Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadam samochod Opel Meriva 1.7 DTI z 2004 r. Samochod nagle przestal odpalac, na komputerze pojawił sie błąd p0216 . pierwsze myslaem ze padl sterownik pompy, ale zostal sprawdzony i wykluczony bo jest sprawny. Zbadadalem napiecie w kostce od zaworu TCV i jest bardzo male koło 1 wolta. Moje pytanie skąd idzie napiecie  na zawor?. Z gory dziekuje za odpowiedzi

Dodam jeszcze ze szukałem rozwiązania tego w internecie ale niestety nie udalo mi sie.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94265-zaw%C3%B3r-tcv/
Udostępnij na innych stronach

Błąd tyczy pinu 25 w złaczu X65

To jest pin 25 w sterowniku silnika idzie do pin 2 w zaworku( brązowo-zielony)

 

Między pin 87 w przekaźniku K79 a pin 25 w złączu X65 ma być <15Ohma

Zmostkuj w przekaźniku K79 pin 30 z pinem 87 , załącz zaplon , pin 25 w X65 złącz na chwilę z masą.

Ma zaworek kliknąć.

Jeżeli kliknie to masz uszkodzony sterownik

 

X72 wtyk od pompy pin 4 i 7 po zwarciu do masy powinno być >11V a po chwili ok. 5 sek. powinno spaść do <0.3 V

X65 pin 25 do masy ma być >500 kOhma

A w skrócie to napięcie do pompy czyli do pinu 4 i 7 idzie z bezpiecznika F26 idzie przez przekaźnik K79 , przez złącze X18.

Do zaworka idzie też z tego samego bezpiecznika na pin 1 w zaworku a sterownik masuje

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94265-zaw%C3%B3r-tcv/#findComment-747403
Udostępnij na innych stronach

Witam niestety nie posiadam schematu elektrycznego, a szukając w internecie nie natrafiłem na odpowiedni schemat. Za to szukając przewodów które wchodzą do sterownika zauważyłem możliwe, ze te przewody które pokazałem poniżej, jeśli się mylę to proszę mnie poprawić, kolorystyka się zgadza. Na przewodzie czerwono-niebieskim napięcie jest 5v, a na brąnzowo-zielonym 1,05v, czyli bardzo możliwe że sterownik jest sprawny. Jeśli pan może to proszę o schemat elektryczny i gdzie ewentualnie znajduje się ten przekaźnik k79 i czy przewód czerwono-niebieski z sterownika idzie bezpośrednio do zaworu czy jeszcze gdzieś jest łączony po drodze, jak to ma miejsce w drugim przewodzie? pytam się dlatego bo mam podejrzenie ze jest on przetarty czy w jakiś inny sposób uszkodzony, ze nie dochodzi napięcie do zaworu, skutkując nie otwarciem go. Z góry dziękuje za odpowiedz.

 

658025394_WP_20220306_21_54_27_Pro(2).thumb.jpg.a8e25ee78d2d835fa071356d65c0e526.jpg

 

 

 

 

 1327704006_WP_20220306_21_55_04_Pro(2).thumb.jpg.4979f48d05995ff62be3effc3f8a5929.jpg

Dodam jeszcze że napięcia były sprawdzane na odłączonym zaworze wtyczki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94265-zaw%C3%B3r-tcv/#findComment-747464
Udostępnij na innych stronach

Przewód brązowo-zielony ze sterownika silnika (pin25 wtyku X65) idzie bezpośrednio na zawór(to masa ze sterownika) . Z zaworu(już kolor czerwono-niebieski) idzie w strone  przekaźnika K79, poprzez złącze X18. Ale po drodze do przekaźnika odchodzą od niego jeszcze dwa kabelki do sterownika pompy wtryskowej.Czerwono-niebieski wg. schematu nie idzie do wtyczki sterownika. To zasilanie zaworu TCV i sterownika pompy wtryskowej z przekaźnika K79. Przekaźnik K79 jest w skrzynce przekaźnikowej w podszybiu po stronie kierowcy :drugi od góry po lewej. 

Screenshot_20220307-092142.jpg

Screenshot_20220307-092127.jpg

Screenshot_20220307-092150.jpg

Screenshot_20220307-092336.jpg

Złącze X18 jest przy silniku z prawej strony patrząc na silnik od przodu. 

Screenshot_20220307-093406.jpg

Edytowane przez peplunio

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94265-zaw%C3%B3r-tcv/#findComment-747469
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Przepraszam ze dopiero teraz odpisuję, ale niestety brak czasu. Jednak padł sterownik silnika na pinie 24 według schematu nie wysterowuje masy która idzie do przekaźnika K79, co skutkuje brakiem napięcia na zawór, tak jak koledzy opisywaliście. Sterownik został wysłany do naprawy do wykwalifikowanego zakładu , który zajmuje się naprawą sterowników w celu weryfikacji czy jest sprawny. Dwa dni później dostałem informacje, ze sterownik jest sprawy i nie widza problemu, wiec wytłumaczyłem na czym problem polega, że nie wysterowuje masy na pinie 24 kolejny dzień fachowiec dzwoni i rzeczywiście brak masy, i to pierwszy taki przypadek z jakim mieli styczność i nieumią mi pomóc by go naprawić,  po odesłaniu bylem zmuszony kupić nowy używany. Teraz dałem do innego zaprzyjaźnionego kolegi w celu  zrobienia klona ecu, czekam aż go zrobi i dam znać czy wszystko zakończyło się sukcesem, choć już to wszystko długo trwa. Pozdrawiam i dziękuje z pomoc w namierzeniu usterki.

Edytowane przez tomek25

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94265-zaw%C3%B3r-tcv/#findComment-748265
Udostępnij na innych stronach

No . Trzeba przyznać że Adam i Peplunio robią robotę w tej elektryce. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/94265-zaw%C3%B3r-tcv/#findComment-748268
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności