czym spada do wartości jak na zrzucie ekranu. Obecna diagnoza do zatkany/stopiony katalizator. Został sprawdzony jakimś urządzeniem, otrzymałem informację, że faktycznie jest nieco zapchany. Moje pytanie czy faktycznie jego stan może powodować taką pracę sondy? Auto przyspiesza całkiem normalnie, ale podczas statycznej spokojnej jazdy, utrzymując obroty w zakresie 2500-3000 wyczuwalnie szarpie, lecz dosyć lekko. Edytowane 31 Grudnia 2021 przez XLSX   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-744279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 31 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2021 Takie wartości masz na LPG czy na Pb   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-744282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XLSX Opublikowano 31 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2021 (edytowane) Na obydwu paliwach. Aby wykluczyć LPG zakręciłem kompletnie butlę, wyłączyłem instalacje i przejechałem około 200km na benzynie, ale praca sond wyglądała cały czas tak samo. Edytowane 31 Grudnia 2021 przez XLSX   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-744284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 31 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2021 Padnięty katalizator to sonda druga oscyluje jak pierwsza. Zostaje podejrzenie wiązki od sterownika do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/93794-b%C5%82%C4%85d-p0135-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-744288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.