Skocz do zawartości

Meriva B 1.7cdti 101km problem z szarpaniem automat


Gość malek360

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu borykam się z problem szarpania i braku mocy. Auto nagle szarpnie traci moc i nie jedzie. Głównie szarpie mocno powyżej 2k obrotów.

Auto nie wchodzi w żaden tryb serwisowy nie pozostawia śladów w sterników. Komputer pokazuje zero błędów. Z początku wyrzucił błąd egr i wpadł w tryb serwisowy (błąd ograniczenia mocy) egr został wyczyszczony (podmieniany był również na nowy później) ale problem teraz nasilił się. Czy to koniec skrzyni ? Mechanicy rozkładają ręce. Może ktoś się spotkał z takim problemem. 2010r ok 130kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie pracuje na jałowym zero problemów. Odebrany dziś od mechanika przeciąga biegi troszkę. Zlali olej skrzyni biegów czarny jak silnikowy  :? . Prawdopodobnie skrzynia albo konwerter pada. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2022 o 15:01, Marcin 83 napisał:

No to troszkę szarpnie po kieszeni 

 

Skrzynia działa poprawnie, stwierdzili problem z układem paliwowym. Jeździli z komputerem wpiętym i jest problem z ciśnieniem paliwa (filtr->pompa w baku->zawór na pompie/listwie wtryskowej). :( 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pierwsze co wjeżdża to filtr , i sprawdzenie jak pompa z baku podaje , zawór jak pracuje  i jakie ciśnienie pompa bije pod obciążeniem. Bo na jałowym kłopot z tego co pisałeś nie występuje , nie ma komunikatów o za wysokim lub za niskim ciśnieniu ? Wtryski wykluczyli ? Jest jeszcze turbina i układ dolotowy . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2022 o 12:32, Marcin 83 napisał:

No to pierwsze co wjeżdża to filtr , i sprawdzenie jak pompa z baku podaje , zawór jak pracuje  i jakie ciśnienie pompa bije pod obciążeniem. Bo na jałowym kłopot z tego co pisałeś nie występuje , nie ma komunikatów o za wysokim lub za niskim ciśnieniu ? Wtryski wykluczyli ? Jest jeszcze turbina i układ dolotowy . 

Wziąłem sprawę w swoje ręce. Wyrzuciłem filtr niestety nie dało się go napełnić bo jest mocowany z tyłu przy baku od dołu. Stary filtr Bosch 14r strasznie oblepiony czarną smołą. Wyczyściłem całość nowy filtr wleciał też Boscha :D zapowietrzyliśmy auto (bardzo dobrze) bo okazało się, że GM akumulator 12letni już nawet nie miał siły kręcić. Na autostart odpalił i tak problemy znikły wczoraj 50km zrobione bez szarpnięć, skrzynia działa dobrze ucichła :D nie wiem jakim cudem ale nie ma takiego orbitalnego dźwięku. Pojeżdżę tydzień jak będzie luks to była wina filtra paliwa. Wrzucę później fotkę jak wygląda, ropa z obudowy filtra też czarna z paprochami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Uszczelki wymienione ? Jego nie trzeba zalewać, wystarczy na zapłon dać żeby pompka ruszyła  kilka razy i bez plaka łapie , mnie z początku ten filtr drażnił , ale po czasie uważam że spoko rozwiązanie , wszystko z puchy spływa. Jeśli będzie dalej kulał silnik to znów sprawdź czy filtr nie jest zasyfiony , jeśli tak to czyszczenie układu .:spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Marcin 83 napisał:

 Uszczelki wymienione ? Jego nie trzeba zalewać, wystarczy na zapłon dać żeby pompka ruszyła  kilka razy i bez plaka łapie , mnie z początku ten filtr drażnił , ale po czasie uważam że spoko rozwiązanie , wszystko z puchy spływa. Jeśli będzie dalej kulał silnik to znów sprawdź czy filtr nie jest zasyfiony , jeśli tak to czyszczenie układu .:spoko:

Tak jeżeli mówimy o tej od obudowy filtra :) chyba że tam w obudowie na tym trzpieniu coś jest jeszcze. Auto odpaliło na ok 20 sekund i zgasło nie dało się już odpalić nic nie dało pompowanie. Dopiero na drugi dzień z plaka za drugim razem zaciągnął. Dzięki za wskazówki . Filtry wymieniane a paliwa nie ruszany. Sam olej w skrzyni pewnie od nowości jest. W rękach kolegi auto od 3 lat dopiero. Olej fitry robiłem mu rok temu lecz paliwowego nie ruszałem teraz wiem, że trzeba będzie i w swoich pozmieniać :).

Edytowane przez malek360

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak nieśmiało zapytam.... Skoro w skrzyni olej smoła, w filtrze smoła, to jak wygląda filtr powietrza i kabinowy i oleju? Zazwyczaj serwis się robi na zestaw filtrów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności